Hoofdthema Zelda: Tears of the Kingdom is 'handen'

De release van The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom komt steeds dichterbij. Nintendo heeft hiervoor een speciale “Ask the Developers” interview gepubliceerd met wat meer inside info over wat we kunnen verwachten.

Het interview bestaat uit een grote variatie aan onderwerpen. Het gaat onder andere over hoe Breath of the Wild gemaakt is: Van het bouwproces tot de kleinste details van de titel. Een ding sprong echter uit het interview. De nadruk werd gelegd op handen, dit wordt ook beschreven als hoofdthema van Tears of the Kingdom.

Wanneer er gevraagd wordt om Link’s fysieke veranderingen in de titel, legt producent Eiji Aonuma de nadruk op het belang van handen. We hebben al kennis gemaakt met Link’s speciale arm sinds de eerste trailer. Later hebben we geleerd dat de arm een belangrijke sheikah-slate rol gaat spelen in Totk. Deze nadruk werd nog verder verhoord door Tears of the Kingdom’s director Hidemaro Fujibayashi. Hij zegt het volgende: (vertaald)

Spellen in The Legend of Zelda series combineren alle elementen van gameplay, mechanics en het verhaal in een spel. In deze titel hebben we voor handen als hoofdthema gekozen om alles samen te weven. Bijvoorbeeld: Link die krachten gebruikt vanuit zijn arm om puzzels op te lossen. Wij hebben deze symbolen ook in de mechanics van het spel gestopt. Zo zijn er scènes waarin een hand de speciale deuren openen. Het hand thema duikt ook hier en daar op naarmate je verder komt in het verhaal.

The_Legend_Of_Zelda_Tears_Of_The_Kingdom_Hands

De artistieke leider Satoru Takizawa en muziekregisseur Hajime Wakai hebben ook uitleg gegeven hoe de handen een rol spelen op hun vlakken. Wakai geeft ook aan dat er geklapt wordt in muziekstukken, wat nog meer nadruk op het thema geeft.

Tenslotte wordt er ook een reden gegeven waarom er voor handen gekozen is en niet voor ogen of voeten. Aonuma geeft aan waarom het past in het verhaal: (vertaald)

 

Het is heel simpel. Handen uiten het idee van verbondenheid. Dit geldt voor het hele verhaal, die verbonden is met Hyrule’s verleden. Ook komt hierin de Imprisoning War voor, wat tot nu toe altijd als een mythe werd aangezien in Hyrule.

 

Op 12 mei verschijnt The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.

Wat vind jij van het handenthema? Laat het ons weten in de comments!

Bron: https://www.nintendo.com/whatsnew/ask-the-developer-vol-9-the-legend-of-zelda-tears-of-the-kingdom-part-2/

Like dit bericht:

Over Evelyne

Evelyne is onze nieuwe redacteur bij N1-UP. Haar favoriete Nintendo-personage is Piplup van Pokémon.

Lees meer over Evelyne

Recente artikelen

Lanceertrailer voor Square Enix RPG SaGa Emerald Beyond

0

Media Lanceertrailer voor Square Enix RPG SaGa Emerald Beyond

26-04-2024

1

Jeroen

Nintendo bevestigt ‘grote dungeons’ voor Tears of the Kingdom

8

Nieuws Nintendo bevestigt 'grote dungeons' voor Tears of the Kingdom

10-05-2023

10

Rik

FIFA_23_LEGACY

4

Nieuws FIFA 23 na half jaar al beter verkocht dan FIFA 22

10-05-2023

1

Evelyne

Discussieer met ons mee! 2

Gurpflurb

10 mei 23 om 19:23

#9824‍

74 XP | 10 comments

Nu denkt iedereen dat Ganondorf de schurk weer wordt van deze game, maar met deze nieuwe informatie kan ik concluderen dat het niet zo is.Het is natuurlijk Handige Harry.

Tamadachi

13 mei 23 om 13:24

#9872‍

5155 XP | 640 comments

Heel handig gekozen van Nintendo dat we als spelers onze handige handjes moet gebruiken om handige voertuigen samen te stellen met Link die een probleem heeft met één van zijn armen.