The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom was “zo goed als af”, toen Nintendo in maart 2022 het uitstel aankondigde. Dit onthult Aonuma.
Het uitstel is gedaan om de makers genoeg tijd te geven om het spel te polijsten. Aonuma zegt het volgende tegen Washington Post: “We wilden er zeker van zijn dat alles in het spel 100% aan onze standaarden voldeden.”
Dit is zeker gelukt: Tears of the Kingdom verscheen met nagenoeg geen grafische glitches of bugs.
Toch verliep de aanloop na release sindsdien niet vlekkeloos, laat Aonuma weten. De trailer tijdens de Nintendo Direct van februari zorgde bijvoorbeeld niet voor het enthousiasme dat Nintendo verwachtte. “Men was er nog niet achter wat de gameplay-elementen waren of waar het plezier lag”.
Om deze reden besloot Nintendo een gameplayvideo van meer dan tien minuten uit te brengen waarin je meegenomen werd door de nieuwe mechanieken. Samen met de laatste trailer in april, zorgde dit ervoor dat de hype in korte tijd gigantisch werd.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
22 mei 23 om 09:25
#9975
2367 XP | 210 comments
Van mij mag Nintendo altijd zes jaar ontwikkelingstijd nemen als het eindproduct zo goed is, hoor je denk ik niemand over klagen.
22 mei 23 om 09:43
#9976
136 XP | 22 comments
Helemaal mee eens
22 mei 23 om 09:48
#9977
2421 XP | 467 comments
Heb er nu een aantal uur in zitten, maar ben ik de enige die nog niet verkocht is?
Ben best wat punten tegengekomen die me tegenstaan.
22 mei 23 om 13:40
#9979
183 XP | 29 comments
Ik heb er inmiddels zeker 15 uur in zitten en ben ook nog niet verkocht.
Vooral bezig met shrines (die toch min of meer allemaal hetzelfde zijn) om wat extra hartjes te verdienen. Verder is er niet heel veel te doen. De meeste quests lukken nog niet, omdat ik nog niet de juiste equipment heb gevonden. En als je iets vindt, dan is het binnen de kortste keren weer kapot.
Ik ben nog geen fan.
22 mei 23 om 15:54
#9986
3418 XP | 585 comments
Je kan echt zoveel dingen doen.. hoe bedoel je er is niks te doen?
22 mei 23 om 16:34
#9989
183 XP | 29 comments
- Torens vrijspelen (zodat de kaart zichtbaar wordt)
- Tempels (om hartjes/energie te krijgen)
- Korok's helpen (om meer uitrusting te kunnen dragen)
- Foto's maken om de encyclopedie te vullen
- Koken met de ingrediënten die je vindt
Volgens mij zijn dat de mogelijkheden (na 15 uur spelen).
EDIT: er zijn natuurlijk ook nog quests, maar de vijanden zijn dermate sterk dat die nog niet mogelijk zijn. Ik verwacht dat er nog een moment komt dat je kan levelen of zo.
22 mei 23 om 16:38
#9990
3418 XP | 585 comments
Je kunt ook werken aan:
Er is nog meer maar gezien je het hebt over de eerste 15 uur zou je dat kunnen zien als spoilers. Je kunt echt veel sidequests en adventures uitspelen hoor, daar hoef je echt niet bepaalde equipment voor te hebben.
22 mei 23 om 16:42
#9992
183 XP | 29 comments
Dank voor de tips.
Side adventures heb ik volgens mij nog niet vrijgespeeld en een receptenboekje ook niet. Ik ga vanavond weer verder


22 mei 23 om 16:47
#9995
3418 XP | 585 comments
Veel plezier gewenst! Ik wist juist niet waar ik moest beginnen vanwege alle keuzes, grappig dat het voor jou heel anders is geweest.
22 mei 23 om 16:51
#9998
183 XP | 29 comments
Het is mijn eerste Zelda-game.
Misschien dat daar het verschil zit. Geen idee wat ik kon verwachten en misschien compleet met de verkeerde dingen begonnen.
22 mei 23 om 16:57
#10001
3418 XP | 585 comments
Het is trouwens geen echt boekje hoor. Als je in het tabje kijkt van gekookte/geroosterde voorwerpen dan kun je via de X-knop alle recepten die je weet, bekijken. Ik vind het leuk om daarmee in de weer te gaan


22 mei 23 om 14:20
#9980
136 XP | 22 comments
Een mager 7tje geef ik de game. Veels te veel minpunten imo. De game is een technisch wonder maar het kan mij helaas niet verkopen (nog niet helemaal uitgespeeld dus misschien veranderd t). Samen met SS mijn minst favoriete zelda
23 mei 23 om 12:11
#10004
1061 XP | 211 comments
Een 7 vind ik nog prima.
22 mei 23 om 11:16
#9978
3418 XP | 585 comments
Goed voorbeeld voor de rest van de industrie. Eerst een jaartje oppoetsen, dan pas uitbrengen.
22 mei 23 om 14:43
#9981
4596 XP | 882 comments
Ik denk dat de lagere hype vooral kwam doordat dit wederom hetzelfde spel is, alleen met andere gameplay. Je zag letterlijk hetzelfde wereldje met wat aanpassingen hier en daar. De invulling was nog steeds een vraagteken. Het zag er nog niet 'nieuw' uit. Ik was daarom ook veel meer hyped toen die awesome trailer van Breath of the Wild uitkwam. Dit neemt niet weg dat ik TotK echt leuk vind om te spelen, ondanks dat ik het grafische stijltje al wat verouderd aan vindt voelen. Het is gewoon BotW 2.0 en dat is niet erg. gelukkig hebben ze wel de nodige aanvullingen gemaakt. Heel de Depths is ook echt een toffe toevoeging, vooral omdat het zo donker is.
22 mei 23 om 14:49
#9983
5371 XP | 994 comments
Mooi. Zo hoort het ook. Deed een ander bedrijf dat verantwoordelijk is voor één van Nintendo's grootste franchises dat maar eens. Niks meer dan lof om hier het goede voorbeeld te geven!