Hyrule Warriors: Age of Calamity heeft recentelijk zijn eerste stukje DLC mogen ontvangen, dat in Nederland onder de titel ‘Geavanceerd leven’ gaat. Het voegt onder andere twee nieuwe wapens én een gloednieuw personage toe. Inmiddels heb ik de DLC helemaal uitgespeeld. In dit artikel leg ik je daarom uit wat je kunt verwachten van wave 1 van de Uitbreidingspas.
Ben je overigens op zoek naar onze mening over de game zelf? Voor liefhebbers van musou-fans èn van Breath of the Wild is dit een pareltje. Check hier onze review.
Wat zit er allemaal in deel één van de Uitbreidingspas?
Een heleboel, maar het meest in het oog springend zijn de Klauwer voor Link, de Triforcer voor Zelda en een gloednieuw personage: Doorgewinterde Wachter. Ook voegt het speciale Elite Monsters en Quality of Life-opties toe, zoals de mogelijkheid om zelf appels te kopen voor een missie.
Het is echter niet zo dat je bij aanschaf alles gewoon ‘krijgt’. Deel 1 van de Uitbreidingspas staat voornamelijk in teken van het Koninklijk Laboratorium EX, een nieuw gebouw waar je al die nieuwe content zelf dient vrij te spelen via een grootse skill tree!
Dit gaat voor het grootste deel op dezelfde manier als op de kaart van Hyrule: door de juiste voorwerpen te bemachtigen en in te leveren. Hiervoor kun je de missies doen die je al op de kaart hebt, maar er zijn ook een aantal helemaal nieuwe EX-uitdagingen. Dit zijn doorgaans pittige, en daarom erg vermakelijke, uitdagingen waarvoor je de hoofdverhaallijn eigenlijk wel (bijna) uitgespeeld dient te hebben.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
17 jul 21 om 00:48
#749
4722 XP | 671 comments
3 opmerkingen hierover: 1 een werkende spoilerknop voor de site zou top zijn, 2 het is Riju niet Reiju 3 Ik snap de vergelijking maar ik vind dit nogal meevallen, de Mastercycle (ja, ik speel de Engelse versie... vreselijk die Nederlandse namen) vind ik veel beter te beheersen dan Riju's moveset.
Toffe review(?) van wave 1 trouwens, ik was er zelf ook erg over te spreken. In eerste instantie baalde ik er een beetje van dat je bijna alles vrij moest spelen maar uiteindelijk ben ik er toch blij mee. Ik was al een tijdje klaar met de game en de skill tree dwong je toch weer helemaal in de game terug. Als deze er niet in had gezeten dan had ik deze DLC maar max 2/3 uur gespeeld, nu heb ik er toch weer 10/15 uur uitgehaald... Ik heb ook gelijk op de resterende Korok seeds gejaagd tijdens de challenges, waardoor ik de main game nu op 100% heb (en dus de outfit uit de originele Hyrule Warriors heb vrijgespeeld).
De battle tested guardian vind ik zelf niet zo fijn spelen en moet het voor mij vooral hebben van het 'haha, na al die honderden uren speel ik eindelijk eens als guardian'-effect, de Guardian Flail voor Link speelt daarentegen heerlijk en Zelda op de Master Cycle brengt precies zoals Erik ook al zegt de lol van Riju maar dan met controle over wat je doet naar de game.
Ik kijk erg uit naar wave 2 waar ik de DLC eigenlijk voor kocht. Het toffe is dat de tweede wave qua content zelfs nog groter lijkt te zijn dan wave 1, er zijn tegenwoordig genoeg games die voor dezelfde prijs alleen wave 1 of zelfs minder zouden aanbieden.
19 jul 21 om 16:29
#807
4993 XP | 360 comments
Thanks voor je reactie, Denim! Ik neem je spoilertag-feedback mee!
Je beschrijft inderdaad echt mijn gevoel bij deze DLC, en daarom was ik er uiteindelijk zo positief over. Wat de game echt ijzersterk doet, is je laten werken voor je unlockables - waardoor de beloning uiteindelijk veel groter is. Het zette mij daarnaast ook aan om wat meer endgame content te completeren én dat laatste eindbaas gevecht tegen die Wachter (voor jou Guardian) was echt super tof.