Duck Game - Een eendige game

• 19 mei 19 om 17:00

• Dre

• 0

In het jaar 1984 worden voor het eerst de Duck Games georganiseerd. In deze spelen is het de bedoeling dat eenden de strijd aan gaan met elkaar voor roem en glorie. Deze strijd is een gevecht tot de dood met een flink arsenaal aan wapens. Dit klinkt natuurlijk als muziek in de oren voor ondergetekende. Het spel is natuurlijk gefocust op een knotsgekke Multiplayerstand, maar biedt het genoeg content om lang genoeg te blijven boeien?

Vliegensvlug zijn om te winnen
In Duck Game is het de bedoeling dat jij en je vrienden elkaar zo snel mogelijk een kopje kleiner moeten maken. Je begint op een willekeurige locatie in het level en moet onmiddellijk een wapen zien te bemachtigen. De levels zijn 2D en je krijgt een paar seconden de tijd om te kijken waar je een wapen kan vinden voor het spel begint. In sommige levels liggen ze voor het oprapen en in andere levels zul je ze uit blokjes of achter deuren moeten halen. De keuze is reuze als het om wapens gaat, je vindt simpele pistolen en machinegeweren. Naast deze geweren liggen er ook bazooka’s, vlammenwerpers, kettingzagen, shotguns en geweren waarmee je iemands brein kunt beheersen. Je moet vlug nadenken en grijpen wat je grijpen kan om er voor te zorgen dat jij degene bent die als laatste blijft staan: je tegenstanders hebben namelijk ook maar één schot nodig om je uit te schakelen.

Kwaak
Omdat het spel eenden bevat, hebben de makers zelfs speciaal een knop gewijd aan het kwaken. Er is niets zo leuk als je tegenstander neerknallen om vervolgens eens even lekker te kwaken. Deze simpele toevoeging zorgt voor de meest grappige momenten. Nadat er een winnaar geselecteerd is, krijg je ook nog replays te zien van de leukste momenten en het kwaken zorgt meteen voor een lach op het gezicht van jou en je vrienden. Het spel is zo gemakkelijk om op te pakken dat in principe iedereen die weet hoe hij/zij een controller vast moet houden, de besturing meteen onder de knie kan krijgen. Ook kun je het opnemen tegen vier willekeurige personen in een online modus. Wanneer je tegen echt goede spelers moet, biedt dit natuurlijk uitermate veel uitdaging. Echter is het een stuk leuker om tegen je vrienden te spelen, omdat juist de persoonlijke interactie het spel zo leuk maakt.

Naast de geweldige meerdere speler-stand biedt het spel helaas niet erg veel als je alleen wilt spelen. Er is een Challenge Arcade waarin je verschillende uitdagingen voor je kiezen krijgt. Hier kun je verschillende medailles winnen waar je dan weer tickets voor krijgt. Met deze tickets kun je spel aanpassingen kopen voor de multiplayer-modus, die alleen te gebruiken zijn wanneer je de gastheer van het spel bent. Verder kun je ook extra kledingstukken kopen om je eend er extra cool uit te laten zien. Je kunt het zo gek niet bedenken of het voorwerp zit in het spel om op je hoofd te zetten. Denk hierbij aan een koelkast, een boomstam of een televisie. Het klinkt heel tof maar dit is helaas wel het enige wat de singleplayer-modus te bieden heeft.

Pixel-prachtige graphics
Grafisch ziet het spel er prima uit, het is een 2D stijltje en bevat pixelachtige graphics. De animaties van de eenden zijn erg grappig en ze zien er expres een beetje “dom” uit. Wanneer je de domme looks combineert met de kwaak-knop zorgt dit voor geniale momenten. De muziek van het spel is erg leuk en heeft een 8-bit sausje, ook de geweren hebben de typische 8-bit schiet geluiden en klinken ook echt alsof je er veel schade mee doet.

Duck Game is een leuk bedachte multiplayer-game. Ieder level is anders en het blijft leuk om zo snel mogelijk naar een wapen te rennen om er vervolgens je tegenstander mee overhoop te knallen. De meerdere speler-stand zorgt voor veel plezier en geschreeuw bij de televisie. Helaas biedt het spel nagenoeg niets voor spelers die graag alleen van het spel willen genieten. Met meerdere spelers weet het spel lang te boeien maar alleen ben je er helaas zo op uitgekeken. Wanneer je veel gamende vrienden hebt die regelmatig bij elkaar komen om te genieten van multiplayer-spellen, is Duck Game echt een spel voor jou.

7

• + Veel verschillende toffe wapens
  • + Makkelijk om op te pakken