New Super Lucky's Tale

  • Preview

  • 2 aug 19 om 20:00

  • Daan

  • 0

Het moeilijke aan collect-a-thon platformers is begrijpen waar het plezier vandaan komt. Draait het nou om het ontdekken van de omgevingen, of om het verzamelen? Sommige spellen weten die balans vinden, terwijl andere het al snel laten afweten en doen waar ze zin in hebben. De originele Super Lucky’s Tale was daar een goed voorbeeld van. Er waren aangename dingen te bespeuren, maar de camerapositionering zat niet goed in elkaar en het voelde soms wat leeg. ‘Tweemaal is scheepsrecht’ zullen ze gedacht hebben bij Playful Studios. Het spel komt in de herfst naar Nintendo Switch met een compleet herziene versie. De resultaten tot nu toe waren fraai.

 

New Super Lucky’s Tale is een knipoog naar de klassieke 3D-platformers van jaren geleden. Je ontdekt grootse omgevingen met een flink stel puzzels en een hoop om te verzamelen. Lucky de vos kan springen, klauteren, rennen en al het gebruikelijke dat je in een platformer tegenkomt. In elk level, dat vrij uitgestrekt in elkaar steekt, kun je drie verschillende doelen bereiken door het level flink te doorgronden. Het is aan jou om Lucky door het level te loodsen en alle geheimen te ontrafelen. De demo focuste op een stage waarbij je een grote robot tot leven moest wekken. Hiervoor moest je diep zoeken naar drie kleinere robots die hem wakker konden schudden.

Het level was aardig vlot. Vijftien tot twintig minuten en je had alles gezien wat er te zien viel. Desondanks speelde het ontzettend prettig. Het originele spel, dat verscheen op Xbox-platformen, had een slechte camera. De speling hier voelt een heel stuk vrijer, en je hebt altijd het idee dat in controle bent. Daarbij voelt alles net een stukje vlotter, waardoor er minder een leegte parten speelt. Natuurlijk hebben ze ook overal munten gestrooid, maar zonder een degelijke besturing kom je nergens.

In een kort praatje dat ik maakte met een developer is het duidelijk wat er allemaal anders is. Naast het oppoetsen van alle bestaande content zijn er veel kleinere dingen anders. De interface neemt minder ruimte in op het scherm, de belichting is meer volwassen en alle geluiden zijn netter aangekleed. Naast al deze verbeteringen zijn ze ook bezig met gloednieuwe levels die exclusief zijn voor deze nieuwe versie. Een stijlvol avontuur wordt nu stijlvoller dankzij een verbeterde set aan features.

Voorlopige conclusie

New Super Lucky’s Tale liet een aangename indruk achter. Hoewel het nog even wachten is tot de herfst, zijn er heel veel kleinere verbeteringen te voelen. Het is duidelijk dat Playful Studios naar de kritiek heeft gekeken en hun concept eer wil aandoen. Het resultaat is een flexibele platformer die collectibles en strakke gameplay hoog in het vaandel heeft staan. Hopelijk zien we binnenkort meer!

Like dit bericht:

Recente artikelen

Wreck-It Ralph komt naar Disney Speedstorm

0

Media Wreck-It Ralph komt naar Disney Speedstorm

29-03-2024

1

Mark

Stranger Things 3: The Game

0

Review Stranger Things 3: The Game

03-08-2019

0

Dre

Vijf game-vervolgen om van te dromen

0

Special Vijf game-vervolgen om van te dromen

01-08-2019

0

Kitty

Reageer als eerste!