In de afgelopen maanden heeft Masahiro Sakurai, director van Super Smash Bros. Ultimate een tweewekelijkse column geschreven in Famitsu Magazine. Deze keer ging het over de inclusie van Sora in Super Smash Bros. Ultimate en wat voor hindernissen dit met zich mee bracht.
Om Sora in Super Smash Bros. Ultimate te krijgen waren er verschillende hindernissen die overwonnen moesten worden. In eerste instantie waren Sakurai en het team achter de onderhandelingen voor personages niet zeker of Sora ooit in de game kon komen.
Tijdens een evenement kwam Sakurai echter zomaar in contact met iemand van Disney en zij dachten, tegen alle verwachtingen in, dat het een geweldig idee was om Sora in Super Smash Bros. Ultimate te krijgen. Deze meeting was echter niet de enige die nodig was om dit mogelijk te maken: pas na een lang pad aan discussies binnen Square Enix, Nintendo en Disney kwam het OK voor Sora.
Het eerste model van Sora dat het Super Smash Bros.-team naar Disney en Square Enix stuurde was van ongelofelijke kwaliteit en ze hadden er helemaal niets op aan te merken… Nee, grapje. Het was een moeilijke weg.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
21 okt 21 om 10:28
#2128
596 XP | 106 comments
Grappig dat een character als Steve uit Minecraft, wat, 5 jaar duurde ofzo om erin te krijgen, en Sora maar zo relatief kort. Zeker als je al meerekent dat fans schijnbaar al meer dan 10 jaar om Sora vragen in Smash. Online wordt ook gespeculeerd dat het evenement waar Sakurai en Disney elkaar zagen de TGS in 2019 was.