Monster Boy and the Cursed Kingdom

  • Preview

  • 27 okt 18 om 18:45

  • Daan

Tijdens de Gamescom 2018 hebben we eindelijk een nieuwe build van Monster Boy and the Cursed Kingdom mogen ervaren. De game liet al een tijdje op zich wachten, en nu komt eindelijk uit op 6 november. Monster Boy, gebaseerd op de legendarische serie, komt samen op een manier die mij hoopvol stemt. De klassieke platform-elementen spatten van het scherm, iets wat oude fans zeker zal aanspreken. Nadat ik genoten had van een geanimeerde opening, die mij zowel Japanse als Franse vibes gaf, begon ik met mijn speelsessie.

 

Boy, hier komen de monsters

Zoals ik al zei in de inleiding, moet Monster Boy het hebben van zijn klassieke platformactie. De speler neemt de controle over Boy die zowel zwaard- als springvaardigheden tot zijn beschikking heeft. Meer dan een moderne platformer komt je slaagkans neer op precisie en weten wanneer je het beste kunt toeslaan. De actie voelt direct en scherp, dingen die je zou willen in een platformer zoals deze. Vijanden en obstakels komen uit alle richtingen, waardoor deze scherpte ook geen overbodige luxe is. In eerste momenten laat the Cursed Kingdom niet met zich sollen. Vijanden verschijnen vanuit het niets. Deze vroege uitdagingen helpen je om het spel te begrijpen.

Ten opzichte van de vorige demo is er een aantal dingen anders. Er was een onderdeel waar je werd gevraagd om de Heavy Boots te gebruiken. Hiermee kun je op de oceaanvloer lopen en daar ook grote sprongen maken. Dit gedeelte is belangrijk om Boy van het Reflection Shield te voorzien. Hiermee kan hij de aanvallen van vijanden blokkeren en sommige stoten terugsturen. Een ander nieuw item is hoe je een deur binnengaat en er ver in de achtergrond er weer uitspringt. Het geeft de visuele verbeteringen goed weer. De developers hebben de afgelopen maanden hier hard aan gesleuteld en het resultaat is duidelijk zichtbaar. De modellen zijn meer geanimeerd en cartoony, iets wat voorheen een groot gemis bleek.

Voorlopige conclusie

Hoewel we geen nieuwe transformaties voor Boy hebben mogen aanschouwen, word ik erg gelukkig van the Cursed Kingdom. Het development team heeft ten opzichte van de build de puntjes op de i gezet, en gezorgd dat de game straalt als nooit tevoren. Het resultaat is een avontuur dat vrij uniek aanvoelt en soms zelfs beter dan de originele spellen. Het helpt dat de titel er ook gewoon goed uitziet. Laat november maar komen!

Like dit bericht:

Deel dit bericht:

Recente artikelen

Nieuwe The Super Mario Movie-figuren voor McDonalds in Japan

0

Nieuws Nieuwe The Super Mario Movie-figuren voor McDonalds in Japan

05-12-2022

0

Jeroen

Inscryption krijgt lanceertrailer op Nintendo Switch

0

Media Inscryption krijgt lanceertrailer op Nintendo Switch

05-12-2022

0

Evelyne

Volgende Pikmin Bloom Community Day is op 10 december

0

Nieuws Volgende Pikmin Bloom Community Day is op 10 december

05-12-2022

1

Robin

Reageer als eerste!