Toen ik voor het eerst de trailer van Bright Memory: Infinite zag had ik geen idee wat ik moest verwachten van deze game. Het zag er erg goed, uit maar is het een shooter? Is het hack ‘n slash? Het antwoord is ja. Het is een beetje van alles. Is een game die probeert van alles te zijn een goede game? Misschien heeft de Chinese studio FYQD het antwoord wel gevonden
Bright Memory: Infinite speelt zich af in het jaar 2036. Ons hoofdpersonage wordt wakker terwijl er een vreemd object in de lucht is verschenen. De Supernatural Science Research Organization (SRO) heeft agenten naar verschillende regio’s gestuurd om dit fenomeen te onderzoeken. Jij speelt als Shelia, een agente die onderzoek uitvoert naar dit vreemde object.
Een waar arsenaal in twee werelden
De game begint gelijk met een hoop actie. Met verschillende Quick-Time events waar je de juiste knoppen moet intoetsen wordt je zo de actie ingevlogen. Vervolgens neemt het spel je rustig mee in de verschillende mogelijkheden die Shelia heeft met haar Exo Unit. Dit is een soort armour dat verschillende gadgets bevat.
Naast haar Exo Unit heeft ze ook wapens die ze kan gebruiken om zichzelf te beschermen terwijl ze zich een weg baant door de verschillende vijanden. Je hebt verschillende wapens ieder met hun eigen speciale munitie. Dit gaat van guided rockets tot sticky grenades; ieder wapen brengt iets unieks. De wapens gebruiken dus wel munitie die in overvloed te vinden zijn door de levels door. Mocht je toch uiteindelijk zonder komen te zitten dan heb je altijd nog een zwaard waar je mee verder kan. Je zwaard is voor de close-combat en als een ware Jedi kan je er ook projectielen terugkaatsen wanneer je op het juiste moment de R-knop in drukt. Wanneer je deze ingedrukt houd kan je jezelf ook verdedigen tegen zowel de projectielen en melee klappen die op je afkomen.
Over Jedi gesproken: je hebt ook nog eens de mogelijkheid om je vijanden naar je toe halen dankzij een tractor-beam die je in je Exo Unit hebt (één van de eerder genoemde gadgets) en wanneer je vijanden hulpeloos in de lucht vast zitten kan je oftewel kiezen een EMP op ze los te laten of met je gun/zwaard er op los te gaan. Dit alles zorgt voor een hoop verschillende mogelijkheden in het heetst van de strijd. Wat an sich vrij positief is, maar ook vrij “lineair” voelt wanneer je de combat van een Astral Chain of Bayonetta gewend bent.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!