The Legend of Zelda: Skyward Sword is een van de meest polariserende Zelda-titels. De een zeurt over de motion controls en Fi, de ander prijst het verhaal en de muziek. Er lijkt maar een onderdeel van de game te zijn waar we het wél allemaal over eens zijn: de dungeons zijn fantastisch! Na het uitgebreid herspelen van de game vielen me een aantal bijzonderheden op die dat goed verklaren.
Dungeons draaien niet om slechts één item.
Ken je de Spinner nog uit Twilight Princess? Gaaf item was dat hè. Beetje rondtollen met Link door de Arbiter’s Grounds. Alleen erg jammer dat het ding daarna misschien nog twee keer gebruikt wordt in de hele game. Dit is vaak het lot van uniekere items in 3D Zelda. Iedere dungeon is specifiek gebouwd om dat ene item heen en slechts een kerker later bestaat het niet meer. Nintendo wil op die manier de variatie erin houden, maar Skyward Sword laat zien dat je juist met het af en toe uit de kast trekken van oudere items, nog betere puzzels krijgt.
Neem bijvoorbeeld de Beetle, het item uit de eerste tempel in Skyward Sword. Deze stelt je in staat om schakelaars op afstand te activeren en om als een soort drone alvast kamers te verkennen waar je als Link misschien nog niet kunt komen. Dit blijft niet alleen de hele game lang handig, maar er zijn ook specifieke puzzels omheen gebouwd in latere dungeons. Dat maakt die kerkers niet alleen minder eentonig, maar Nintendo kan ook de complexiteit steeds verder opvoeren. Jij hebt immers de Skyview Temple uitgespeeld, dus de ontwikkelaars kunnen er op vertrouwen dat je al een aardig potje kunt vliegen met die Beetle!
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
31-07-2021
#997
8 comments
De Ancient Cistern is inderdaad erg mooi. Ook de Sky Keep is erg leuk met al die verschillende kamers.
Nog even tip voor de spelers die hun switch op Nederlands hebben staan. Na de eindbaas blijft het spel op een wit scherm hangen. Als je voor de allerlaatste baas je instellingen naar Engels wijzigt dan gaat het spel (aftercredits etc) wel verder. Ik heb dit gisteravond al doorgegeven aan NintendoNL. Hopelijk kunnen ze dit fixen. Ik had dit probleem gister namelijk. Dus de eindbaas opnieuw moeten doen, haha. Nu wel hero- mode beschikbaar.
31-07-2021
#998
374 comments
Je moet voor de grap maar eens een speedrun kijken, het tempo waarop mensen die schuifpuzzel van Sky Keep doen is echt insane

Goede tip trouwens voor de NL-spelers!
11-05-2023
#9838
274 comments
De controls helpen echt niet in deze game. Voor de rest heb je gelijk. De dungeons zijn enorm en divers…