Dreamworks Dragons: Legend of the Nine Realms - Prima Sinterklaascadeau

• 24 okt 22 om 15:00

• 0

Games gebaseerd op films en series hebben nog steeds het imago dat ze maar matig zijn. Vaak zijn ze dat ook, maar zo af en toe zit er een uitzondering tussen. Dreamworks Dragons: Legends of the Nine Realms behandelt het bronmateriaal niet alleen met respect, maar is ook als videogame best geslaagd.

Het verhaal van DreamWorks Dragons is doeltreffend en eenvoudig. Lang was het vrede in Drakenland, maar alles veranderde toen de Vuurnatie aanviel toen er een vreemde meteoriet neerstortte en draken uit paniek erg agressief werden. Nee, de draken zijn niet slecht of meedogenloos, ze zijn gewoon een beetje bang en in war! Aan jou als het kleine draakje Thunder de taak om ze weer bij hun zinnen te krijgen. Dit doe je overigens wel door ze een pak rammel te verkopen. Een vriendelijke, corrigerende tik, zullen we maar zeggen.

Het draakje Thunder (Donder) speelt de hoofdrol.

Even zonder dollen: DreamWorks Dragons is een erg kindvriendelijke game. Het verhaal is erg zoet en geweld is er nauwelijks, op een paar zwiepen met tekenfilmachtige drakenklauwen na. Iedere ouder kan dit spel gerust samen met zoon of dochterlief spelen. De gameplay is eenvoudig, maar doeltreffend. Je bekijkt je draakje van bovenaf en zult vijanden verslaan, schakelaars overhalen en kleine stukjes vliegen om heelhuids het einde van een level te halen. Extra pluspunt: het spel is volledig in het Nederlands te spelen.

Leuk voor kinderen én ouders

Met verschillende themawerelden en meerdere bestuurbare draakjes is de variatie ook aardig aanwezig. Zo kan het draakje Plowhorn vuurballen spugen, die natuurlijk weer ijsmuren smelten in de ijswereld. Plowhorn is daarnaast ook lomp, sterk en heeft weer net wat andere aanvallen dan Thunder. Soms verandert de game ook even in een ouderwets vlieg- en schietspel en er zijn baasgevechten om te veroveren. Het is nergens bijzonder, maar wel consistent degelijk uitgevoerd.

Andere draken besturen zorgt voor afwisseling.

Wat wel wat meer variatie kan gebruiken, is het vechten. Thunder zwiept met zijn klauwen, spuugt wat elektriciteit, rolt uit de weg en dat was het wel. Op zich prima, maar de game sluit de speler iets te vaak op in een arena om een X-aantal vijanden te verslaan. Dit wordt al snel saai voor meer ervaren spelers, al zal het voor een kind niet zo zwaar wegen. Met puzzel-achtige gameplay, leuke tussenfilmpjes en prima stemmenwerk is het ook voor ouders geen straf om mee te kijken.

Dreamwork Dragons: Legends of the Nine Realms is een perfect spel voor jonge kinderen. Het blinkt nergens echt in uit, maar alles is degelijk en met liefde voor het bronmateriaal uitgevoerd. Zoek je nog een leuke game voor je neefje met de feestdagen en is hij fan van Dragons, dan is dit best een aanrader.

7

• + Puzzelen en platformen in een kindvriendelijke verpakking
  • + Volledig in het Nederlands te spelen
  • + Verschillende bestuurbare draakjes zorgen voor variatie
  • - Gevechten kunnen eentonig worden voor meer ervaren spelers

Over Mitch

Mitch houdt van Nintendo, maar schuwt kritiek op het bedrijf niet. Als Community Manager houdt hij de sfeer op N1 graag relaxed en gezellig. Je mag hem altijd uitdagen voor een potje Smash of Mario Party in de N1-Discord!

Lees meer over Mitch

0

24-04-2024