Er zijn al flink wat shoot ‘em ups te krijgen voor de Nintendo Switch. Denk aan titels als R-Type Final 2, Andro Dunos 2, de Cotton-franchise, de Darius-spellen en Ikaruga. Als je je daar als nieuweling tussen wil voegen zou je bijna zeggen dat je met iets unieks moet komen. Doet Remote Life dat ook? En slaagt het daar in?
Remote Life is gemaakt door één persoon, Mario Malagrino. Deze man heeft alle componenten van de game zelf gemaakt en geprogrammeerd. Hij heeft een shoot ‘em up gemaakt die je, qua speelstijl, nog het beste kan vergelijken met een klassieke shooter als R-Type. Je vliegt van links naar rechts, ontwijkt objecten, schiet vijanden kapot en pakt tussendoor power-ups op waarmee je je ruimteschip kan verbeteren. Dat klinkt redelijk doorsnee, en dat is het ook zeker. Waar onderscheidt het zich dan in? Niet alleen door het feit dat het maar door één persoon gemaakt is, maar ook dat het schieten in dit spel net even anders werkt.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
13 jun 22 om 10:56
#5386
16 XP | 2 comments
Dat ligt niet echt aan het spel, maar aan dat de Switch geen stereoscopisch 3D meer heeft zoals de 3DS. Op de 3DS had je hier geen last van gehad.
13 jun 22 om 11:05
#5387
946 XP | 143 comments
Misschien niet, maar ik vond het soms toch redelijk hinderlijk in deze game.
13 jun 22 om 11:23
#5389
738 XP | 73 comments
Dat is hetzelfde probleem wat ik had met Sine Mora EX. Grafisch erg mooi maar soms was het gewoon niet duidelijk wat wel en niet achtergrond was.