Na de speciale Super Mario Bros. Wonder Direct van gisteren komen er ook verschillende interviews naar buiten met de mensen achter de game. Producent Takashi Tezuka verklapte dat de nieuwe 2D Mario-game niet gehouden was aan een interne deadline.
Dit vertelde Tezuka in een interview met Wired. Het is zeldzaam dat er geheel geen deadlines zitten aan een project als Super Mario Bros. Wonder. Toch zei Tezuka heel bewust hiervoor te hebben gekozen tijdens de prototype-fase:
Ik wilde voorkomen dat mensen zouden zeggen: “We halen die deadline toch niet, dus daarom hebben we het niet gedaan – het is gewoon niet mogelijk.”
Tezuka vervolgde zijn verhaal over de vrijheid die de ontwikkelaars in het begin kregen, volgens hem is ‘vrijheid’ namelijk ook een van de belangrijke ingrediënten van de Mario-serie. De gameplay moet volzitten met vrijheid en te ontdekken geheimen. Ontwikkelaars krijgen specifiek de opdracht geen doolhoven te ontwerpen voor levels, maar juist levels die er alleen zo uitzien of aanvoelen zonder het daadwerkelijk te zijn.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
1 sep 23 om 14:47
#11250
3076 XP | 478 comments
Heerlijk dat Nintendo de luxe hiervoor heeft, deze game gaat amazing worden.
1 sep 23 om 17:52
#11258
5950 XP | 1102 comments
Wel een goede zaak zoiets. Mooi als mensen niet zo enorm onder druk staan.
3 sep 23 om 13:12
#11271
5177 XP | 640 comments
Het is best uniek te noemen dat de interne ontwikkelaars van Nintendo geen deadline hadden voor Super Mario Bros Wonder want meestal moment signalen naar buiten want medewerkers die door deadlines zijn overwerkt. Het heeft voor de creativiteit in ieder geval goed uitgepakt want er zitten ve gebruikte ideeën tussen waarvan je afvraagt hoe je er eigenlijk bij zou komen.