Cross-overs zijn geen onbekend fenomeen in de game-industrie. Nota bene Nintendo heeft het tot een kunst verweven met Super Smash Bros. Toch is het veilig om te stellen dat niemand ooit zag aankomen dat twee cultseries als Shin Megami Tensei en Fire Emblem samen zouden schitteren in een videospel. Een samenwerking die begon te rollen na een wel heel bijzonder idee van Kaori Ando, spelcoördinator bij Nintendo. Erik dook de videospelgeschiedenisboeken in en vertelt je de bijzondere totstandkoming van Tokyo Mirage Sessions #FE.
Voordat we beginnen met onze trip door de geschiedenis, is het handig om even te hebben over Shin Megami Tensei. Deze cultserie bestaat al sinds 1992 in het land van de Rijzende Zon. In essentie zijn het duistere RPG’s met demonen. Demonen die niet alleen je vijanden zijn, maar ook je kameraden; je kunt zelfs gevechten winnen door enkel met ze te praten. Het spel speelt met duistere thema’s en tijdssprongen, die al dan niet leiden tot een apocalyptische wereld. Sterk religieuze elementen in met name de eerdere delen in de serie, weerhielden Nintendo echter ervan om de spellen beschikbaar te maken voor een westers publiek. Tegenwoordig is dat wel anders: stap bijvoorbeeld in met Shin Megami Tensei IV voor de Nintendo 3DS of wacht op het vijfde deel dat naar de Nintendo Switch komt.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!