Metroid Dread is bijna hier. De game ziet er geweldig uit en de hype is tastbaar, maar speelt het daadwerkelijk zo lekker als de gelikte trailers impliceren? Na het ervaren van grofweg de eerste 90 minuten kan ik jullie daar eindelijk wat over vertellen. Sterker nog, ik heb een heel arsenaal aan kleine en grote details om te delen die de ervaring in Dread naar een nieuw niveau tillen.
Onderstaande tekst is volledig spoilervrij!
Het voelt bijna onwerkelijk om na negentien jaar een fonkelnieuwe, moderne 2D Metroid-ervaring in handen te hebben – en toch direct vertrouwd. Na een korte introductie wordt Samus direct op de nieuwe planeet ZDR wakker. Ze bevindt zich ver onder de grond en is om onbekende redenen haar krachten kwijt. In ware Metroid-traditie heb je op het eerste scherm meteen de keuze of je links of rechts gaat. Tot zover het bekende verhaal, want je gaat in deze Metroid vooral nieuwe dingen beleven.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
27 sep 21 om 15:53
#1644
5411 XP | 1042 comments
Ik snap niet zo goed hoe dit een minpunt is. Zijn cutscenes per definitie slecht of zo?
27 sep 21 om 18:08
#1647
3060 XP | 475 comments
Het minst geliefde Metroid-deel, Other M, staat bekend om haar misplaatste focus op cinematische elementen, vandaar.
27 sep 21 om 17:04
#1645
1928 XP | 362 comments
Zonder jouw mooie artikel te kort te doen. Ik ben geen fan van de graphics. De eerste afbeelding lijkt bijvoorbeeld qua look-and-feel op het totaal gefaalde Rise of the Robots, zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Rise_of_the_Robots Het roept bij mij nog niet de gepolijste game op die men graag zou willen verkopen.
Ik mis schaduwen, vind veel objecten grof, mat en net te basic. Vooral de achtergronden of elementen die niet key zijn. Neem hier vooral de eerste foto die echt tekenend is. In worst case kan je dit bijna een 3DS game noemen zo. Wil ik niet, maar er zit iets in de stijl wat me absoluut niet bevalt en wat ik niet vind passen bij een dergelijke game.Na dit genoemd te hebben geeft de preview aan dat alle onzekerheden zijn weggenomen en daar stuur ik dan maar op, maar op basis van stil en bewegend beeld wat vrijgegeven is is dat duidelijk nog niet. Vraag blijft echter waarom er geen schaduwen zijn toegepast? Het komt hierdoor megagoedkoop over.
27 sep 21 om 18:05
#1646
3060 XP | 475 comments
Ik deelde vooraf jouw scepsis op basis van screens. Sterker nog, ik vind nog steeds dat screens de game geen recht aan doen, maar die horen er nu eenmaal bij..
Persoonlijk werden al mijn zorgen op dit gebied weggenomen zodra ik de game speelde.
29 sep 21 om 23:35
#1679
437 XP | 72 comments
Deze game staat al maanden in pre-order. Want het is METROID. Nog een weekje wachten.