Hollow

• 21 mrt 18 om 14:00

• Mark

• 0

Horrorgame Hollow voor de Nintendo Switch speelt zich af in een ruimtestation. Er heerst een virus, waardoor de gehele bemanning verandert in naakte zombiedames. De elektriciteit is uitgevallen en aan jou de taak deze weer terug aan te brengen om dit virus te overleven. Zit Hollow vol met uren spanning, sensatie en momenten van gillen, of is het net zo leeg als de betekenis van de titel?

In Hollow speel je als Mark, een man die wakker wordt in het verlaten ruimtestation, de Shakter-One. Al snel merk je dat de stroom is uitgezet en jij die weer aan dient te zetten. Terwijl je naar de generatoren zoekt die de elektriciteit weer kunnen opwekken, word je bestookt door wezens die uit de dood herrezen zijn. Geen idee waarom, maar veelal naakte vrouwen zijn slachtoffer geweest van het virus die dit alles heeft veroorzaakt.

3, 2, 1, GO!!

Aan het begin van Hollow merk je meteen de grote fouten van de game. Zo is de snelheid van het rennen in Hollow beperkt tot die van een gemiddelde bejaarde en loop je zo snel als de snelste slakken van een slakkenrace. Op zich hindert dit de gameplay zelf niet, maar heb je er wel last van wanneer je moet backtracken en de afstand tussen de naakte dames net iets te groot is. Gelukkig duurt Hollow niet zo lang.

Je zou zeggen, op deze manier kun je de omgeving goed in je opnemen en objecten spotten die je nodig hebt voor het verhaal! Nou, dat valt te bezien. Of, niet te zien. De grafische weergave schiet in Hollow zwaar tekort. Over heel je scherm lijkt een soort vloeistof uitgelopen, omdat er over heel het beeld een soort ruis lijkt te hangen. Ik heb nog gespeeld met de helderheid van mijn Nintendo Switch, maar niets heeft geholpen. Objecten die je nodig hebt zijn zeer slecht herkenbaar en blenden zo waar in de achtergrond. Tel daarbij op dat alles een beetje donker is, en je kunt je voorstellen dat ik meerdere keren rondjes heb gelopen, omdat ik bepaalde voorwerpen niet kon vinden. Dingen die juist wel opvallen, bleken uiteindelijk loze opvulling van het ruimtestation te zijn.

Jackpot!

Ook de rest van de besturing laat in Hollow te wensen over. Draaien doe je net als het rennen met krukken en daardoor gaat het richten met je geweldige wapen tevens tergend traag. Vaak lijk je wel een vijand jouw kant op te horen komen, maar blijkt dit veelal loos alarm. Mocht je vriendin dan toch wel om de hoek komen, dan kun je nog genieten van een zeer lichte jumpscare en de geweldige combat die volgt. Het lijkt namelijk net een loterij wat betreft het aantal benodigde schoten om die knappe dame plat te leggen, waardoor je vaak overblijft met een leeg magazijn. Succes met het zoeken van munitie in dit visueel hoogstandje.

Al met al is Hollow totaal niet aan te raden. Gillen doe je wel, maar dat is puur vanwege het slechte spel. Op de setting na is er eigenlijk niets te bedenken om je aan te sporen deze game aan te schaffen. Het verhaal is kort, de besturing is slecht en visueel schort er nog een en ander aan. De muziek is prima en de geluidseffecten zijn oké, maar daar is dan ook echt alles mee gezegd. Na het spelen van Hollow kom je er pas echt achter wat ze met de titel bedoelen. Als je dan echt op zoek bent naar een horrorgame, dan verwijs ik je door naar Resident Evil Revelations.

2

• + Leuke setting
  • - De besturing is onwerkbaar