Ontwikkelaars over de verbeterde personage-interactie in Octopath Traveler II

  • Nieuws

  • 30 okt 22 om 23:50

  • Rik

  • 1

Een van de grootste kritiekpunten op het originele Octopath Traveler was dat de acht hoofdpersonages nagenoeg geen interactie met elkaar hadden. Hun acht verhalen speelden zich grotendeels los van elkaar af. Voor het vervolg heeft het team achter de game andere plannen. In een interview met de Japanse publicatie Famitsu doen twee ontwikkelaars hier een boekje over open.

In het interview kwamen producer Masashi Takahashi en director Keisuke Miyauchi aan het woord. Hieronder lees je de vertaling van het interview. Let op: onderstaande Nederlandse versie is gebaseerd op de (niet officiële) Engelse vertaling van nintendoeverything.com, mogelijk zijn er nuances verloren gegaan in de dubbele vertaling.

Er is onthuld dat een nieuwe feature van dit spel overlappende verhalen tussen protagonisten zijn. Wat heeft tot deze toevoeging geleid?

Miyauchi: We kregen veel feedback van spelers van het eerste spel die zeiden: “We willen dialogen tussen protagonisten zien die verder gaan dan enkel wat grapjes tijdens de reis.” We dachten dat zelf ook tijdens het spelen van het eerste spel, en het toevoegen van dialogen zou meer mensen laten houden van de de personages, dus dat hebben we in dit spel gestopt.

Takahashi: Er zijn acht personages met sterke persoonlijkheden, dus het is logisch dat mensen wat dialoog tussen hen willen zien. Ze zeggen elkaars namen en hun verhalen kruisen elkaar, dus het voelt echt alsof deze personages samen reizen. Natuurlijk staan de acht individuele verhalen van elk personage nog steeds centraal, maar we zouden het leuk vinden als mensen van de overlappende verhalen konden genieten als aanvullende verhaaltjes.

Gaat de progressie van het hoofdverhaal in hoofdstukken zoals in het vorige spel?

Takahashi: Ja. Maar het is niet zoals het vorige spel, dat vier hoofdstukken had met het verhaal van elk personage. Sorry! Je zult op latere berichten moeten wachten voor meer details, maar we hebben hard gewerkt om het zo te maken dat je voor elk personage een compleet ander verhaal beleeft.

Dus dat is een manier om de reis weer te geven.

Miyauchi: Ja. Als de progressie van elk personage dezelfde stroom volgt, kun je halverwege gaan raden hoe de plot zich ontvouwt, weet je. Om het op een mooie manier te zeggen, we wilden dat elk personage de speler het gevoel geeft dat hij een compleet andere RPG speelt. We hebben tenslotte acht personages.

Dat gezegd hebbende, acht verschillende sets spelmechanieken zou erg verwarrend zijn voor spelers, dus deze keer hebben we de hoofdstukstructuur veranderd, zodat het verhaal op meerdere manieren kan worden beleefd.

 

Octopath Traveler II vormt het vervolg op Octopath Traveler uit 2018. Het was eveneens de eerste game die gebruik maakte van de inmiddels iconische HD-2D stijl. Erik gaf de game destijds een zeer nette 9 in zijn review.

Octopath Traveler II staat gepland voor 24 februari 2023 op de Nintendo Switch.

Wat hoop jij voor verbeteringen te zien in Octopath Traveler II? Laat het ons weten in de comments!

Like dit bericht:

Over Rik

Rik is het typische gevolg van Satoru Iwata's Blue Ocean strategy: sinds Pokémon Diamond op de DS is hij verslingerd aan (Nintendo) games. Bij voorkeur speelt Rik games met grote werelden waar hij uren in kan verdwalen. Ook is Rik onze specialist op het gebied van Super Nintendo World en Nintendo's andere avonturen in de pretparkwereld.

Lees meer over Rik

Recente artikelen

Lanceertrailer voor Square Enix RPG SaGa Emerald Beyond

0

Media Lanceertrailer voor Square Enix RPG SaGa Emerald Beyond

26-04-2024

1

Jeroen

Wat is jouw favoriete horrorgame?

8

Special Wat is jouw favoriete horrorgame?

31-10-2022

6

Erik

Shin Megami Tensei is 30 jaar: anniversary logo

0

Nieuws Shin Megami Tensei is 30 jaar: anniversary logo

30-10-2022

1

Rik

Discussieer met ons mee! 1

Robin

31 okt 22 om 22:19

#7342‍

3176 XP | 469 comments

Oh, dit klinkt heel goed. Ik ben benieuwd naar het eind resultaat