Microsoft ziet Nintendo-spelers als onderdeel van de Xbox-community in de toekomst. Dit zegt Phil Spencer in een interview met Famitsu.
Spencer zegt tegen het Japanse blad dat hij het belangrijk vindt dat iedere speler zich “gelijk” voelt in de community, maar erkent dat daar een hoop werk in verzet moet worden.
De baas van Xbox meldt het volgende (grove vertaling vanuit het Japans):
“Net als dat we ROG Ally en Steam Deck zien als onderdeel van de Xbox-community, moeten we veel Nintendo Switch- en PlayStation-gebruikers als onderdeel van de Xbox-community zien in de toekomst. [..] Hierop doorgaand; wij denken dat het belangrijk is om er zeker van te zijn dat iedereen die Xbox-games speelt, inclusief diegene die Game Pass op pc heeft, zich gelijk voelt in de community. Er is een hoop werk te verrichten.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
7 nov 23 om 09:12
#12035
3076 XP | 478 comments
"This marketing strategy is often referred to as "brand co-optation" or "brand hijacking." It involves a smaller brand attempting to lure or associate users of a larger, competing brand by suggesting that they are part of the smaller brand's community, even if it may not be entirely accurate."
7 nov 23 om 09:17
#12036
3812 XP | 717 comments
Nee, Spencer. Ik mag graag wat Xbox spellen spelen (kom maar even met een Viva Pinata), maar ik ben geen Xbox gamer.😑
Laten we dat even duidelijk maken.
7 nov 23 om 11:24
#12044
3604 XP | 417 comments
Tja, dan nog heb ik niet veel met Xbox. Voor mij is het al een overbodige derde sinds de eerste Xbox. Ze hebben voor mij geen aanbod. Ik begrijp het heel goed als anderen het anders zien, maar voor mij is Xbox geen interessant systeem, al vind ik het natuurlijk wel tof dat Microsoft een aantal games naar de Nintendo Switch bracht. Zeker nu ze eigenaar van Activision Blizzard King zijn, hoop ik dat ze daarmee doorgaan.
Spellen als Spyro en Crash zitten eindelijk weer enigszins op de rails. Zou zonde zijn als ze ineens exclusives zouden worden, mede omdat die games niet zozeer hun publiek op Xbox vinden.