Bethesda lijkt de Nintendo Switch in haar hart te hebben gesloten. Niet alleen brachten ze Doom (en binnenkort ook Eternal) naar het platform, ook haar befaamde open-wereld RPG The Elder Scrolls V: Skyrim is op de Nintendo Switch uitgekomen. Nu mogen we zelfs genieten van een nieuw deel van deze franchise! Al is The Elder Scrolls: Blades wellicht wel een beetje anders dan je gewend bent.
Misschien kun je Blades het beste omschrijven als een RPG-lite, dat je opsmikkelt in kleine, hapklare leveltjes. Vanuit een pas verwoeste stad neem jij allerlei queesten aan, die je leiden naar verschillende typen kerkers. Hier maak je door middel van een toegankelijk gevechtssysteem korte metten met Goblins, Skeevers, Skeletons en ander bekend The Elder Scrolls-gespuis. Geen grote open wereld dus, helaas – al is dat ook wel wat lastig, gezien het spel ook op iOS en Android uitkomt. Belangrijk om te weten: stiekem is The Elder Scrolls: Blades dan ook geen typische consolegame, maar meer een mobiel spelletje dat je toevallig ook op een groot scherm kan spelen.
Niks, noppes, nada
Een groot voordeel is dan ook dat The Elder Scrolls: Blades voor niks, noppes, nada uit de Nintendo Switch eShop te toveren is. Dit betekent echter wel dat de makers allerlei microtransacties hebben toegevoegd, waardoor het zomaar voor kan komen dat je de portemonnee moet trekken om verder te komen. Persoonlijk ben ik niet zo fan van dit systeem. Op mobieltjes kan ik er nog wel mee inkomen, maar op de console moet je gewoon een zak met geld aan de ontwikkelaar kunnen geven om er vervolgens zonder poespas van te genieten. Ik zit er niet zo op te wachten dat ik een bepaalde queeste niet kan uitvoeren omdat ik moet wachten op de voltooiing van nieuwe gebouwen in m’n pas verwoeste stad (tenzij ik natuurlijk een handig betaalmiddel aan Bethesda geef).
Dat gezegd hebbende: The Elder Scrolls: Blades kan je best wat plezier geven, hoor.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!