Nintendo bevestigt 'grote dungeons' voor Tears of the Kingdom

  • Nieuws

  • 10 mei 23 om 15:52

  • Rik

  • 8

Met nog een paar dagen te gaan tot de release van The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom heeft Nintendo de marketing opgeschroefd naar het hoogste niveau. In een ‘Ask the developer’-interview op nintendo’s eigen site bevestigt het Zelda-team last minute een belangrijke toevoeging: Tears of the Kingdom bevat grote dungeons (kerkers)!

Het gemis van traditionele Zelda-dungeons was een van de grotere kritiekpunten op voorganger Breath of the Wild. Het blijkt nu dat het team deze kritiek heeft meegenomen in de ontwikkeling van Tears of the Kingdom. In de serie ‘Ask the developer’ beantwoorden vijf belangrijke ontwikkelaars van Tears of the Kingdom vragen over het ontstaan en de ontwikkeling van de game. De serie komt in meerdere hoofdstukken uit, eerder leerden we al dat ‘handen het hoofdthema van TotK moesten worden‘.

Lees hieronder de vertalingen van het segment over dungeons in Tears of the Kingdom:

We hebben [tot nu toe] alleen de lucht besproken, maar deze titel heeft toch ook dungeons (kerkers)?

Fujibayashi: Ja, we hebben het nog niet over de dungeons gehad. Ze zijn veranderd ten opzichte van het vorige spel. Er is bijvoorbeeld een dungeon die direct aansluit op het oppervlak van Hyrule. Als je vanuit de lucht rechtstreeks in de dungeon duikt, activeer je een bepaalde gebeurtenis. We denken dat dit een nieuwe ervaring zal zijn die in het vorige spel niet mogelijk was.

Je kunt dus rechtstreeks de diepte in duiken in Tears of the Kingdom… maar wat ligt daar verscholen?

Dohta: We hebben de dungeons uniek gemaakt naar hun respectievelijke omgevingen, dus we denken dat je zult kunnen genieten van de grote verscheidenheid aan regionale kenmerken.

Takizawa: Het maken van een “grote verscheidenheid” was een behoorlijke uitdaging. De vier Divine Beasts (Titanen) waren de kerkers in het vorige spel, en ze hadden elk een soortgelijk ontwerp. Dit keer zijn de kerkers enorm groot en hebben ze elk hun eigen regionale uitstraling, net als de traditionele The Legend of Zelda-games. We denken dat ze spelers een leuke uitdaging zullen bieden. Ze waren zeker een uitdaging om te ontwikkelen! (Lacht)

Er werd al lange tijd gespeculeerd over de toevoeging van dungeons in Tears of the Kingdom, maar Nintendo wilde dit tot op heden niet bevestigen. Het is dan ook een verrassing dat deze informatie twee dagen voor de release alsnog tussen neus en lippen naar buiten komt. Nog niet alle delen in de Ask the developer-serie zijn beschikbaar gemaakt. Morgen verschijnen de laatste twee delen. Mogelijk krijgen we morgen dus ook nog een (grote) onthulling over de game. Als dit zo is lees je dat natuurlijk terug op N1-UP! In de tussentijd kun je de interviews zelf (in het Engels) teruglezen op de site van nintendo.co.uk.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom komt aanstaande vrijdag 12 mei exclusief uit voor de Nintendo Switch.

Wat vind jij van het nieuws dat er weer traditionele Zelda-dungeons in Tears of the Kingdom zitten? Laat het ons weten in de comments!

Like dit bericht:

Over Rik

Rik is het typische gevolg van Satoru Iwata's Blue Ocean strategy: sinds Pokémon Diamond op de DS is hij verslingerd aan (Nintendo) games. Bij voorkeur speelt Rik games met grote werelden waar hij uren in kan verdwalen. Ook is Rik onze specialist op het gebied van Super Nintendo World en Nintendo's andere avonturen in de pretparkwereld.

Lees meer over Rik

Recente artikelen

Lanceertrailer voor Square Enix RPG SaGa Emerald Beyond

0

Media Lanceertrailer voor Square Enix RPG SaGa Emerald Beyond

26-04-2024

1

Jeroen

Nintendo voert hype op met persbericht Tears of the Kingdom

3

Nieuws Nintendo voert hype op met persbericht Tears of the Kingdom

10-05-2023

9

Robin

The_Legend_Of_Zelda_Tears_Of_The_Kingdom_Hands

2

Nieuws Hoofdthema Zelda: Tears of the Kingdom is 'handen'

10-05-2023

7

Evelyne

Discussieer met ons mee! 8

Theun

10 mei 23 om 16:28

#9814‍

616 XP | 115 comments

Mag ik hier niet zelf achter komen?

Moet dit zo op deze manier in mijn gezicht gedrukt worden?

Erik

10 mei 23 om 16:47

#9815‍

4945 XP | 355 comments

ALLES IN JE GEZICHT.

Sorry Theun, bij N1-UP proberen we het nieuws altijd zo natuurgetrouw te publiceren - en kiezen we bewust niet voor clickbait-koppen (wat Nintendo Life soms wel doet). Hierdoor weet je precies wát je gaat lezen als je op het artikel klikt. We proberen het zoveel mogelijk te voorkomen, maar titels kunnen zo inderdaad spoilerachtig lijken. En bij een grote titel als deze, snap ik dat dit wat lastig kan zijn.

Maar nogmaals: we zullen nooit pontificaal leaks delen (of sterker nog: die delen we helemaal niet). Als je zo'n titel ziet, is dit dus altijd officieel gepubliceerd door Nintendo. En als zij aan de wereld laten weten dat er dungeons in Zelda zitten, dan is het onze missie om dat ook te doen.

Marcel

10 mei 23 om 17:22

#9816‍

12 XP | 2 comments

Tja, ik denk dat Nintendo nog even snel alle details uit de doeken doet die in de reviews genoemd mogen worden. Als je geen spoilers wil kun je beter je PC uit laten en je telefoon in een bak water gooien. Die heb je voorlopig toch niet meer nodig als Tears of the Kingdom straks uit is.

Mitch

10 mei 23 om 17:24

#9818‍

3070 XP | 477 comments

Je merkt ook dat ze bewust vaag blijven. 'Groot' zegt niet hoe groot, traditioneler zegt niets over 'hoe traditioneel'. de structuur weten we niets van, etc etc.

 

Alleen dat we meer mogen verwachten dan de Divine Beasts en dat de makers erkennen dat de visuele varatie deze keer beter zal zijn.

Mitch

10 mei 23 om 17:22

#9817‍

3070 XP | 477 comments

Hype level: STRATOSFEER

Robin

10 mei 23 om 17:40

#9819‍

3176 XP | 469 comments

Interessant.

3JG22

10 mei 23 om 20:43

#9827‍

139 XP | 7 comments

Ben hier hartstikke blij mee,

Die 120 Dungeons uit "Breath Of The Wild" waren wel leuk maar, nogal klein en het zoeken van de Dungeons duurde langer dan de Dungeons zelf doorheen banen dus, ben dan wel erg blij dat "Tears Of The Kingdom" grotere Dungeons zal gaan bevatten waar je langer over doet dus, er meer te doen valt, puzzels hier en daar, ook monsters zat zal gaan hebben naar mijn gevoel, net zoals de oudere The Legend Of Zelda games hadden

Je wist dan gewoon dat elke Dungeon een z'n eigen stijl had, keys, een boss key, mini boss en de big boss had, als dit alles zou terugkomen, mooi grandioos enzo, dan heb je aan mij als Zelda fan echt wel een hele blije gamer dus, ben sws al hyped, kan niet wachten om eraan te beginnen, lekker een groots avontuur aangaan waar ik nog lang plezier aan zal hebben en blij over zal te spreken zijn  

Tamadachi

13 mei 23 om 13:32

#9873‍

5155 XP | 640 comments

In BotW heb ik kerkers zelf nooit gemist maar toch ben ik er best enthousiast over dat we in TotK weer mogen puzzelen in ouderwetse dungeons want ik ben altijd in voor nieuwe uitdagende ervaringen.