Welke Nintendo-franchise heeft een Warriors-game nodig?

Nintendo en Koei Tecmo zijn goede vriendjes aan het worden. Vandaag verschijnt Fire Emblem Warriors: Three Hopes. Niet alleen de derde Fire Emblem game op de Nintendo Switch, maar ook nog eens de vijfde samenwerking tussen de twee bedrijven. Na drie Zelda Warriors en twee Fire Emblem Warriors (drie als we heel streng rekenen), zijn er genoeg andere series die ook een Warrior-titel zouden verdienen. Daarom checken wij bij de N1-UP redactie: “Welke Nintendo Franchise MOET een Warriors-game krijgen?”

Willem:

Het vreemde aan de warriors titels tot nu toe is dat, hoewel ze allemaal franchises hebben uitgewerkt met een voornamelijk ‘middeleeuws’-tintje, de speelbare personages barsten van de creatieve movesets. Ik zou daarom gaan voor een Nintendo Franchise die zo ver mogelijk af staat van dat middeleeuwse stijltje. Mijn keuze is echter eentje die veel over het hoofd zouden zien, want ik wil Luigi’s Mansion Warriors. De basale voorwaarden voor een Warriors game zijn vrij simpel. Je moet een universum hebben waarin zij-verhalen verteld kunnen worden. Er moet een grote cast aan diverse personages zijn. En je moet talloze minions hebben om in elkaar te rammen. Luigi’s Mansion is hier een ideale kandidaat voor. Niet alleen vanwege de grote diversiteit aan spoken, monsters en andere angstaanjagende wezens, maar ook omdat de locaties zich uitermate goed lenen voor een Warriors-achtige game. Je zou meerdere mansions kunnen verkennen door het paddenstoelen koninkrijk en daarbuiten, terwijl je je een weg baant door een legion aan boos. Luigi is natuurlijk de meest logische hoofdpersoon, maar omdat het zich afspeelt in het Super Mario Universum kunnen ook Mario, Bowser, de inwoners van het BeanBean koninkrijk, de bewoners van Delfino eiland en de intergalactische reizigers van de verschillende galaxies de spoken bevechten. In tegenstelling tot een standaard ‘Mario’-Warriors, zou dit concept zich ideaal lenen voor variatie en creativiteit. Ik leg nu al mijn stofzuiger aan de oplader!

Er is al multiplayer in Luigi’s Mansion, nu nog duizenden boos om te bevechten!

Rik:

Wie na Fire Emblem en Zelda een ‘verse’ IP zoekt voor de volgende ‘Nintendo Warriors’, komt natuurlijk uit bij Squidbeak Splatoon Warriors! Nintendo’s jongste grote IP schreeuwt al een tijdje om een eerste spin-off. Hoewel een Rhythm of Dancing game misschien het meest voor de hand lag, is een Warriors-titel ook een heel goede kandidaat. De lore van Splatoon biedt namelijk al de perfecte set-up: Het Squidbeak Splatoon (Kraakcommando’s) van Cap’n Cuttlefish was een elite eenheid in The Great Turf War die zo’n honderd jaar voor Splatoon 1 werd uitgevochten tussen de Inklings en Octoarians. Die oorlog leek bijna verloren voor de Inklings, maar het tij werd op het nippertje gekeerd. We weten tot op de dag van vandaag nog heel weinig over de heldendaden van Cap’tn Cuttlefish, Ammoses Shellendorf (Sheldon’s opa), Judd en de andere leden van het originele Splatoon. Daar kan een Warriors spin-off mooi verandering in brengen! Als Nintendo het op safe wil spelen, kunnen ze trouwens ook kiezen voor een nieuw verhaal rond het New Squidbeak Splatoon als setting. Op die manier kunnen alle bekende personages uit de hoofdserie voorbij komen: Callie, Marie, (de oude) Capt’n Cuttlefish, Judd, Pearl, Marina, Sheldon én agents 3, 4 en 8 zijn al leden van het nieuwe Squidbeak Splatoon. Ook kun je dankzij Sheldon’s recente uitvindingen op wapengebied veel meer variatie verwachten qua gameplay. De originele Kraakcommando’s vochten namelijk alleen maar met Bamboozlers. Hun moderne opvolgers kunnen helemaal los gaan met Special Weapons zoals de Inkzooka, Kraken of Tentamissles. Ja, nu ik erover nadenk is het New Squidbeak Splatoon veel beter geschikt… het oude Squidbeak Splatoon kan dan mooi dienen als DLC-uitbreiding! 

Ness:

Ik vind het toffe aan het hele concept van de Warrior spin-offs dat ze vaak niet per se logisch passen in de gast-serie. De eerste Hyrule Warriors kwam totaal uit de lucht vallen en zelfs de delen erna ook wel. De Fire Emblem musou-games waren een klein beetje logischer dankzij het oorlogaspect van de originele games. Daarbij was het verrassingselement juist dat er überhaupt weer een Warriors spin-off in de pijplijn zat. Dus voor mijn Nintendo-franchise naar keuze, wil ik graag de krachten van de twee absurditeiten combineren: Animal Crossing Warriors. Je zou het misschien Nintendo’s minst aggressieve spel ooit noemen, maar geloof me: er is potentie. In plaats van tegen hordes aan vijanden vechten, zou je in Animal Crossing Warriors namelijk hordes aan insecten kunnen vangen. Of de meest absurde aantallen vissen in één keer vangen. Of een heel bos weghakken waar zelfs de gouden bijl niet tegenop kan (pas wel op voor de bijen)! Oh en uiteraard is er nog een speciale modus waarbij je als Tom Nook kunt spelen. Deze modus speel je vrij als er genoeg dorpsbewoners hun huur niet betalen. Zo voegen goede oude Tom en zijn neefjes toch nog een beetje Warrior-actie toe, om het maar zo te zeggen. Maar het basisconcept is dus best simpel: in plaats van vechten, zou het spel dus eigenlijk draaien om waar Animal Crossing om bekend staat. Lekker breinloos klusjes doen, maar dan nu duizend keer sneller. Dankjewel musou-games! En weet je wat, het zou me niet eens verbazen als dit nog zou gebeuren ook. Het zou immers niet de eerste keer zijn dat Animal Crossing een ongevraagde spin-off krijgt (kuch kuch, Animal Crossing: Amiibo Festival).

Als we Devolver Digital moeten geloven laat de Animal Crossing Warriors niet lang op zich wachten.

Robin:

Welke warrior’s game zou ik graag willen zien. Kijkend naar mijn favoriete franchises zijn dat Fire Emblem, Xenoblade en Monster Hunter. Op eerste gezicht zou dat logische keuzes zijn zouden we niet al Fire Emblem Warrior games hebben en dat Dreon over Xenoblade schreef. Aan mij dan de eer om toch een manier te vinden om mijn Monster Hunter propaganda voort te zetten. Maar hoe zet je een game die gaat om hunter tegen monster om naar massive battles? Isekai. 

Voor wie het niet kent Isekai is wanneer mensen van wereld X naar wereld Y worden gebracht en daar verder gaan leven. Het is een hele hype binnen de anime/manga wereld momenteel. Eén van de series die ooit volgende ging over hoe Japan een fantasiewereld binnen drong en uiteindelijk daar een samenwerking wou starten. Mij zou het tof lijken om uiteindelijk tegen een invasie van onze aarde te vechten als hunter en monster samen. Jou avatar heeft de mogelijkheid om als hunter te vechten of als monster door bepaalde monsters over te nemen die hij verslaat in battle. Daarnaast wanneer je deze monsters verslaat kan je uiteindelijk ook bepaalde wapens unlocken zodat we ook de hunter in de spotlight kunnen zetten. Op deze manier kunnen monsters die in de Monster Hunter franchise toch de hoofdrol spelen en kan je uiteindelijk ook met de monsters soort van communiceren. Dus mocht je ooit als een Godzilla door een leger van schietgrage mensen heen banjeren dan zou deze Monster Hunter Warriors: Isekai Edition wel de game voor jou zijn! Wyvern Riding in Monster Hunter Rise liet al zien hoe het voelt om een monster hun aanvallen te gebruiken. Tijd om een stapje verder te gaan.

Dreon:

Er is natuurlijk maar één franchise waar ik een warriors-game van wil hebben: Xenoblade! Waar we natuurlijk de fanatieke helden uit deel één en twee perfect in dit genre kunnen proppen, lijkt het me ook heel tof om de personages en mechas uit X in het spel te zien. Zo zijn Elma en Lin natuurlijk geweldige toevoegingen, Elma weet met haar twee zwaarden alle vijanden met mega snelle moves een kopje kleiner te maken. Het kleine meisje Lin weet met haar mega grote wapens natuurlijk ook een toffe indruk achter te laten. Om dit allemaal nog cooler te maken, kunnen zij eens in de zoveel tijd een Skell oproepen en gebruiken in de gevechten. Natuurlijk zijn Shulk en zijn vrienden ook van de partij. Met de kracht van de Monado is zelfs de tijd te beïnvloeden. Dit klinkt me allemaal al als muziek in de oren, ik word er nu al blij van!

Deze Xenoblade crossover art werd al eens eerder gedeeld door het Japanse Xenoblade Twitter account…

Dennis:

Hoewel we Pokémon vooral kennen van de turn-based gevechten uit de hoofdreeks, zijn deze monsters tegenwoordig niet vies van een robbertje real-time vechten. In Pokkén Tournament nemen diverse Pokémon het tegen elkaar op in Tekken-stijl. Pokémon Unite laat je snelle MOBA-actie ervaren in vijf-tegen-vijf gevechten. Knokken kunnen ze dus wel, tijd dus voor een Pokémon Warriors! Sterker nog, het vechten tegen hordes Pokémon hebben we al wel eens eerder gezien. In de Pokémon Rumble-serie die begon op de Wii namen opwindbare speelgoed-Pokémon het al op tegen groepen tegenstanders.

Met meer dan 900 Pokémon (en de nieuwe generatie die eraan zit te komen) is er in ieder geval genoeg keuze om een indrukwekkende cast van speelbare karakters neer te zetten. En zoals het hoort in de Warriors-games, moeten er ook wel wat creatieve en vreemde keuzes tussen zitten (ik kijk naar jou King Daphnes)! Pikachu en Charizard zullen er sowieso wel inkomen, maar wat gekke keuzes zoals Buzzwole of Alolan Exeggutor mogen er ook best bij.

En met alle mechanismen die in Pokémon zitten (zoals double battles, evoluties, Dynamax en Mega-evoluties) kan dit een echte achtbaanrit worden! Dan hebben we nog het verhaal, en ook daar is er wel wat te bedenken. Misschien beschikt Team Rocket over hordes Pokémon-klonen, of duiken we de geschiedenis in en horen we meer over de Kalos-oorlog en AZ. Of, als we eens de duistere kant opgaan, kan Pokémon Warriors het verhaal vertellen van de oorlog die zich schijnbaar vóór Pokémon Red en Blue heeft afgespeeld. Opties genoeg in ieder geval, ik kijk ernaar uit!

De Pokémon oorlog zoals vertelt in Pokémon X en Pokémon Y.

Mitch:

Ik ga ook voor WarioWare Warriors, met daarbij wel de eis dat deze bijzonder trouw blijft aan de WarioWare-franchise. In WarioWare duurt een game namelijk super kort. 

Een Warriors-game die in 5 seconden voorbij is? Kijk, dan maak je mij gelukkig.

Ik bedoel, ik zou deze groep niet snel willen bevechten…

Wat vind je van onze keuzes voor een Warriors-game? En welke Warriors-game zou jij helemaal stukspelen? Laat het ons weten in de reacties!

Like dit bericht:

Over Willem

Als redacteur en reviewer voor N1-UP stort Willem zich in het avontuur. Zijn specialisatie zit hem in abstracte indie-games, actie-spellen, thematische verhalen en de singeplayer avonturen. Zodoende heeft hij Hyrule al talloze keren gered van het kwaad en iedere Pokémon die ooit heeft bestaan gevangen. In zijn vrije tijd werkt hij graag aan het maken van video's en ook in-game fotografie is één van zijn grote passies. Voor vragen kan je hem altijd stalken op twitter: www.twitter.com/whilhorst

Recente artikelen

Lanceertrailer voor Square Enix RPG SaGa Emerald Beyond

0

Media Lanceertrailer voor Square Enix RPG SaGa Emerald Beyond

26-04-2024

1

Jeroen

Pocky & Rocky Reshrined – Een heerlijke remasterclass

0

Review Pocky & Rocky Reshrined – Een heerlijke remasterclass

24-06-2022

4

Ness

Pokémon Snap nu beschikbaar op NSO+

5

Nieuws Pokémon Snap nu beschikbaar op NSO+

24-06-2022

5

Erik

Discussieer met ons mee! 14

Yosher

24 jun 22 om 09:46

#5566‍

5886 XP | 1090 comments

Wat is precies de derde Hyrule Warriors? Je hebt het origineel plus de 3DS en Switch ports ervan, en Age of Calamity.

Hoe dan ook, mijn keuze valt toch echt op Mushroom Kingdom Warriors, en het verbaasd me echt dat niemand in de redactie dit heeft opgenoemd. Luigi's Mansion telt niet want dat is z'n eigen beest, en zou wat mij betreft ook enorm zonde zijn omdat het gros van de populaire Mario personages dan niet aan bod komen. 

Leuk alternatief zou in mijn ogen ook Paper Mario Warriors zijn, waarbij we eindelijk weer eens Mario's partners van de gouden Paper Mario games weer eens zien schijnen. Maar dan wel eens in 3D, want een papieren uiterlijk voor een Warriors game lijkt mij dan ook weer niks. Nu klink ik misschien wel een beetje hypocriet na mijn opmerking over Luigi's Mansion.. maar in mijn ogen zijn de Paper Mario personages veel interessanter om een Warriors moveset voor te bedenken dan voor een aantal spoken. 

Wat ze eventueel ook zouden kunnen doen, is gewoon één Mario Warriors game maken, deze als basis gebruiken, en daar vervolgens meerdere thema DLC packs tegenaan gooien. Luigi's Mansion pack, Yoshi's Island pack, Wario Ware pack, Donkey Kong pack, Paper Mario pack, Mario&Luigi packgooi het er allemaal maar in! Dat zou voor mij wel eens de ultieme Warriors game kunnen zijn. Ze zouden er zelfs met toestemming van Square en Super Mario RPG pack in kunnen gooien en zo eindelijk Geno en Mallow weer eens naar buiten brengen!

willem

24 jun 22 om 09:50

#5567‍

379 XP | 45 comments

Wat betreft je Hyrule Warriors vraag. Als je heel streng rekent:

1) Hyrule Warriors (WiiU)

2) Hyrule Warriors Legends (3DS)

3) Hyrule Warriors: Definitive Edition (Switch) (Je kan stellen dat dit dezelfde is als de 3DS uitgave)

4) Hyrule Warriors: Age of Calamity (Switch)

 

Fire Emblem werkt op een vergelijkbare manier:

1) Fire Emblem Warriors (Switch)

2) Fire Emblem Warriors (N3DS)

3) Fire Emblem Warriors: Three Hopes (Switch)

Rik

24 jun 22 om 14:32

#5575‍

4694 XP | 668 comments

Ja, ik snap waar je kritiek op de drie Hyrule Warriors vandaan komt, officieel waren er natuurlijk enkel de eerste Hyrule Warriors (Wii U, en daarna de ports naar de 3DS en Switch) en Age of Calamity. Maar de 3DS-versie had zoveel nieuwe extra content toegevoegd ten opzichte van het origineel dat we het toch hebben laten staan  

Vervolgens nog mijn beweegreden om geen "Mario Warriors" in het lijstje te zetten: ik vind het een beetje te veel een open deur en zie zelf nog niet in hoe ze daar een toffe draai aan kunnen geven. Alle recente Warriors-cross-overs implementeren heel veel van hun inspiratie-serie om het niet generic aan te laten voelen. Dat zie ik nog niet voor Mario & co.. Paper Mario zou daar al veel geschikter voor zijn (maar daar heb ik zelf niets mee )

Yosher

24 jun 22 om 14:44

#5576‍

5886 XP | 1090 comments

Dat is het hem juist. Ik wil een Mario Warriors om dat generieke gevoel van de Mario serie weer eens goed te doorbreken. Ik denk dat zo'n Warriors game zich dat goed voor zou kunnen lenen. En al zou de hoofd game generiek zijn, dan kan er nog altijd die DLC packs wat ik noemde worden toegevoegd om dat tegen te gaan. 

Hoe dan ook zou ik weer de minder generieke hoeken van het Mushroom Kingdom afgebeeld zien en zou dat best graag in zo'n Warriors game zien. 

rob1N

24 jun 22 om 09:54

#5568‍

5411 XP | 1042 comments

@ Willem: haha, luigi's mansion... welke personages heb je dan naast Luigi en eventueel E.gadd? Er is een multiplayer ja, met allemaal Luigis. Oké, Gooigi zou nog erbij kunnen maar dan heb je het wel. Nee, ik denk dat je dan eerder een Super Mario Warriors moet verwachten. Met een beetje de Mario Kart cast aan playable characters, minus de baddies want die moet je dan uiteraard slopen. Luigi's Mansion is imo te kleinschalig om een warriors titel aan te geven.

LOL @ Mitch, exact mijn gedachte. ik ben sowieso al klaar met die Warriors games. Goedkope tussendoortjes die franchises in the meanwhile in leven houden.

Robin

24 jun 22 om 14:16

#5573‍

3176 XP | 469 comments

Warriors game zijn erg leuk en een ander genre. Goedkoop zijn ze zeer zeker niet gezien. Er is genoeg diepgang en content in te vinden. Age of Calamity was ook niet mijn game maar het had wel de BotW oomph waardoor de game veel frisser aanvoelde. Persona 5 Strikers had de Persona 5 flair en Three Hopes heeft de Three Houses flair. Hyrule Warriors was een fanservice game met heel veel toffe throwbacks aan de hele Zelda-franchise.

Aangeven dat het goedkope tussendoortjes zijn is niet helemaal fair tegenover de developers. Ik kan wel inzien dat de franchise niet voor iedereen is

DetectivePikachu

24 jun 22 om 11:52

#5570‍

466 XP | 81 comments

Geen een franchise. Ik speel liever een originele en goed ontworpen spin-off dan de zoveelste inspiratieloze slacht-hele-legers-af-game. Of als er toch gauw gescoord moet worden, dan iets als een Mario’s Mystery Dungeon.

Selan

24 jun 22 om 11:54

#5571‍

2655 XP | 485 comments

Eerst dacht ik, Xenoblade zou de beste optie zijn voor een Warriors game, maar er is 1 Nintendo franchise die nog beter geschikt zou zijn voor een Warriors game...

 

Golden. Sun.

 

Ik zie het al helemaal voor mij - special moves en Psynergy zouden perfect vertalen en er gaaf uitzien in 3D, en als ultimate finisher de summons! De muziek is prachtig in Golden Sun en een rock-achtige remix zou zeker niet misstaan. Plus, je hebt al een prima cast en hoe cool zou het zijn als de bad guys zoals Menardi, Agatio, Karst, Satorus en Alex speelbaar zouden zijn? (Jaja je hebt ook Blados en Chalis maar die komen uit Dark Dawn ). Ook als je aan de locaties denkt, van een Sol Sanctum map tot aan Venus of Mars Lighthouse of Kolima Forest of Altin Mines....ah a person can dream

Mitch

24 jun 22 om 18:59

#5579‍

3070 XP | 477 comments

Helemaal in stijl van Golden Sun kun je 1 level met Alex spelen en is hij de rest van de campaign off-screen snode plannen aan het voorbereiden

Selan

24 jun 22 om 20:19

#5580‍

2655 XP | 485 comments

Hahahaha fair enough 😂

Monokuma

24 jun 22 om 12:28

#5572‍

807 XP | 137 comments

Ik weet vrij zeker dat die afbeelding bij Xenoblade een officiële illustratie is.

https://twitter.com/XenobladeJP/status/1270521059976962048?s=19

Rik

24 jun 22 om 14:26

#5574‍

4694 XP | 668 comments

Klopt, die is ooit gedeeld door Monolith Soft ter ere van een Xenoblade anniversary!

Edit: wat de tweet die je bijsloot ook gewoon liet zien...

Apenknul

24 jun 22 om 16:15

#5577‍

3756 XP | 707 comments

Ik ben ook niet zo van de Warriors games. Al klinkt een Splatoon en Animal Crossing Warriors wel leuk. Verder lijkt een Xenoblade Warriors wel erg voor de hand liggend, en zie het uiteindelijk ook gebeuren.

Voor de rest betreur ik Rik zijn zin "Nintendo’s jongste grote IP schreeuwt al een tijdje om een eerste spin-off. Hoewel een Rhythm of Dancing game misschien het meest voor de hand lag". Ik bedoel, ja, enigzins heb je gelijk, maar kijkend waar je de inkt nog verder mee kan impliceren en dat de Splatoon stijl erg lijkt op de skateboard culture (wat ze volgens mij ook eens hebben gezegd) zie ik liever dat Nintendo een Splatoon Skateboarding game maakt als spin-off.

Duncmasta

24 jun 22 om 22:12

#5581‍

1251 XP | 245 comments

Speciaal voor Alfons hoop ik op een Xenoblade Warriors game. Hopelijk wordt die Direct binnenkort aangekondigd.

 

Voor Oldman komt er een speciale TemTem Warriors game.

 

en last but not least... een Attack on Titan Warriors titel voor Mitch.