OlliOlli World: VOID Riders - Een trip door de ruimte

• 1 jul 22 om 08:00

• Dennis

• 0

Eerder dit jaar brachten Roll7 en Private Division het kleurrijke skate/platformspel OlliOlli World uit. Hierin doorkruis je de wereld van Radlandia, in een queeste om de Skate Messias te worden en zo de brug te zijn tussen de aardse skaters en de goden van Radlandia. Dreon was onder de indruk en beoordeelde OlliOlli World met een 8.7. Nu mengen aliens zich in het verhaal in de VOID Riders DLC. Is deze uitbreiding het trekken van de portemonnee waard?

Waar we in OlliOlli World al wandelende bomen, flexende meeuwen, en skate-goden tegenkwamen, zijn het nu aliens die de boel op stelten komen zetten in de eerste OlliOlli World-uitbreiding VOID Riders. De VOID Riders zijn een drietal wezens onder leiding van de intergalactische Nebulord (Hail Nebulord!), die naar Radlandia zijn gekomen om koeien en skate-exemplaren op te halen. Aan jou de taak om ze een handje te helpen en ze tegelijk te laten genieten van je zieke skills.

Op naar de leegte en daar voorbij

Wanneer je Route 666 haalt in de derde wereld van het hoofdspel, krijg je toegang tot de VOID Riders DLC. Deze voegt in elk van de eerste drie werelden een drietal banen toe, plus een speciaal level. Verder zijn er nog vijf levels te spelen in de VOID, met als klap op de vuurpijl een gigantische laatste track die draait om grote alien-baas Nebulord.

Net als in het hoofdspel heeft elk level een aantal doelen en high scores om te behalen, zodat perfectionisten weer hun ware skate-skills kunnen tonen. En die skills zijn weer hard nodig in de nieuwe banen. Gelukkig is elk level goed opgebouwd, met de nodige alternatieve routes om te ontdekken. En net als in het origineel wordt elke track voorafgegaan door een klein verhaaltje.

Beam me up!

OlliOlli World is al een kleurrijke game, die vaak wel wat wegheeft van een psychedelische trip. Deze uitbreiding doet daar nog een schep bovenop met de aliens, en de stapel vreemde kleding die je kunt vrijspelen. Klap op de vuurpijl zijn de paarse tractor beams die de nieuwe levels sieren. Deze lichtstralen afkomstig uit UFO’s maken de game nog bonter dan voorheen, maar voegen ook een nieuw spelelement toe. Wanneer je namelijk een grab trick met de rechter stick uitvoert als je door zo’n straal heen gaat, trekt deze je omhoog.

Je skate redelijk vlot door de DLC heen, in een paar uurtjes heb je alle nieuwe content wel gezien. Tenzij je natuurlijk voor het halen van alle missies gaat, dan ben je (afhankelijk van je skills) nog wel wat extra uurtjes zoet. Voor de vraagprijs van €9,99 krijg je een leuke hoeveelheid nieuw materiaal, en het is vooral een goede reden om weer tijd te steken in het geweldige OlliOlli World. Het is wel jammer dat de DLC zich nergens echt onderscheidt van de main game. Het is content die eigenlijk al in het hoofdspel had kunnen zitten, en geen schokkende nieuwe dingen toevoegt.

De VOID Riders DLC voor OlliOlli World voegt een vijftiental nieuwe levels toe, plus een hoop cosmetische extra’s. Afgezien van het nieuwe tractor beam-mechanisme is het wel vooral meer van hetzelfde, maar dat is bij een game als OlliOlli World, die al heerlijk wegspeelt, geen grote straf. Heb je genoten van het hoofdspel en wil je meer, dan heb je met VOID Riders een goede reden om terug te keren naar Radlandia.

7.5

• + Nieuw tractor beam-mechanisme
  • + Genoeg extra content voor de vraagprijs
  • - Geen toevoegingen die niet ook al in het hoofdspel hadden kunnen zitten

Over Dennis

De liefde voor Nintendo begon bij Dennis met de grijze Game Boy en Kirby's Dream Land. Vooral de handhelds van Nintendo hebben een speciaal plekje. Maar ook zijn pc staat regelmatig te draaien. En als Dennis niet aan het gamen is, speelt hij basgitaar of staat hij bij een concert. Op 10 maart trekt hij altijd zijn Mario-sokken aan!

Lees meer over Dennis

Planet of Lana

0