Nintendo Switch Online geeft ons de mogelijkheid met één klik een heleboel spellen uit de oude doos te spelen. Maar hoe weerhouden deze zich anno nu? In deze rubriek neemt N1-UP je mee naar pareltjes van weleer én of ze het waard zijn om tegenwoordig te spelen. Welkom bij de retro-review van WarioWare, Inc.: Minigame Mania voor de Game Boy Advance.
Toen WarioWare, Inc.: Minigame Mania in 2003 uitkwam, was het redelijk revolutionair. Het was druk, chaotisch en onvoorspelbaar. Het liet je minispelletjes spelen à lá la Mario Party, maar dan op sneltreinniveau. De spelletjes duren maar een paar seconden, en het was aan jou om met een korte prompt als ‘Jump’ of ‘Sniff’ vliegensvlug uit te vogelen hoe je ‘m moest voltooien. Het vergde veel van je reactievermogen en denkkracht. Want zelfs als je wist hoe je een snotdruppel binnen moest houden, lukte het niet altijd.
Het concept werd algauw populair, en het duurde niet lang of Wario was onlosmakelijk verbonden met zijn microspelletjes. Vervolgen kregen allemaal hun eigen grimmick: zo draaide WarioWare: Touched! helemaal om het aanraakscherm van de Nintendo DS en had elk personage in het recente Get It Together zijn of haar eigen besturing.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
23-05-2023
#10009
288 comments
Leuke insteek, zo'n retro review. Er zijn genoeg retro games waarvan ik niet weet of ze de moeite waard zijn, en dit helpt toch wel met een keuze maken.
25-05-2023
#10022
290 comments
Thanks, Paul. Ja, dit was ook de reden dat we hiermee wilden starten.


24-05-2023
#10015
53 comments
25-05-2023
#10021
290 comments
Bedankt voor je uitgebreide reactie, Theun. Leuke ideeën!
1. Zo wordt de Gameproeverij wel wat arbeidsintensiever, wellicht valt daar wel iets op te verzinnen. Je kunt zelfs jullie mening tijdens de Gameproeverij verwerken in de review of iets dergelijks. 2. Wat betreft je cijfer: ik snap waar je wegkomt - daarom was ik sowieso al afgestapt van een 'gewone score'.
Ik neem je punten iig mee om intern te bespreken binnenkort.
26-05-2023
#10032
53 comments
Ja, het moet niet arbeidsintensiever worden. Ik zou eerder denken aan: deze game is gekozen. En als iemand van de crew dan een leuk stukje erover wilt schrijven (omdat 't toevallig z'n favoriete game is ofzo) dan mag dat. Of zet de leden eens aan 't werk


Misschien is het wel beter om het niet te linken. Maar de proeverij voelt sowieso als iets waar lekker mee ge-experimenteert kan worden, dus wellicht dat je eens wat kunt proberen. (Immers is het hoofddoel dat crew+leden een retro game gezamenlijk spelen, alle toeters en bellen eromheen zijn bijzaak inderdaad.)
Ik denk dat de beste tip hier is: doe vooral wat jullie zelf leuk vinden


26-05-2023
#10033
53 comments
Wat betreft het cijfer. Ik zie dat je een ander systeem gebruikt, maar eerlijk: wat betekent een 4/5 hier nou?


Je boodschap is helder in de conclusie. Dat cijfer is hier niet nodig.
24-05-2023
#10018
274 comments
Heerlijke game; misschien wel in mijn top10 beste games ooit. Speelt zo lekker weg. Voor even of ook uren achter elkaar.
25-05-2023
#10023
290 comments
Hij is ook nog altijd heel tof, Zool.