Kirby-bedenker en Super Smash Bros.-Godfather Mashahiro Sakurai heeft sinds kort zijn eigen Youtube-kanaal over game design. In zijn meest recente aflevering laat hij zich ontvallen dat hij graag een port van Kid Icarus zou zien.
De aflevering gaat over moeilijkheidsgraden in videogames. Sakurai gebruikt een eigen game om zijn visie hierop te illustreren. In Kid Icarus: Uprising, dat in 2012 uitkwam voor de Nintendo 3DS, maakte hij gebruik van het Fiend’s Cauldron-systeem. In plaats van de traditionele easy, normal & hard modi kunnen spelers zelf een genuanceerde moeilijkheidsgraad uitkiezen die past bij hun niveau. In de video legt Sakurai uit volgens hem wat de voor- en nadelen van deze keuze waren. Meest opvallend zijn de slotwoorden van de legendarische ontwikkelaar (vertaald):
Het zou echt tof zijn om Kid Icarus: Uprising te kunnen spelen op een home console. Ik vraag me af of er ergens iemand is die de game zal porten?
-Mashahiro Sakurai
Het is geen loze opmerking die Sakurai maakt in zijn filmpje, de video’s uit deze serie volgen een van tevoren uitgeschreven script en zijn voorzien van een professionele Engelse ondertiteling. Bekijk de aflevering zelf hieronder:
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
23-11-2022
#7640
4 comments
Als er één game is die ik graag op de Switch zou zien dan is het wel een port/remake van Uprising, of een compleet nieuw deel. Kid Icarus: Uprising vond ik echt geweldig. Wat mij betreft de beste game op de 3DS.
23-11-2022
#7641
712 comments
Ja, wij ook.