Sakurai vertelt hoe Sora in Super Smash Bros. Ultimate belandde

  • Nieuws

  • 21 okt 21 om 09:49

  • Robin

  • 1

In de afgelopen maanden heeft Masahiro Sakurai, director van Super Smash Bros. Ultimate een tweewekelijkse column geschreven in Famitsu Magazine. Deze keer ging het over de inclusie van Sora in Super Smash Bros. Ultimate en wat voor hindernissen dit met zich mee bracht.

Om Sora in Super Smash Bros. Ultimate te krijgen waren er verschillende hindernissen die overwonnen moesten worden. In eerste instantie waren Sakurai en het team achter de onderhandelingen voor personages niet zeker of Sora ooit in de game kon komen.

Tijdens een evenement kwam Sakurai echter zomaar in contact met iemand van Disney en zij dachten, tegen alle verwachtingen in, dat het een geweldig idee was om Sora in Super Smash Bros. Ultimate te krijgen. Deze meeting was echter niet de enige die nodig was om dit mogelijk te maken: pas na een lang pad aan discussies binnen Square Enix, Nintendo en Disney kwam het OK voor Sora.

Het eerste model van Sora dat het Super Smash Bros.-team naar Disney en Square Enix stuurde was van ongelofelijke kwaliteit en ze hadden er helemaal niets op aan te merken… Nee, grapje. Het was een moeilijke weg.

Vijf personages in Fighters Pass Vol. 2

In eerste instantie was het plan om vijf extra personages toe te voegen aan Fighters Pass Vol. 2 – net zoals bij de eerste. Het akkoord van Disney en Square Enix zorgde ervoor dat dit er zes werden. Uiteindelijk was iedereen erg enthousiast om Sora in Super Smash Bros. Ultimate te krijgen.

Sakurai start de column met hoe goed de onthulling van Sora was ontvangen door fans. Tijdens de uitzending van “Vechten met Sora” gaf Sakurai aan dat Sora nummer #1 was in de Fighters Ballot-enquête ten tijde van Smash Bros. for Wii U / Nintendo 3DS. In de column voegt hij eraan toe dat niet alleen Sora wist hoog te scoren:  ook Banjo & Kazooie eindigden ergens bovenaan. Vanuit een Japans perspectief was dit erg opvallend. Beide personages kwamen uiteindelijk naar Super Smash Bros. Ultimate.

Sakurai blikt terug en naar de toekomst

In de afgelopen drie jaar zijn er elf vechters bijgekomen als DLC. De ontwikkeltijd van de DLC-vechters was bijna hetzelfde als dat van de core-game. Dit had deels te maken doordat het team kleiner werd maar ook door de impact van COVID-19.

Sakurai gokt dat hij nog maar aan een paar games zal kunnen werken en vindt het dus heel spannend wat zijn toekomst zal zijn. Hij is blij dat hij aan een game heeft kunnen werken die het zogenoemde “celebration of gaming” brengt. Hierdoor heeft hij ook erg veel kunnen samenwerken met verschillende developers.

Had jij de video “Vechten met Sora” gemist? Rik heeft een mooie samenvatting voor jou geschreven.

Bron:

Like dit bericht:

Recente artikelen

Paper Mario: The Thousand Year Door – Vier uur genieten

0

Hands-on Paper Mario: The Thousand Year Door - Vier uur genieten

25-04-2024

3

Coen

Geruchtenhoekje: Insiders over de Nintendo Direct en 4K Switch (2?)

7

Special Geruchtenhoekje: Insiders over de Nintendo Direct en 4K Switch (2?)

21-10-2021

6

Rik

Met de vuisten omhoog in spiritevenement Smash Bros. Ultimate

2

Nieuws Met de vuisten omhoog in spiritevenement Smash Bros. Ultimate

21-10-2021

1

Robin

Discussieer met ons mee! 1

Samus

21 okt 21 om 10:28

#2128‍

596 XP | 106 comments

Grappig dat een character als Steve uit Minecraft, wat, 5 jaar duurde ofzo om erin te krijgen, en Sora maar zo relatief kort. Zeker als je al meerekent dat fans schijnbaar al meer dan 10 jaar om Sora vragen in Smash. Online wordt ook gespeculeerd dat het evenement waar Sakurai en Disney elkaar zagen de TGS in 2019 was.