Captain Velvet Meteor: The Jump+ Dimensions

  • Review

  • 17 aug 22 om 20:28

  • Mitch

  • 1

Met lange, vage titels als Captain Velvet Meteor: The Jump+ Dimensions is het altijd maar de vraag wat je voorgeschoteld krijgt.  Na het daadwerkelijk spelen van deze eigenzinnige, tactische game kan ik je het nog steeds niet precies vertellen.

Damien is een standaard tiener uit een Frans-Japans gezin. Zijn wereld staat op zijn kop wanneer zijn ouders besluiten om Frankrijk te verlaten om in Japan te gaan wonen. Om mentaal met die verhuizing om te gaan, gaat Damien op in zijn eigen fantasiewereld. Hier vecht hij als Captain Velvet tegen buitenaardse slechteriken en wordt hij bijgestaan door verschillende manga-helden.

Samen met je partner sta je sterker tijdens de vele, vele gevechten.

Obscure mangahelden
Voordat je denkt dat je met Naruto, Goku of Luffy aan de slag mag gaan: de manga-helden in dit spel komen allemaal uit Jump+, het digitale broertje van het bekende Shonen Jump tijdschrift. Het spel bevat acht personages, waaronder Loid Forger van SPY×FAMILY en Kafka Hibino uit Kaiju No. 8’s. Relatief nieuwe series gericht op een iets ouder publiek die (nog) niet heel bekend zijn.

 

De daadwerkelijke gameplay? Een grid based tactics game die je bekijkt van bovenaf waarin je beurtelings vecht tegen alien-monsters. Je verplaatst Damien en zijn manga-partner over het veld om monsters aan te vallen met een ruimtepistool of ouderwets pak rammel. Plaats de twee naast of achter elkaar en een speciale combo-aanval veegt zes vakjes tegelijkertijd van de kaart. Nice.

Lelijke kindertekeningen
Dat voelt de eerste paar keer best leuk, maar de game valt al snel in herhaling. Nieuwe personages en baasgevechten fleuren de boel enigszins op, maar alles ertussenin klontert samen. De alien-monstertjes voelen generiek en de omgevingen spreken weinig tot de verbeelding. Soms bestuur je Damien in de echte wereld, maar dat wil ook nooit echt interessant worden.

De artstyle komt het best tot zijn recht bij de bazen.

Wel leuk gedaan is de vormgeving van de menu’s. Deze zijn volledig in ‘lelijke kindertekening’-stijl (papa is groter dan het huis, je weet toch?) en best charmant. Ook de dialogen tussen Damian en zijn partners zijn leuk geschreven en het verhaal is een mooie metafoor voor volwassen worden. Maar als je Mario & Rabbids of Fire Emblem gespeeld hebt, dan valt hier op gameplay-gebied weinig interessants te beleven.

Conclusie
Captain Velvet Meteor: The Jump+ Dimensions is een bizar mengelmoesje van tactische gevechten, obscure mangahelden en lelijke kindertekeningen. Net als de warrige titel van het spel komen deze elementen helaas nooit lekker samen, ondanks de passie en originaliteit die zeker aanwezig is.

6

N1-score

  • + Origineel concept
  • + Tactische gameplay zit degelijk in elkaar..
  • - ..maar valt snel in herhaling
  • - Monsters en wereld voelen erg generiek

Like dit bericht:

Over Mitch

Mitch houdt van Nintendo, maar schuwt kritiek op het bedrijf niet. Als Community Manager houdt hij de sfeer op N1 graag relaxed en gezellig. Je mag hem altijd uitdagen voor een potje Smash of Mario Party in de N1-Discord!

Lees meer over Mitch

Recente artikelen

Lanceertrailer voor Square Enix RPG SaGa Emerald Beyond

0

Media Lanceertrailer voor Square Enix RPG SaGa Emerald Beyond

26-04-2024

1

Jeroen

Vanavond 20:30 – Kirby, Mario Kart en Splatoon 2 stream in het Koopa Café

3

Livestream Vanavond 20:30 - Kirby, Mario Kart en Splatoon 2 stream in het Koopa Café

18-08-2022

5

Mitch

Kokoro Clover – Een klaveren juweeltje

2

Review Kokoro Clover - Een klaveren juweeltje

17-08-2022

4

Evelyne

Discussieer met ons mee! 1

Maurice

17 aug 22 om 22:17

#6373‍

2706 XP | 189 comments

Geen Chainsaw Man zo te zien.