Masahiro Sakurai begint YouTube-kanaal over gamedesign

  • Nieuws

  • 24 aug 22 om 10:10

  • Erik

  • 8

Masahiro Sakurai gaat lesgeven over gamedesign! In Masahiro Sakurai on Creating Games vertelt hij op YouTube zijn visie over het ontwikkelen van videospellen.

De grote man achter Super Smash Bros. en Kirby heeft het Masahiro Sakurai on Creating Games-kanaal gelanceerd met drie video’s, en deze zijn volledig in het Engels of met Engelse ondertiteling te zien.

Het doel van het kanaal is om games leuker te maken. Sakurai zegt dat je geen expert in gamedesign hoeft te zijn om zijn video’s te volgen. Hij gebruikt onder andere beelden uit Smash ter ondersteuning.

Deze video’s staan op het moment van schrijven op het YouTube-kanaal:

Sakurai hintte al dat hij een nieuw project in de maak had, toen hij zijn allerlaatste dagelijkse screenshot van Super Smash Bros. Ultimate deelde.

Masahiro Sakurai is geen onbekende in het presenteren: gedurende de Super Smash Bros. Ultimate-tijd presenteerde hij diverse video’s, waarin hij nieuw toegevoegde personages onder de loep nam. Deze kwamen dikwijls met leuke anekdotes en grappige momenten. Bekijk hier de Vechten met Sora-stream.

Bron: Sakurai

Like dit bericht:

Over Erik

Erik is onze hoofdredacteur. Sinds 2010 schrijft hij over videospelletjes, en hij doet dit al meer dan tien jaar voor N1-UP. Pokémon Yellow was de reden dat hij verslingerd raakte aan games - en die droom om Pokémon Meester te worden, ebde nooit meer weg. Erik krijgt nog steeds kippenvel als hij aan die E3 2016-trailer van The Legend of Zelda: Breath of the Wild denkt.

Lees meer over Erik

Recente artikelen

Another Crab’s Treasure krijgt lanceertrailer

0

Media Another Crab's Treasure krijgt lanceertrailer

26-04-2024

0

Jeroen

“The Dark Arts” trailer voor Hogwarts Legacy

0

Nieuws "The Dark Arts" trailer voor Hogwarts Legacy

24-08-2022

3

Rik

Trailer NieR:Automata toont 2B in actie op Nintendo Switch

0

Media Trailer NieR:Automata toont 2B in actie op Nintendo Switch

24-08-2022

2

Erik

Discussieer met ons mee! 8

Selan

24 aug 22 om 12:03

#6458‍

2655 XP | 485 comments

Nice, echt heel gaaf! Vond zijn videos voor Smash ook super om te zien ookal had ik niks met sommige characters. Die gast heeft zo veel passie en kennis, geweldig om te zien. Leuke animaties ook, tof gedaan! Leuk om zo nu en dan ff te checken

Duncmasta

24 aug 22 om 13:44

#6460‍

1251 XP | 245 comments

De ironie dat Sakurai tips geeft aan ontwikkelaars, terwijl er aan Smash "Ultimate" van alles mankeert.

Fl@ppy

24 aug 22 om 17:13

#6467‍

2786 XP | 539 comments

owjaa???

Apenknul

24 aug 22 om 21:56

#6468‍

3756 XP | 707 comments

Hij is een jankie dat alleen maar zeikt over het online, en hoe andere fighting games dat beter doen.

rob1N

27 aug 22 om 02:54

#6487‍

5411 XP | 1042 comments

tbh, ik ben het wel met duncan eens. Smash is een toffe game maar technisch mankeer ter nog wel het een en ander aan. En inderdaad voornamelijk het online gedeelte. Ik speel de game met veel plezier en heb er honderden uren ingestoken, maar ik speel de game ook met een hoop frustratie en verwarring. 

Duncmasta

24 aug 22 om 22:48

#6471‍

1251 XP | 245 comments

Jup, het is een game met veel issues. De buffer vind ik het grootste probleem. Ik heb nog nooit een Smash game meegemaakt waarin de meest gehoorde Johns "misinputs" zijn. Natuurlijk was 64 verre van perfect, Brawl had last van tripping en Melee had die glitch ledges bij Battlefield, maar desondanks had je bij die games zelden gezeik over niet bedoelde air dodges of rolls. Waarom? omdat "het buffer systeem" in die delen wel in orde was.

 

Het grappige is dat ik nog redelijk mild ben over Ultimate's buffer. Als je in gesprek gaat met professionele spelers en programmeurs kun je een nog grotere tirade verwachten hoe slecht het allemaal wel niet is. En het komische is dat er indie ontwikkelaars, met een veel kleinere begroting dan Nintendo, deze shit wel in orde hebben. Oh, en dan heb ik het nog niet gehad over hoe kut online is vanwege het gebrek aan rollback netcode en een fatsoenlijk ranking systeem.

Monokuma

24 aug 22 om 17:11

#6466‍

807 XP | 137 comments

Ik abonneer wel omdat ik het altijd leuk vond om te luisteren naar Masahiro Sakurai terwijl hij DLC-personages presenteerde.

Apenknul

24 aug 22 om 21:59

#6469‍

3756 XP | 707 comments

Ik ben ook op hem geabonneerd, het is wel een leuke verrassing, dat wel. Ook klinkt dit beter dan dat Kojima Gamescom even hallo toesprak voor een podcast die die op Spotify neergooit.