Monster Energy Supercross - The Official Videogame 2

• 19 feb 19 om 10:00

• Paul

• 0

Monster Energy Supercross – The Official Videogame 2 is, zoals de naam doet vermoeden, het directe vervolg op de lauw ontvangen Monster Energy Supercross – The Official Videogame. In verschillende arena’s scheur je je een weg door het zand in diverse modi, vaak tegen computergestuurde tegenstanders die je niet mag onderschatten. Naast de singleplayer in de vorm van een toernooi, een race tegen de klok of de carrièremodus kun je in deel 2 ook de strijd aangaan met andere spelers in de lokale- en online multiplayer.

Lekker scheuren

In de Monster Energy Supercross-spellen gaan ze voor een realistische besturing waardoor de lat al meteen heel erg hoog ligt: gewoonweg de acceleratorknop indrukken en bochtjes maken is niet aan de orde. Door verstandig gebruik te maken van gas geven, remmen en het gewicht van de bestuurder naar een kant te verleggen zorg je ervoor dat je zo snel mogelijk over de track raast, net zoals in het echt. De tutorials kun je beter niet missen want zonder een uitleg over de technieken ga je niet ver komen. De computergestuurde tegenstanders zullen de vloer compleet met je aanvegen als je met een arcade racer-mindset het spel wilt spelen. Aan de ene kant is dit wel een goede uitdaging, maar aan de andere kant zorgt dit ervoor dat het niet heel toegankelijk is.

Kartonnen publiek en replayability

Ondanks dat het realisme een waardevolle toevoeging is, laat Monster Energy Supercross – The Official Videogame 2 op andere punten juist steken vallen. Grafisch gezien is het een prima game, al zijn de textures van de personages vaag en is het publiek gemaakt van karton met houterige animaties. Gelukkig valt dit niet vaak op omdat je druk in de weer bent met het besturen van je motor en kijken wat de andere rijders doen. Soms valt de framerate echter wat lager uit, maar ook dit mag de pret niet drukken gezien het niet zo vaak voorkomt. Het meest ergerlijke waren de talloze menu-opties en de laadtijden die daarmee gepaard gaan. Zeker gezien het best lang duurde voordat het spel klaar was met alles in te laden.

Een fijne toevoeging is de multiplayer en de track editor, waardoor de replayability erg hoog is. Deze onderdelen ontbraken in het eerste deel wat zorgde voor een kale, gestripte game die veel beter was op de andere platformen. Toegegeven, de track editor werkt niet feilloos en heeft een lastige besturing (inherent aan een controller-besturing) maar hierdoor missen Nintendo Switch-gebruikers niet zo veel (meer) ten opzichte van de concurrerende platformen. De multiplayer werkt prima, al raad ik wel aan eerst de singleplayer goed onder knie te krijgen, want zonder een goede kennis van de besturing en gevoel voor het racen ga je niet veel overwinningen behalen.

Monster Energy Supercross – The Official Videogame 2 is een solide vooruitgang in de serie met meer diversiteit dan het eerste deel. De realistische besturing is niet voor iedereen weggelegd maar werkt goed en biedt veel uitdaging. De grafische presentatie is prima met hier en daar wat kleine framedrops. Door de track editor en multiplayer in deze titel te verwerken is er veel meer keuze en replayability, wat een titel zoals deze ten goede komt. Als je houdt van een realistische racegame met een hoop opties dan is Monster Energy Supercross 2 zeker aan te raden. Hou wel rekening met lange laadtijden en een hoge moeilijkheidsgraad dankzij het realisme en de besturing.

6

• + Track editor & multiplayer
  • + Talloze modi