PlatinumGames mag eindelijk praten over Bayonetta 3

  • Nieuws

  • 25 sep 21 om 10:00

  • Rik

  • 1

Nu we vier lange jaren na de aankondiging (eindelijk) nieuwe beelden van Bayonetta 3 hebben gezien in de Nintendo Direct, mag ook PlatinumGames zich voor het eerst uitspreken over de game. Eerder liet PlatinumGames nog weten dat zij wel wilden vertellen over de game maar dit niet mochten van Nintendo.

Op de officiële site van PlatinumGames hebben zowel executive director Hideki Kamiya als regisseur Yusuke Miyata blog-artikelen geschreven. Ga er maar even voor zitten, want na vier jaar wachten nemen ze geen blad voor de mond!

Kamiya:

Sorry dat we jullie hebben laten wachten. Er zijn zo’n vier jaar verstreken sinds de aankondiging in 2017… We hebben jullie echt laten wachten.

In die vier jaar hebben jullie vast zorgen gehad zoals ‘Hoe zit het met Bayonetta 3?’ en ‘Werken ze er nog wel aan?’ en ‘Wanneer krijgen we nou eens nieuws te horen?’ Maar net zoals jullie zo snel mogelijk Bayonetta 3 wilden zien, wilden wij de game net zo graag aan jullie tonen. Zonder aanmoedigingen van de fans hebben we vier jaar lang onze schouders eronder gezet en doorgewerkt.

Nu we eindelijk het resultaat van ons werk hebben kunnen tonen kan het team opgelucht adem halen, en kunnen we ons nog harder concentreren op ons werk. Ook voor ons waren het vier lange jaren.

De reacties op de trailer zullen ons zeker nieuwe energie geven. Er zijn nog veel geheimen over Bayonetta 3, maar voor nu laten we jullie fantasie graag los op deze trailer om enthousiast te worden.

Voor Bayonetta 3 ben ik nog steeds verantwoordelijk voor de wereld en het verhaal, maar om nieuw leven in de game te blazen heb ik Yusuke Miyata, een vertrouwde collega waar ik lang mee heb samengewerkt, gekozen als de director (al is hij ook een beetje een grapjas).

Ook zetten we de talenten in van regisseurs Yuji Shimomura en Masaki Suzumura om een niet eerder vertoond aantal lachen, jaren, drama, humor en sexiness naar de cutscenes te brengen.

Natuurlijk is Bayonetta’s look verzorgd door iemand die we wel haar persoonlijke designer kunnen noemen: Mari Shimazaki. Deze keer danst Bayonetta eleganter en modieuzer dan ooit de actie tegemoet.

Dus geen zorgen allemaal, Bayonetta 3 is echt, en de dag waarop jullie de game in je handen krijgen om hem te spelen komt er aan! Relax en kijk uit naar nieuwe info, want hoe hoog je verwachtingen ook zijn: Ik beloof dat we een ervaring creëren die ze zal overstijgen!

Bayonetta 3 executive director Hideki Kamiya

Miyata:

Hallo allemaal! Dit is Yusuke Miyata, de director van Bayonetta 3. We hebben jullie lang laten wachten maar ik ben blij dat we jullie eindelijk een nieuwe trailer hebben kunnen laten zien.

Dit is de eerste keer dat ik aan de Bayonetta-serie werk, maar net zoals jullie ben ik een grote fan en heb ik de vorige games non-stop gespeeld. Nadat ik de regisseursrol kreeg, heb ik natuurlijk niet alleen de vorige games nog een keer gespeeld, maar ook elk Bayonetta-boek ooit van voor tot achter gelezen. Daarna heb ik diepe discussie gevoerd met Kamiya-san over elk aspect van de game, van systemen tot de settings, voordat we aan de slag gingen.

Een van de meest aantrekkelijke dingen van Bayonetta-games voor mij is het mysterieuze en verleidelijke karakter van Bayonetta zelf, net als het entourage aan unieke personages om haar heen. Ik heb gewerkt aan een aantal karakter-gedreven games en ik heb die ervaring optimaal gebruikt om de charme van Bayonetta en de groep tot uiting te brengen.

Ik ben extreem gefocust op de actie die zo essentieel is voor de Bayonetta-serie. Kamiya-san heeft bijna mijn oren eraf gepraat over ‘actie die direct verbonden is met het brein’. Dit is de actie-gameplay die ontstaat als je het personage precies zo kunt beheersen zoals je wilt, en de ‘genen’ van die actie zijn zeker terug te vinden in deze game. Zowel uit het oogpunt van ontwikkelaar als van fan, we werken allemaal aan Bayonetta 3 met deze twee betoverende aspecten van de serie in het achterhoofd. Ons doel is alle verwachtingen te overtreffen.

Dus wat vinden jullie van de nieuwe trailer? We hebben vele nieuwe elementen gestrooid door de te gekke actietrailer. Ik zou het graag willen hebben over 1 van die nieuwe elementen, waarmee je Infernal Demons kunt beheersen. Dit heet “Demon Slave“.

In tegenstelling tot de Climax Summons uit de vorige delen waarmee je automatisch vijanden versloeg en terug joeg naar Inferno, geeft deze nieuwe funtie de speler de controle over de Demons om een aantal intuïtieve acties uit te voeren. Elke Demon heeft zijn eigen vaardigheden en welke vaardigheden van pas komen verandert elk moment. Hoeveel Demons zijn er? Wat kan je nog meer doen? Ik zou jullie graag meer vertellen maar moet hier stoppen. Maar… er is veel info verstopt in de trailer waar ik het nog niet over heb gehad, dus misschien kun je de trailer nog een keer bekijken voor de volgende aankondiging.

Het zijn nu de laatste loodjes van de ontwikkeling, we werken eraan om de kern van de game nog leuker te maken en testen de gameplay non-stop. Als de climax van deze geliefde serie, geven we alles om er een meesterwerk van te maken die de Bayonetta-naam waardig is! Heb alsjeblieft nog een beetje meer geduld!

Bayonetta 3-director Yusuke Miyata

Krijg jij ook meer vertrouwen in Bayonetta 3 na het lezen van deze woorden? Laat het ons weten in de comments.

Bron:

Like dit bericht:

Recente artikelen

Super Mario Bros. 2: Al 35 jaar een geweldig zwart schaap

1

Nieuws Super Mario Bros. 2: Al 35 jaar een geweldig zwart schaap

28-04-2024

1

Martijn

Rune Factory 5 introduceert homohuwelijk

0

Nieuws Rune Factory 5 introduceert homohuwelijk

25-09-2021

1

Rik

Demon Slave vervangt Climax Summons in Bayonetta 3

2

Nieuws Demon Slave vervangt Climax Summons in Bayonetta 3

25-09-2021

0

Rik

Discussieer met ons mee! 1

BerendJan

26 sep 21 om 22:24

#1627‍

15 XP | 3 comments

"...ntal lachen, jaren, drama, humor en sexiness naa..."

Vreemde vertaling, jaren zou wel tranen moeten zijn ofzo...