Een van de grootste kritiekpunten op het originele Octopath Traveler was dat de acht hoofdpersonages nagenoeg geen interactie met elkaar hadden. Hun acht verhalen speelden zich grotendeels los van elkaar af. Voor het vervolg heeft het team achter de game andere plannen. In een interview met de Japanse publicatie Famitsu doen twee ontwikkelaars hier een boekje over open.
In het interview kwamen producer Masashi Takahashi en director Keisuke Miyauchi aan het woord. Hieronder lees je de vertaling van het interview. Let op: onderstaande Nederlandse versie is gebaseerd op de (niet officiële) Engelse vertaling van nintendoeverything.com, mogelijk zijn er nuances verloren gegaan in de dubbele vertaling.
Er is onthuld dat een nieuwe feature van dit spel overlappende verhalen tussen protagonisten zijn. Wat heeft tot deze toevoeging geleid?
Miyauchi: We kregen veel feedback van spelers van het eerste spel die zeiden: “We willen dialogen tussen protagonisten zien die verder gaan dan enkel wat grapjes tijdens de reis.” We dachten dat zelf ook tijdens het spelen van het eerste spel, en het toevoegen van dialogen zou meer mensen laten houden van de de personages, dus dat hebben we in dit spel gestopt.
Takahashi: Er zijn acht personages met sterke persoonlijkheden, dus het is logisch dat mensen wat dialoog tussen hen willen zien. Ze zeggen elkaars namen en hun verhalen kruisen elkaar, dus het voelt echt alsof deze personages samen reizen. Natuurlijk staan de acht individuele verhalen van elk personage nog steeds centraal, maar we zouden het leuk vinden als mensen van de overlappende verhalen konden genieten als aanvullende verhaaltjes.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
31 okt 22 om 22:19
#7342
3176 XP | 469 comments
Oh, dit klinkt heel goed. Ik ben benieuwd naar het eind resultaat