Verbaasd keek ik naar het eindscherm van de demo. Was het nu alweer afgelopen? Ik keek naar mijn klok. Een klein uur was voorbijgegaan. Maar ik was nog helemaal niet klaar. Ik wilde meer. Veel meer. Hoewel Kirby nu voor het eerst de stap naar de derde dimensie heeft gemaakt, voelt het alsof het nooit anders is geweest. Ik zeg het nu alvast: Kirby en de Vergeten Wereld kan zomaar heel leuk worden.
Kirby en de Vergeten Wereld is, in tegenstelling tot zijn voorgangers, een 3D-platformer. Qua uiterlijk maakten fans al snel de vergelijking met Super Mario Odyssey. Want ook in deze wereld zijn vijanden verstopt, waarvan onze roze blob de eigenschappen kan overnemen (al was onze Kirby hier natuurlijk veel eerder mee). De eerste twee levels van de game deden mij echter veel meer denken aan Super Mario 3D World. Er is veel om te zien en te doen, maar de weg vooruit is redelijk lineair. Daarnaast staat bij een level een bepaald element centraal dat steeds een klein beetje meer uitgebuit wordt. Hier spelen Kirby’s transformatiekrachten een rol in, maar ook de gloednieuwe Mondvol-vorm.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
5 mrt 22 om 15:04
#3956
3812 XP | 717 comments
De slow-mo dodgeroll is niet alleen bij de grote eindbaas, je kan het ook doen bij normale vijandtjes.
De demo was zeker leuk, maar ik merk wel een paar dingetjes waar ik aan moet wennen. De meeste abilities hebben maar een aanval, tenzij je in de lucht bent. Terwijl je bij voorgaande Kirby games allerlei combo's kon doen.
5 mrt 22 om 19:47
#3957
5040 XP | 362 comments
Ja haha, dat viel mij ook op. De zwaard power-up was een stuk uitgebreider dan bijvoorbeeld het bommetjes rollen (al vergt het zwaardje dan wel weer wat meer handigheid). Ben benieuwd hoe dat uitpakt voor de gehele game; wellicht dat ze meer opties krijgen als je de vaardigheden kunt upgraden.