Vijf kleine en grote dingen die beter kunnen in Animal Crossing: New Horizons

  • Special

  • 10-04-2020 09:00

  • Paul

0

Animal Crossing: New Horizons is alweer drie weken uit en tijdens het spelen heeft de redactie verschillende ervaringen: Ness sprak over de uitdagingen van een half uurtje spelen, Dreon heeft verteld wat er allemaal te doen is op je virtuele eiland en Paul deelde een stel tips voor nieuwe spelers en veteranen. Na het spelen van ongeveer drie weken zijn er echter ook wat dingen die niet helemaal lekker lopen. Nintendo, ik hoop dat je meeleest!

1. Laat ons wisselen van Eilandwoordvoerder

Laat ik maar meteen beginnen met de meest controversiële keuze in Animal Crossing: New Horizons: je kunt niet het woordvoerderschap van het eiland overdragen aan een andere speler. Veel spelers die eerst hun partner, kind of ander familielid hebben laten spelen voelen zich benadeeld omdat alleen de eerste speler de woordvoerder kan zijn. Hierdoor kunnen spelers niet verder komen in belangrijke elementen van het “verhaal” omdat alleen de woordvoerder deze kan activeren. Natuurlijk is er niets dat je tegenhoudt om te overleggen met je partner of familielid en samen voortgang te boeken in het spel, maar omdat dat niet altijd mogelijk is zou een optie om te kunnen wisselen een fijne toevoeging zijn.

2. Doe-het-zelven kan slimmer

Iedere speler die een handjevol schelpen heeft opgegraven om vissenvoer te maken is het waarschijnlijk met mij eens: dat kan sneller. Iedere portie vissenvoer moet je apart maken, en dat werkt ontzettend langzaam: als je veertig schelpen verwerkt tot vissenvoer duurt het langer dan vijf minuten voordat je klaar bent! Graag zie ik de mogelijkheid om te kiezen hoeveel schelpen je tegelijk gebruikt, of simpelweg een extra doe-het-zelf-recept voor vijf of tien porties om het proces wat te versnellen. Een andere frustratie is een hele stapel ijzererts uit je opslag te moeten halen voor het maken van een vishengel, er ééntje te gebruiken om daarna de rest weer terug te stoppen in je opslag. Liever zie ik dat – wanneer de werkplaats binnen in je tent of huisje staat – de benodigde grondstoffen van je opgeslagen spullen gebruikt worden, in plaats van alleen de spullen uit je inventaris.

3. Een waarschuwing voordat je gereedschap breekt

Een groot minpunt voor veel spelers is dat je gereedschap erg snel breekt. Later in het spel kun je in plaats van breekbaar gereedschap – wat breekt na tien keer gebruiken – beter gereedschap maken wat een stuk langer meegaat. Jammer genoeg kun je niet zien wanneer een voorwerp breekt, en dit maakt het soms erg vervelend om in de weer te blijven met het vangen van vissen en insecten. Graag had ik een klein metertje gezien wat weergeeft hoe lang je net of hengel nog meegaat, of op zijn minst een waarschuwing wanneer iets bijna breekt. Niets is vervelender dan na het breken van je schep terug naar huis moeten rennen, de grondstoffen uit je opslag halen, een nieuwe schep maken, de grondstoffen weer terug leggen om vervolgens bij de eerste vis je hengel te breken opdat je opnieuw het hele riedeltje mag herhalen.

4. Geef de polsstok en ladder een toegewijde knop

Het feit dat je in Animal Crossing: New Horizons over rivieren kan springen met een polsstok en naar verhoogde delen van het eiland kunt klimmen met een ladder is een fantastische toevoeging aan het spel. Een kleine ergernis is het bewust moeten schakelen naar de ladder of polsstok om deze te gebruiken. Zo wordt het rondstruinen op je eilandje regelmatig onderbroken met het moeten kiezen van het gereedschap, om het vervolgens één keer te gebruiken en daarna weer weg te stoppen. Dat de polsstok en ladder een plekje in je rugzak innemen daargelaten, had ik het veel fijner gevonden als je met een toegewijde knop – bijvoorbeeld de L-knop – automatisch het juiste gereedschap gebruikt zonder dat het in je handen blijft na het springen of klimmen.

5. Met een Nook-miles-bon in de hand meteen naar een exotisch eiland

Stel je eens voor: je hebt een Nook-miles-bon gekocht met het doel naar een exotisch eiland te gaan. Je wordt in de luchthaven begroet door Orville (eerste dialoog), die vraagt hoe hij je kan helpen (tweede dialoog). Nadat je opgeeft op reis te willen geeft hij aan dat hij het snapt (nummer drie) en merkt hij op dat je een Nook-miles-bon bij je hebt (vier). Toch vraagt hij alsnog waar je naartoe wilt (vijf), en na het bevestigen van je keuze geeft hij opnieuw aan dat hij het snapt (zes), en controleert vervolgens nog één keer of je klaar bent voor je reis (zeven!) voordat je op reis kunt gaan. Alles bij elkaar opgeteld ben je zeven dialogen en drie keuzemenu’s verder voordat je in het vliegtuig stapt. Ik zou graag een Nook-miles-bon in de hand kunnen houden voordat je met Orville praat om aan te geven dat je deze wilt gebruiken. Daarmee sla je de eerste vier dialogen en een keuzemenu over voor iets waar je de luchthaven toch het meeste voor zal gebruiken.

En dat waren mijn verbeterpunten voor Animal Crossing: New Horizons! Met deze kleine aanpassingen zal in mijn ogen het spel een stuk vloeiender verlopen. Ondervind jij een ergernis aan het spel of is er iets wat je juist erg fijn vindt? Laat het ons weten in de reacties!

Deel dit bericht:

Recente artikelen

0

Review Two Point Campus - Een gezellige boel

19-08-2022

1

Kitty

1

Nieuws Verwacht zondag meer nieuws over Pokémon Scarlet & Violet

19-08-2022

1

Erik

0

Special Fan Friday: bak je eigen vrolijke Pikmin-cupcakes

19-08-2022

1

Rik

Reageer als eerste!