Het is een mooie dag op het kantoor van Nintendo, de Wii U is nog maar net gelanceerd. De vooruitzichten zijn vooralsnog mooi. Het ontwikkelaarsteam is druk bezig aan de nieuwe Super Mario-game. Dit doen ze op de computer, met een app om levels te bouwen. Toch vinden ze dat dit misschien nog wel wat handiger kan. De Wii U GamePad had immers een handig aanraakscherm, waarmee je met een tik van de stylus elementen kon verplaatsen. Zo gezegd, zo gedaan. Enthousiast begonnen ze met het overzetten van deze zogenoemde course editor.
De director van Super Mario Maker, Yosuke Oshino, kan dit moment zich nog goed voor de geest halen. Langzaam zag hij steeds meer lichtjes in de ogen van zijn team branden, terwijl ze met deze speciale app bezig waren. “Terwijl ze de levelmaker bouwden, kwamen ze erachter hoe makkelijk het was om [met de Wii U GamePad] levels te maken en hoe leuk dit ook was voor mensen zonder ervaring met gamedesign”, vertelt Oshino. Niet lang daarna zag hij hen enthousiast lopen naar Takashi Tezuka, een van de grondleggers van Super Mario en senior game designer bij Nintendo, om het idee te pitchen.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!