De charmante kleuren
De tekenstijl van dit spel trok me het meeste aan. Het heeft iets weg van Drawn to Life (DS), maar er zitten ook zeker elementen van The legend of Zelda in. Elk personage is gezichtsloos, maar heeft toch een karakter. Zo hebben personages verschillende pieptoontjes die je hoort als iemand praat en zie je soms emotie-ballonnetjes boven hoofden. De achtergronden barsten van kleur en hier kun je ook enkele upgrades toevoegen als je genoeg voorwerpen verzamelt. De houdingen die je aanneemt als je zo’n voorwerp oppakt lijkt sprekend op die van Link uit LOZ-series. De upgrades hebben niet allemaal evenveel indruk op me gemaakt, maar sommige maakten echt een impact. Tevens zijn de kerkers prachtig. Elke kerker die je inkomt heeft een ander uiterlijk, sommige wat unieker dan andere. Aan de kerker waar je je in bevindt krijg je een indruk van wat voor persoon je redt, een tuinier, een boekenworm, een verzamelaar… het zit er allemaal in.
Waar zijn mijn controls?
Meteen voor de leeuwen gegooid worden is nooit leuk, maar dat gebeurt helaas wel. Wanneer je voor het eerst speelt krijg je een korte en krachtige introductie te zien (die zelfs te skippen is), maar daarna word je meteen in een kerker gegooid met wat instructies over de controls aan de zijkant. De monsters in deze kerker gaan niet dood en blijven met redelijke vaart vermenigvuldigen. Jammer genoeg is dit het enige punt waarin de controls te zien zijn. Er is niks in het pauze-menu te vinden over de controls en ook in de kleine handleidingen door het spel heen komt dit niet terug. Verder kan je ook niet opslaan in het menu, maar alleen door naar een boekje te lopen in het huis waar je verblijft. Misschien ben ik teveel luxe gewend, maar de frustratie hakte erin.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!