Een goede platformer is goud waard. Hoewel dat een loos statement lijkt, zijn Nintendo-platformen gebouwd op dit genre. Elke generatie zien we ontwikkelaars het een unieke twist geven om de aandacht van de gamer te trekken. Slime-san lijkt de schijn tegen te hebben, want het heeft trekjes van een avontuur met een doorsnee pixelstijl en weinig unieke actie. Het spel kent echter een uitnodigend karakter, waardoor je het kan niet laten om het een kans te geven.
Glibberig goed
Slime-san beschrijven kan het best aan de hand van een game als Super Meat Boy. Je bestuurt Slime door verscheidene 2D-platformsecties bestaande uit één scherm. Dit houdt in dat je het begin en einde in een enkele oogopslag kan zien. De vijanden en obstakels zijn divers en uitdagend, wat op je tellen passen geen overbodige luxe maakt. Slime-san is, echter, meer vergevingsgezind dan een Super Meat Boy. Het laat je meer vrij om eigen keuzes te maken, waardoor levels vermakelijk zijn om meerdere keren te doorlopen. Elk van de honderd levels bestaat totaal uit vier schermen en hiermee is het uitermate geschikt voor de handheldmodus.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!