Ik heb het niet onder stoelen of banken gestoken: Mario + Rabbids: Kingdom Battle stond hoog op mijn lijstje meest geanticipeerde games van afgelopen E3. De stijl sprak me al vanaf de onthulling aan en bovendien ben ik een groot fan van de knotsgekke konijnen van Ubisoft. Tel daarbij op dat de turn-based gameplay veel weg heeft van XCOM − een andere serie die mij zeker kan bekoren − en je snapt waarom deze game mijn top drie haalt. Onlangs zijn we naar Utrecht afgereisd om op het Post E3-evenement van Nintendo een exclusieve presentatie bij te wonen en zelf aan de slag te gaan met de E3-games. Eén daarvan was Mario + Rabbids: Kingdom Battle. Vanzelfsprekend heb ik de kans aangegrepen om deze game aan de tand te voelen.
Mario + Rabbids: Kingdom Battle werkt turn-based, wat inhoudt dat elke partij op het slagveld om beurt zetten mag doen met al zijn beschikbare personages. In de demo speelden we met een team van Mario en twee als Peach en Luigi verklede Rabbids. Elk personage kan per beurt twee maal een actie uitvoeren. Nadat je de eerste keer bewogen hebt mag je één keer een actie uitvoeren op locatie, zoals je medestanders genezen of een boost geven, of de tegenstand overhoop knallen. Na deze eerste zet mag het personage nogmaals bewegen, echter is de actie die je daarvoor gebruikt hebt niet meer beschikbaar. Je kunt wel onderweg je tegenstander een flinke trap verkopen om wat extra schade aan te richten en vervolgens door te sprinten en dekking te zoeken.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!