Rik
Tears of the Kingdom… Tja, die game doet toch wat met je hoor. Zo liep ik pas met de hond en zag ik een dennenappel op de grond liggen. Mijn eerste reactie was gelijk ‘oeh, oprapen en in een kampvuurtje gooien’. Niet gedaan natuurlijk (ik had immers geen flintstone bij me om vuur te maken), maar het geeft wel aan hoe verslavend en natuurlijk het systeem van TotK weer aanvoelt. Op moment van schrijven ben ik zo’n 25 uur onderweg en volg ik braaf de suggestie van de game om naar [spoiler-locatie] te gaan. Dit zal zich ongetwijfeld ontvouwen in de eerste grote story-sequence, maar dat wil ik nog helemaal niet! Dus sorry Tulin, je zult nog even geduld moeten hebben. Ik ben nog even wat meer van Hyrule aan het verkennen en wat blessings en gear aan het verzamelen voor jouw uitdaging.
Ik begin overigens een beetje een haat-liefde verhouding te krijgen met de TotK-thread in onze gezellige Koopa Café-discord. Ook al ben ik 25 uur onderweg (halverwege voor menig AAA-game), ik zie mensen het telkens maar hebben over zaken die ik zelf nog helemaal niet ontdekt heb. Ook ben ik nog amper ondergronds geweest, en, en… wat zit deze game BOMvol content!
Kitty
Riks verhaal komt me wel bekend voor. Zo keek ik in het echte leven naar een gladde muur en bedacht dat ik daar niet tegen omhoog kan klimmen. Kan ik ook niet, maar de rest van de muren kom ik ook niet op.
In het begin van het spel was ik een beetje overrompeld door de Ultrahand ability. Het voelde alsof alles ineens een bouwset was, wat een totaal ander soort creativiteit vraagt dan de vaardigheden uit Breath of the Wild. Dus ik was niet meteen fan. Na zo’n tien uur spelen begon ik er pas echt in te komen, en nu wil ik er niet meer uit. Ik heb er nu zo’n dertig uur in zitten en geniet met volle teugen. Er is véél meer te doen dan in BotW, en volgens mij ligt de moeilijkheidsgraad ook wel een tandje hoger. En… de soundtrack is echt met sprongen vooruit gegaan.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
19-05-2023
#9949
28 comments
Ik vind het zo'n bizar goede game met zo ontiegelijk veel content. Had dit nooit durven dromen. Sick verslaafd.
19-05-2023
#9954
288 comments
Het is best een prestatie te noemen ja. Het heeft ook z'n ontwikkeltijd gehad en het is een paar keer uitgesteld, maar dan heb je ook wat.
Nintendo laat weer eens zien hoe het moet. Ik ben benieuwd hoe de serie zich verder ontwikkeld.
20-05-2023
#9958
833 comments
Ben toch al een tijdje op weg in de game en heb nog zo veel te ontdekken. Denk dat ik na deze game niet meer terug kan gaan naar Breath of the Wild, want de variatie in TotK is echt iets dat BotW enorm miste. Al is TotK ook nog niet perfect; dat hele wapen systeem waar alles na een paar klappen kapot gaat is nog steeds ontzettend irritant. Niet irritant genoeg om de game af te schrijven (bij lange na niet zelfs), maar het blijft toch vervelend om elke keer weer met die wapens te zitten klooien.
Voor iemand als ik, die niet echt creatief is, voegt dat hele gebeuren rondom het bouwen van je eigen creaties ook niet echt veel toe. Daarnaast, je bouwt iets, daarna ga je weer verder en je bouwsel is verdwenen. Dan heb ik sowieso al niet eens zin om iets te bouwen want je bent het daarna ook zo weer kwijt. Ik bouw daarom ook eigenlijk alleen maar als het echt moet of als het het makkelijker maakt om ergens te komen (vaak is dat vooral gewoon een veel te grote brug).
Maar al met al ben ik zeker weten te spreken over de game hoor. De controls zijn wederom top, het verhaal is leuk (al vind ik het persoonlijk wel een tikkeltje lui aanvoelen dat ze weer zo'n memory systeem hebben ingevoerd), het is leuk om te zien hoe de wereld zich na BotW heeft ontwikkeld (of wat de Upheaving met de wereld heeft gedaan), het vecht systeem is, op het wapen-breek systeem na, weer echt tof. En alles ziet er ook gewoon gelikt uit, op af en toe wat frame drops na.