Eindelijk heeft Coromon een datum voor de Nintendo Switch. De game komt 21 juli 2022 uit op de Nintendo Switch. Waar ik het spel al eerder speelde op de pc had ik al een gevoel dat de game een beter thuis zou hebben op de Nintendo Switch. Ik neem jullie graag mee in mijn avontuur, maar nu on the go.
Voordat we verder de diepte ingaan misschien is het handig om nogmaals uit te leggen wat de game precies is. Coromon is in de kern heel erg te vergelijken met Pokémon. Je kan kiezen uit één van de drie starters: Cubzero (Ice), Toruga (Fire) en Nibblegar (Water). Ook kun je je personage customizen: bril – check, baard – check, Straw Hat – check (ja mijn innerlijke One Piece-fan moest die toch hebben). Aan het begin krijg je op basis van een paar vragen een starter aanbevolen. Een leuke extra mocht je iets willen bepalen op basis van je persoonlijkheid, maar uiteindelijk kan je zelf ook gewoon je starter kiezen.
Alle elementen en skills bij elkaar
Waar Pokémon ondertussen achttien verschillende types heeft, heeft Coromon zeven Elemental types en zes Skill types. Coromon heeft geen dual typing dus ze kunnen alleen maar één Elemental type hebben. Kijkend naar de aanvallen van de Coromon krijg je ineens meer keuze. Coromon kunnen naast de Elemental-aanvallen ook Skill-aanvallen leren. Dit zijn aanvallen met een ander type dan hun eigen element.
Dat zorgt voor extra diepgang per Coromon. Ook al is een Coromon maar een mono-type, qua aanvallen is het nog steeds heel tof om de diepte in te gaan. Daarnaast hebben ze ook het STAB-systeem van Pokémon toegevoegd. Wanneer je een Fire-Coromon hebt die een Fire-aanval gebruikt zul je dus meer schade aanrichten.
De potentie om sterker te worden
Coromon hebben twee verschillende manieren om sterker te worden. Wanneer je een gevecht wint zijn er twee balkjes die vullen; het balkje voor ervaring en het balkje voor potentie. Die van ervaring is vrij logisch: je gaat een level omhoog en vervolgens krijg je punten willekeurig bij een stat en soms evolueren je Coromon ook wanneer hun level hoog genoeg is. Het tweede balkje is het potentie-balkje ook deze vult na een gevecht. Wanneer deze vol is heb je de mogelijkheid om zelf punten te plaatsen bij bepaalde stats waar jij vind dat je Coromon beter in moet worden. Het geeft een beetje extra diepgang aan het leveling systeem van Coromon. En hoe vaak je potentie-balk vult hangt af van hoe “Potent” jouw Coromon is. In Coromon heb je namelijk drie verschillende “versies” van een Coromon: Standard, Potent en Perfect. Dit getal geeft aan hoe sterk een Coromon kan worden. Denk hierbij aan het nature-systeem van Pokémon. Alleen bepaalt het hier ook hoevaak en hoeveel potentie punten je kan verdelen over je Coromon’s stats.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!