Tears of the Kingdom was "af" toen uitstel aangekondigd werd

  • Nieuws

  • 22 mei 23 om 09:13

  • Erik

  • 18

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom was “zo goed als af”, toen Nintendo in maart 2022 het uitstel aankondigde. Dit onthult Aonuma.

Het uitstel is gedaan om de makers genoeg tijd te geven om het spel te polijsten. Aonuma zegt het volgende tegen Washington Post: “We wilden er zeker van zijn dat alles in het spel 100% aan onze standaarden voldeden.”

Dit is zeker gelukt: Tears of the Kingdom verscheen met nagenoeg geen grafische glitches of bugs.

Toch verliep de aanloop na release sindsdien niet vlekkeloos, laat Aonuma weten. De trailer tijdens de Nintendo Direct van februari zorgde bijvoorbeeld niet voor het enthousiasme dat Nintendo verwachtte. “Men was er nog niet achter wat de gameplay-elementen waren of waar het plezier lag”.

Om deze reden besloot Nintendo een gameplayvideo van meer dan tien minuten uit te brengen waarin je meegenomen werd door de nieuwe mechanieken. Samen met de laatste trailer in april, zorgde dit ervoor dat de hype in korte tijd gigantisch werd.

Eiji Aonuma is sinds Ocarina of Time (1998) verantwoordelijk voor The Legend of Zelda.

Op 29 maart 2022 kondigde Aonuma aan dat Tears of the Kingdom, toen nog “Het vervolg op Breath of the Wild” geheten, 2022 niet meer haalde. Bij deze mededeling werden een paar seconden aan nieuwe gameplaybeelden laten zien.

Uiteindelijk verscheen het op 12 mei 2023. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom werd vol lof ontvangen door fans en media. Ik noemde het “een prachtig geschenk aan de wereld dat deze Link de eer had om tweemaal de ster te spelen” in onze review.

Bron: Washington Post

Like dit bericht:

Over Erik

Erik is onze hoofdredacteur. Sinds 2010 schrijft hij over videospelletjes, en hij doet dit al meer dan tien jaar voor N1-UP. Pokémon Yellow was de reden dat hij verslingerd raakte aan games - en die droom om Pokémon Meester te worden, ebde nooit meer weg. Erik krijgt nog steeds kippenvel als hij aan die E3 2016-trailer van The Legend of Zelda: Breath of the Wild denkt.

Lees meer over Erik

Recente artikelen

Hoofdafbeelding bij F-Zero: Maximum Velocity snelt naar Switch Online+ deze week

1

Nieuws F-Zero: Maximum Velocity op NSO+ te spelen vanaf vandaag

29-03-2024

2

Erik

Umbreon, Leafeon en Inteleon komen naar Pokémon Unite

4

Nieuws Umbreon, Leafeon en Inteleon komen naar Pokémon Unite

22-05-2023

4

Dennis

Soundtrack Sunday: De emotionele achtbaan van Xenoblade 3

2

Special Soundtrack Sunday: De emotionele achtbaan van Xenoblade 3

21-05-2023

5

Robin

Discussieer met ons mee! 18

Icelos

22 mei 23 om 09:25

#9975‍

2599 XP | 235 comments

Van mij mag Nintendo altijd zes jaar ontwikkelingstijd nemen als het eindproduct zo goed is, hoor je denk ik niemand over klagen.

Elmp

22 mei 23 om 09:43

#9976‍

139 XP | 22 comments

Helemaal mee eens

Fl@ppy

22 mei 23 om 09:48

#9977‍

2716 XP | 525 comments

Heb er nu een aantal uur in zitten, maar ben ik de enige die nog niet verkocht is? 

Ben best wat punten tegengekomen die me tegenstaan.

Swift

22 mei 23 om 13:40

#9979‍

196 XP | 31 comments

Ik heb er inmiddels zeker 15 uur in zitten en ben ook nog niet verkocht.

Vooral bezig met shrines (die toch min of meer allemaal hetzelfde zijn) om wat extra hartjes te verdienen. Verder is er niet heel veel te doen. De meeste quests lukken nog niet, omdat ik nog niet de juiste equipment heb gevonden. En als je iets vindt, dan is het binnen de kortste keren weer kapot.

Ik ben nog geen fan.

Paul

22 mei 23 om 15:54

#9986‍

3793 XP | 658 comments

Je kan echt zoveel dingen doen.. hoe bedoel je er is niks te doen?

Swift

22 mei 23 om 16:34

#9989‍

196 XP | 31 comments

- Torens vrijspelen (zodat de kaart zichtbaar wordt)

- Tempels (om hartjes/energie te krijgen)

- Korok's helpen (om meer uitrusting te kunnen dragen)

- Foto's maken om de encyclopedie te vullen

- Koken met de ingrediënten die je vindt

Volgens mij zijn dat de mogelijkheden (na 15 uur spelen).

EDIT: er zijn natuurlijk ook nog quests, maar de vijanden zijn dermate sterk dat die nog niet mogelijk zijn. Ik verwacht dat er nog een moment komt dat je kan levelen of zo.

Paul

22 mei 23 om 16:38

#9990‍

3793 XP | 658 comments

Je kunt ook werken aan:

  • side adventures
  • side quests
  • caves clearen
  • uitrusting vinden (en verbeteren)
  • verkennen van de wereld.. niet alleen de torens tellen
  • receptenboekje vullen (mijn persoonlijke favoriet)

Er is nog meer maar gezien je het hebt over de eerste 15 uur zou je dat kunnen zien als spoilers. Je kunt echt veel sidequests en adventures uitspelen hoor, daar hoef je echt niet bepaalde equipment voor te hebben. 

Swift

22 mei 23 om 16:42

#9992‍

196 XP | 31 comments

Dank voor de tips.

Side adventures heb ik volgens mij nog niet vrijgespeeld en een receptenboekje ook niet. Ik ga vanavond weer verder

Paul

22 mei 23 om 16:47

#9995‍

3793 XP | 658 comments

Veel plezier gewenst! Ik wist juist niet waar ik moest beginnen vanwege alle keuzes, grappig dat het voor jou heel anders is geweest.

Swift

22 mei 23 om 16:51

#9998‍

196 XP | 31 comments

Het is mijn eerste Zelda-game.

Misschien dat daar het verschil zit. Geen idee wat ik kon verwachten en misschien compleet met de verkeerde dingen begonnen.

Paul

22 mei 23 om 16:57

#10001‍

3793 XP | 658 comments

Het is trouwens geen echt boekje hoor. Als je in het tabje kijkt van gekookte/geroosterde voorwerpen dan kun je via de X-knop alle recepten die je weet, bekijken. Ik vind het leuk om daarmee in de weer te gaan

Elmp

22 mei 23 om 14:20

#9980‍

139 XP | 22 comments

Een mager 7tje geef ik de game. Veels te veel minpunten imo. De game is een technisch wonder maar het kan mij helaas niet verkopen (nog niet helemaal uitgespeeld dus misschien veranderd t). Samen met SS mijn minst favoriete zelda

reporterdavid

23 mei 23 om 12:11

#10004‍

1186 XP | 236 comments

Een 7 vind ik nog prima.

Paul

22 mei 23 om 11:16

#9978‍

3793 XP | 658 comments

Goed voorbeeld voor de rest van de industrie. Eerst een jaartje oppoetsen, dan pas uitbrengen.

rob1N

22 mei 23 om 14:43

#9981‍

5343 XP | 1029 comments

Ik denk dat de lagere hype vooral kwam doordat dit wederom hetzelfde spel is, alleen met andere gameplay. Je zag letterlijk hetzelfde wereldje met wat aanpassingen hier en daar. De invulling was nog steeds een vraagteken. Het zag er nog niet 'nieuw' uit. Ik was daarom ook veel meer hyped toen die awesome trailer van Breath of the Wild uitkwam. Dit neemt niet weg dat ik TotK echt leuk vind om te spelen, ondanks dat ik het grafische stijltje al wat verouderd aan vindt voelen. Het is gewoon BotW 2.0 en dat is niet erg. gelukkig hebben ze wel de nodige aanvullingen gemaakt. Heel de Depths is ook echt een toffe toevoeging, vooral omdat het zo donker is.

Yosher

22 mei 23 om 14:49

#9983‍

5821 XP | 1078 comments

Mooi. Zo hoort het ook. Deed een ander bedrijf dat verantwoordelijk is voor één van Nintendo's grootste franchises dat maar eens. Niks meer dan lof om hier het goede voorbeeld te geven!