Mede door het bronmateriaal voelt de open wereld ook direct uniek. Omdat dit Dragon Ball is, kan namelijk iedereen vliegen en dat is gelukkig net zo tof als het klinkt. Razendsnel opstijgen, wegvliegen vanuit een sprong, even stil hangen om de omgeving te scannen: het werkt allemaal erg soepel. De bijbehorende animaties en schade die je berokkent aan de omgeving geven daarbij dat echte Dragon Ball gevoel. Ook de tijdens de gevechten, die zich voornamelijk in de lucht afspelen.
Epische (baas)gevechten
De gevechten zijn vergelijkbaar met die in de Naruto: Ultimate Ninja Storm-games, maar dan net wat uitgebreider en interessanter. Sure, je hebt nog steeds maar één knop om klappen uit te delen, maar doordat je kan vliegen, teleporteren, achtervolgen, counteren en meer zit de vaart en variatie er goed in. In ware Dragon Ball-stijl beschik je natuurlijk ook over meerdere alles verzengende special moves, die variëren van de klassieke Kamehameha-stralen tot een brute leverstoot die je tegenstander tijdelijk verlamt.
Dit vechtsysteem bereikt zijn climax tijdens de vele epische baasgevechten tegen personages als Nappa, Vegeta en Freeza. Deze hebben allemaal hun eigen special moves om rekening mee te houden, transformeren gedurende het gevecht en houden je continu op het puntje van je stoel. Dat laatste komt niet in de laatste plaats ook door de geweldige presentatie. De originele stemacteurs, geluidseffecten en iconische momenten zitten er allemaal in. Net als in de Naruto Storm-games ziet het er vaak beter uit dan de anime zelf, maar in tegenstelling tot diezelfde Storm games krijg je niet om de haverklap een quicktime event voor je kiezen. Waardoor je nog meer kunt genieten van het vuurwerk.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
17 okt 21 om 13:59
#2054
5886 XP | 1090 comments
Oeh, tof. Misschien toch maar eens halen!
17 okt 21 om 14:06
#2055
321 XP | 55 comments
Dragon Ball games blijven goed