Super Smash Bros. Ultimate

  • Preview

  • 19 nov 18 om 14:00

  • Icelos

  • 0

Vorige week was als een gamersdroom die uitkwam. Ik speelde niet één maar twee keer de allernieuwste Super Smash Bros.-game voor release. We waren uitgenodigd om de volledige game te testen bij Nintendo Benelux en Dreon en ik hebben Ultimate flink aan de tand gevoeld. Van het ambitieuze World of Light tot de alom bekende Classic Mode. Met een gezonde dosis adrenaline en een ongezonde dosis hype waren wij er volledig klaar voor. Zijn wij na onze eerste echte speelsessie nog altijd even enthousiast, of vielen de gamemechanieken enorm tegen?

 

In onze twee uur durende speelsessie in Nieuwegein hebben we verschillende modi mogen spelen. We sprongen echter direct in het diepe met de meest interessante modus; World of Light. Hierna mochten we de Classic Mode, Spirit Board en de multiplayer onder de spreekwoordelijke loep houden.

World of Light

In de laatste twee telgen van Super Smash Bros. ontbrak enige vorm van een Adventure Mode. Lastig te verteren, gezien Subspace Emissary zo’n gigantisch succes was onder het publiek. Het is daarom alweer tien jaar geleden dat we zo’n modus konden spelen. Na de trailer in de Nintendo Direct van november, waren er een hoop vragen ontstaan betreffende World of Light en hoewel we niet overal antwoorden op hebben gekregen, was het toch ontzettend geslaagd.

In World of Light speel je op een groot, volledig bedekt, canvas en is het aan Kirby om de volledige map te onthullen en zo ook alle vechters te bevrijden. Je vecht tegen een grote variatie aan Spirits die de iconische personages hebben overgenomen. Door deze overname hebben de vechters unieke eigenschappen gekregen. Zo imiteert Jigglypuff Celeste uit Animal Crossing en valt deze grotendeels alleen maar aan door in slaap te vallen. Naarmate je vordert, word je steeds sterker en kun je zelfs verschillende upgrades selecteren in een zogenoemde skilltree.

World of Light lijkt vooralsnog een ontzettend toffe ervaring te worden, hoewel we kunnen begrijpen dat niet iedereen op een dergelijke opzet zit te wachten. Dit is totaal anders dan de Super Smash Bros. Brawl Adventure Mode. Des te meer kennis je hebt van de verschillende gamereeksen, des te interessanter deze modus is.

Gonna Catch ‘m All

Een van de minder interessante toevoegingen is het Spirit Board, waarmee je nieuwe Spirits vrijspeelt. Hierin verschijnen iedere vijf minuten andere Spirits om aan te vallen, waardoor je altijd wel wat te doen hebt. De gevechten zijn grotendeels in dezelfde opzet als in World of Light, alleen kun je nu zelf je tegenstander kiezen. Misschien dat deze modus interessanter wordt als je langer speelt dan twee uur, maar vooralsnog werden we er niet bepaald warm van.

Een terugkerend aspect in Super Smash Bros. Ultimate is de Classic Mode. Je speelt hier tegen zes vijanden, speelt dan één mini-game om het vervolgens op te nemen tegen een eindbaas. We hebben het moeten opnemen tegen Rathalos (Monster Hunter), Giga Bowser en Galleom (Super Smash Bros. Brawl). Dit alles voelde zeer vertrouwd en tof aan! Waarom ook iets fundamenteel aanpassen als het al goed werkt?

The Real Fun

Ondanks dat in voorgaande iteraties ook leuke modi zaten, blijft het leukste onderdeel van Super Smash Bros. het tot pulp slaan van je vrienden. Dat kan in dit deel beter dan ooit tevoren, aangezien het spel veel gebruikersvriendelijker is. Het voelt daarbij ontzettend soepel en snel aan, waardoor het vechten zelf ook een stuk beter aanvoelt. We hebben alle nieuwe personages gespeeld en tot mijn verbazing leek me Incineroar de beste nieuwe toevoeging qua gameplay. Deze Pocket Monster heeft echt unieke moves en voelde ontzettend tof aan!

Voorlopige conclusie

Super Smash Bros. Ultimate mag vooralsnog met trots zijn naam dragen: het spel is ultiem om te spelen, heeft de grootste variatie aan personages, stages, muziek en modi. De speelsessie met World of Light heeft mijn nieuwsgierigheid naar de modus aangewakkerd, de Classic Mode is – zoals de naam doet vermoeden – een echte klassieker en de vele mogelijkheden in speler-tegen-speler lijken het geheel mooi af te maken. Spirit Board is de vreemde eend in de bijt, maar wellicht kan ook deze modus me overtuigen als ik de game eenmaal in mijn bezit heb. Al met al lijkt dit de beste Super Smash Bros.-titel in de serie te worden!

Like dit bericht:

Recente artikelen

Nieuwe indie showcase van The Triple-i Initiative aangekondigd

0

Media Nieuwe indie showcase van The Triple-i Initiative aangekondigd

29-03-2024

0

Dennis

Swap This!

0

Review Swap This!

22-11-2018

0

Kitty

Rogue Legacy

0

Review Rogue Legacy

17-11-2018

0

Dre

Reageer als eerste!