Snipperclips - Geknipt om samen te spelen!

Op de middelbare school was het altijd feest zodra we een vak kregen dat niet in het teken stond van droge stof behapbaar maken. Zo zong iedereen luidkeels mee met de muziekstukken, konden we onze energie kwijt tijdens de lessen lichamelijke oefening en was het knutselen of beeldjes maken bij handvaardigheid. Allemaal vakken die niet zo hoog in het vaandel staan bij de maatschappij, maar wie ooit zei dat de handvaardigheid lessen voor niets waren, heeft duidelijk nooit geanticipeerd op Snipperclips.

Snipperclips – Geknipt om samen te spelen is een nieuwe Nintendo Switch eShop-titel waarvan Nintendo de publicatie op zich heeft genomen. In dit kleurrijke spelletje speel je als Snip en Clip. Twee snippers van een papiertje die elkaar nodig hebben om te veranderen van vorm. Zo moet Snip Clip knippen terwijl Clip Snip moet versnipperen. Dit om nieuwe vormen aan te nemen en zo puzzels op te lossen. Dit spel is voornamelijk gebouwd op co-op samenwerking en het spel ondersteunt dan ook tot vier spelers lokaal. De simplistische stijl van Snipperclips doet het spel ten goede aangezien het de eenvoud van de game reflecteert. De gezichtsuitdrukkingen van Snip en Clip zijn daarbij vrij hilarisch, zeker wanneer er onverwachte dingen gebeuren.

Clip the Snip

Snipperclips begint vrij eenvoudig, waarbij de twee spelers simpelweg een andere vorm moeten aannemen. Dit doe je door elkaar te verknippen en je personage te draaien, te bukken of juist op je teentjes te lopen. Het leukste van Snipperclips zijn echter de andere uitdagingen, van het basketballen met een bowlingbal tot het vangen van vuurvliegjes tot het begeleiden van een op hol geslagen hamster. In Snipperclips worden je de vreemdste missies toevertrouwd en deze oplossen kan vrijwel altijd op verschillende manieren.

Snipperclips weet dankzij haar vreemde formule je zeker de eerste paar uur goed bezig te houden. Echter verliest het spel snel haar glans en wordt alles vrij repetitief. Ondanks dat je telkens bezig bent met nieuwe opdrachten, is het eigenlijk allemaal hetzelfde. Knip elkaar op een manier om het level te halen, maar omdat de levels niet groter zijn dan je beeldscherm, wordt het nooit een echt moeilijke opgave. Snipperclips is daarom een leuk tussendoortje, maar kan niet echt lang de aandacht vasthouden.

Snipperclips heeft in totaal drie ‘werelden’ met in totaal 45 puzzels. Dit is niet extreem veel, maar ook zeker niet weinig. Houd er wel rekening mee dat sommige van deze “puzzels” binnen luttele secondes zijn gehaald. Niet erg veel content, maar gelukkig heeft Snipperclips meer wapens in zijn arsenaal.

Mini-game-fun

Een van de leukere elementen van Snipperclips zijn de drie mini-games die het spel rijk is. Je hebt Deathmatch, Hockey en Basketball. In de eerst genoemde speel je met vier spelers tegen elkaar en moet elkaar proberen kapot te knippen. Ben jij de laatste die nog staat, dan win je. Deze mini-game is vermakelijk voor vier chaotische minuten, maar weet dan al snel haar glans te verliezen.

De andere twee minigames speel je met twee tegen twee. Je moet doormiddel van teamwork ervoor zorgen dat de puck of de basketbal in de goal van de tegenstander terechtkomt. Deze twee minigames werken zeer tof en weten iets meer van de co-op magie toe te passen. Vaak hebben we met een glimlach van oor tot oor geprobeerd elkaar uit te schakelen terwijl de puck ergens in een hoekje lag.

Het is pijnlijk om te zeggen, maar Snipperclips is eigenlijk geen aankoop waardig. Het spel kost twintig euro en dat is toch vrij prijzig voor wat je ervoor terugkrijgt. Het weet je aandacht niet vast te houden en alles begint na de eerste wereld toch wel op elkaar te lijken. Gelukkig heeft het spel nog enkele leukere minigames die het geheel aantrekkelijker maken. Ben jij een beginnende puzzelaar en ben je opzoek naar iets simpels om je puzzeltalenten te verbeteren, dan is Snipperclips iets voor jou. Heb je een Nintendo Switch en ben jij opzoek naar die toffe co-opgame, dan kan Snipperclips ook een goede aanrader zijn! Anders dan dat zouden we je adviseren je hand op de knip te laten.

6.5

• + Leuke mini-games
  • + Best vermakelijk