Twee jaar geleden verscheen een game die gelijk mijn hart stal: Cuphead. Het bleek een pittige platformer met de meest aandoenlijk stijl van de afgelopen paar jaar. Stiekem vond ik het jammer dat zo’n game niet op een Nintendo-platform was, maar geheel verbazend was het niet. Het spel was een Microsoft exclusive en dat bleef zo de afgelopen twee jaar. Nintendo en Microsoft’s innige samenwerking heeft echter heel wat veranderd. Daarom mogen we nu Studio MHDR’s instant classic op ons stekje verwelkomen!
Moeilijk doch eerlijk
‘Platformer’ is misschien een makkelijke manier om het te brengen, en de realiteit ligt een tikkeltje anders. Je zou de game meer kunnen zien als een Boss Rush avontuur, waar je de strijd aangaat in een fiks aantal gevechten. Ja, er zijn normale sidescrolling levels aanwezig, maar deze komen meer op de tweede plaats. Hoe dan ook, beide gameplay-stijlen werken perfect in de 2D-setting. De sidescrolling stages zijn vindingrijk, terwijl de bazen ieder met hun eigen patronen komen aanzetten. De focus tijdens een baasgevecht ligt op het vinden van een zwakke plek , iets wat niet zonder slag of stoot zal gaan. Veel ruimte om fouten te maken krijg je niet, waardoor je flink op moet passen.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!