Een eiland met een kruiperig verleden, dodelijke paranormale activiteiten en… de traagste ren-animatie ooit. Bewapend met een fotocamera probeert PROJECT ZERO: Mask of the Lunar Eclipse (of Fatal Frame voor de Amerikanen) je mee te nemen door een griezelig complex waar schimmen je maar al te graag een kopje kleiner maken. Kortom, de geneugten van horrorgames. Helaas verbuigen vervelende besturingen en een algemene traagheid deze tot een geestdodend spel – op precies de verkeerde manier.
Oorspronkelijk verscheen PROJECT ZERO: Mask of the Lunar Eclipse in 2008 enkel in Japan voor de Nintendo Wii. Deze heeft nu een oppoetsbeurtje gekregen voor de Nintendo Switch, met verbeterde graphics, een fotomodus (wat een camera-ception) en nieuwe kostuums. Enkele jaren geleden verscheen trouwens ook een andere remaster uit de zeskoppige survival-horror serie. PROJECT ZERO: Maiden of the Black werd toen vrij goed ontvangen [linkje naar Dreons review]. Dus nu is ook dit vierde deel aan de beurt voor een tweede kans.
Ondanks de opgefriste release toont Mask of the Lunar Eclipse net iets te veel van haar grijze Wii-haartjes. De net ietwat scherpere graphics blazen niet bepaald een nieuw leven in het stoffige Wii-jasje en nieuwe kostuums voegen verder niet veel toe. Wat ik nog wel het meest mis, zijn quality of life-updates. Dit zijn de soort eigenschappen die we tegenwoordig voor lief nemen. Zo slaat het spel alleen op wanneer je bijvoorbeeld bij een van de schaarse save points bent. Neemt een spook je te grazen? Dan moet je dus opnieuw beginnen vanaf je laatste save point. Verder is het heel makkelijk om niet door te hebben waar het spel je wilt hebben. De game doet er niks aan om de speler te leiden wanneer je een aanwijzing mist, wat vrij frustrerend kan zijn. Niet heel fraai voor een tweede kans.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!