The Legend of Zelda: Skyward Sword HD is eindelijk uit! De game is een remaster van Skyward Sword voor de Wii (2011). Maar wat zijn nou daadwerkelijk de verschillen tussen Zelda: Skyward Sword HD en de Wii-versie? In dit artikel een overzicht!
-
De camera is nu vrij te besturen
Je kunt nu met via de rechterstick de camera in 360 graden om Link heen bewegen. Gebruik je de knoppenbesturing, dan dien je eerst de L-knop in te drukken, alvorens je ‘m kunt draaien. Dit omdat je Link’s zwaard met het rechterpookje bestuurt.
In het originele Skyward Sword op de Wii was het niet mogelijk om de camera vrij te besturen. Je kon enkel de camera achter Link positioneren of met de Z-knop via de pointer de camera vanuit de eerste persoon bewegen.
-
Knoppenbesturing
The Legend of Zelda: Skyward Sword HD kent twee besturingsmogelijkheden: via motion controls én volledig via de knoppen. Laatstgenoemde is een gloednieuwe toevoeging en laat je Link’s zwaard met je rechterstick besturen. Tik bijvoorbeeld naar links, en Link doet een slag naar links. Dit zorgt ervoor dat het spel ook op de Nintendo Switch Lite of met een Pro Controller speelbaar is.
Op de Wii kon je het zwaard en schild van Link enkel besturen via de Wii Remote Plus. Je zwaaide bijvoorbeeld naar rechtsboven, om een diagonale slag omhoog te maken. Deze vorm van besturen zit overigens nog steeds in de remaster!
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
16 jul 21 om 14:35
#742
5343 XP | 1029 comments
Geen ene reden voor mij om dit opnieuw te kopen. Er is me vrij weinig bijgebleven van deze game. Ik vond de backtracking in dungeons wel tof, dat je later terug kon komen met nieuwe items en zo weer verder kon, maar als ik aan die silent realms terugdenk, denk ik AW HELL NAW!
18 jul 21 om 17:11
#777
3472 XP | 404 comments
Blijf erbij dat "Skyward Sword" best een goede game is, maar zelf ga ik hem voorlopig ook niet opnieuw halen. Ik stoorde mij niet zozeer aan de Motion Controls, waar veel mensen op de Wii schijnbaar last van hadden. Mijn irritaties zaten meer in het lineaire karakter van het spel, de casual benadering met Fi en inderdaad... The Silent Realms.
Nog steeds het slechtste spelonderdeel dat ik ooit in een Zelda-game ben tegengekomen. Hoop dat ze zoiets ook nooit meer doen! Het voelt meer als een vervelend karweitje, dat je maar moet doen om verder te mogen. Stoorde mij mateloos eraan! Toch een reden dat ik vooralsnog wacht om "Skyward Sword" weer te halen óf te spelen.
"Skyward Sword" had zeker een aantal hele mooie en memorabele momenten, maar ook een paar mindere aspecten. De sfeer was ook flink wennen. Het avontuur wist me moeilijk vast te houden. Daar staat tegenover dat, áls het wel gebeurde, ik ook écht van dit spel heb genoten. Ben toch een paar keer tot diep in de nacht opgebleven om bepaalde tempels of onderdelen te halen, waarbij mij die zandtempel met robotjes en tijd-effecten mij het meeste is bijgebleven. Het is wel een geweldig spel, ondanks alles!
Na "Breath of the Wild" voelt "Skyward Sword" voor mij als een stap terug. Deze game maakte voor mij duidelijk dat de koek op was, voor de oude Zelda-formule die met "Ocarina of Time" werd geïntroduceerd. Blij dat ze met "Breath of the Wild" het roer hebben omgegooid. Hoewel "Skyward Sword" voor mij als een stap terug voelt, heb ik dat vreemd genoeg met eerdere games als "Twilight Princess" en "The Wind Waker" niet.
16 jul 21 om 15:21
#743
74 XP | 14 comments
Als het goed is ligt hij op de deurmat! Ik heb er zin in!!
16 jul 21 om 22:55
#746
4836 XP | 353 comments
Have fun, Foeks!
17 jul 21 om 00:12
#748
4650 XP | 664 comments
Oeh, ik krijg hier altijd zo'n jeuk van... sowieso vind ik de Nederlandse vertalingen nagenoeg altijd klinken als nagels op een schoolbord, zelfs Disney films (die vroeger toch echt wel de standaard waren hoe je een Nederlandse versie maakte) zijn al jaren geen garantie meer voor goed lopende/aanvoelende zinnen.
Nou ja, het maakt het spel wel toegankelijk voor een heel nieuwe generatie, dus vooruit dan maar... Is dit ook wat Daan is gaan doen bij Nintendo of Europe in Frankfurt?
Edit: waarom pakt de site mijn quote nou niet? Bij de beta test deed quoten het wel...
17 jul 21 om 14:35
#754
4836 XP | 353 comments
Wat stom, Denim! Misschien dat je bericht bewerken helpt? En anders kun je altijd even een berichtje sturen naar webdeveloper Mierk.
18 jul 21 om 13:31
#766
165 XP | 31 comments
Qua dungeons was Skyward Sword een stapje voor de rest, vooral de water tempel verassend genoeg. Maar sinds dungeons nooit de highlight van Zelda games voor mij waren, was dit hele spel een slog voor mij. Zelfs de overworld en de vijanden zelf waren puzzel na puzzel. Okee voor de eerste keer, maar ik hoef niet terug.