Gamescom-ervaringen bij Bandai Namco

  • Preview

  • 4 sep 19 om 16:30

  • Ness

  • 0

Tijdens de Gamescom mocht ik de presentatie van Bandai Namco bijwonen, die vervolgd werd door een hands-on sessie met een paar van die games. Bandai Namco heeft al wat hele toffe games uitgebracht voor de Nintendo Switch, waarvan twee persoonlijke favorieten Taiko no Tatsujin: Drum ‘N’ Fun en Katamari Damacy zijn. En met titels als onder andere Dragon Ball Z: Kakarot, Code Vein en The Dark Pictures Anthology: Man of Medan klonk Bandai Namco’s line-up voor de Gamescom 2019 op zich niet verkeerd. Alleen komen alle drie de spellen niet naar de Nintendo Switch.

Als Nintendo-fan was de Bandai Namco’s presentatie, ook wel Keynote genoemd, daarom vrij teleurstellend: bijna alle games die ze lieten zien, kwamen niet naar de Nintendo Switch. Toegegeven, de Keynote begon wel met de toffe onthullingstrailer voor Little Nightmares II, een spel dat gelukkig wél naar de Nintendo Switch komt. Echter is de titel nog zo ver van release verwijderd, dat we veel meer dan dat ook niet te zien of te horen kregen. En vanaf daar ging het alleen maar bergafwaarts: die enige games die verder nog ter sprake kwamen tijdens de presentatie die ook naar Nintendo’s hybride systeem komen, waren One Piece Pirate Warriors en RAD. Die heb ik na de -voor Nintendo Switch-eigenaren- teleurstellende Keynote mogen uitproberen.

One Piece Pirate Warriors

Alsof ik me nog niet genoeg niet op mijn plek voelde, mocht ik dus een klein voorproefje krijgen van One Piece Pirate Warriors: een anime die ik ook niet heb gekeken, verpakt in een game-serie die ik nooit heb aangeraakt en gespeeld op een PlayStation 4. Verbazingwekkend genoeg kon ik het spel wel volgen- redelijk. Je bevind je als het hoofdpersonage Luffy (de gast met de strooihoed, voor onwetenden zoals ik) in een toetjes-wonderland. Het land zit vol met vijanden die je moet trotseren. Met ‘vol met vijanden’, bedoel ik eigenlijk bom- en bomvol met vijanden: ze komen in dozijnen op je af gerend. Gelukkig is dit een Warriors-game en is zo’n grote groep aan slechteriken geen enkel probleem: met één druk op de knop schakel je die dozijnen vijanden net zo snel weer uit als dat ze gekomen zijn. Maar net zoals dat het niet bij één vijand blijft, blijft het aanvallen ook niet bij één knop: je kunt verschillende knoppen indrukken om hele andere aanvallen uit te voeren, speciale aanvallen uitvoeren en talloze unieke combo’s creëren. Ik merkte al snel dat je diep op deze gameplay in kan gaan. Voor mij, van wie dit haar eerste 15 minuten aan Warriors-gameplay was, betekende het echter vooral heel veel button mashen.

Heel veel volgde ik dus ook weer niet van het spel, maar hordes vijanden uitschakelen kon ik wel. Elke keer nadat je weer zo’n golf uitschakelt, kun je weer een nieuw stukje in het land verkennen en nog meer vijanden te gronde richten. Uiteindelijk was ik zo terechtgekomen bij de grote eindbaas van de stage: Big Mom, het kwaadaardige meesterbrein dat haar naam ere doet. Het gigantische personage schuifelt door de stage, met een kleine legioen aan soldaten rondom haar, en valt je zo nu en dan heftig aan. Tijdens dit baasgevecht merkte ik pas echt hoe weinig ik van het spel begreep: ik wist nooit zeker of mijn aanvallen echt effect hadden, maar ik zag wel dat haar hp gelukkig verminderd was. Uiteindelijk heb ik Big Mom helaas niet kunnen verslaan: de demo was afgelopen. Op naar de andere Nintendo Switch-game dus.

RAD

RAD was het enige andere spelletje dat ook voor de Nintendo Switch zou verschijnen. Sterker nog, het spel kwam diezelfde dag nog uit. Maar ik zal alsnog in een notendop vertellen wat ik van mijn korte tijd met RAD vond. Het stijltje is echt best uniek: het gaat hier om een post-apocalyptische wereld vol gevaarlijk radiatie. In plaats van een saaie, vervallen, grijze wereld, is RAD echter verre van: het spel zit vol met alle kleuren van de regenboog en levendige personages. Tijdens deze demo dwaalde ik vooral een beetje rond in deze wereld, praatte ik met mensen en sloeg ik wat mutanten in het rond met een honkbalknuppel. Ik heb er lang niet genoeg van gespeeld om er echt een solide mening over te vormen, maar mij leek RAD wel een geinig spelletje, al vond ik het spel net iets te vaag om er meer van te willen spelen.

Voor de niet Nintendo-fan

En dat was het alweer voor de Nintendo Switch-games in het lijstje. Al met al liet Bandai Namco niet echt iets heel noemenswaardigs zien tijdens de Keynote en hands-on voor Nintendo-gamers. Dat betekent echter niet dat naast deze twee games helemaal niks te verwachten valt van Bandai Namco: ze geven ook nog Dragon Ball Z: Kakarot, Code Vein en The Dark Pictures Anthology: Man of Medan uit, die ook nog allemaal speelbaar waren (waarvan ik alleen een beetje Code Vein heb gespeeld). Oh ja, en er is eigenlijk nog een Nintendo Switch-game waar Nintendo-fanaten naar uit kunnen kijken die niet in de presentatie genoemd werd: Disney Tsum Tsum Festival. Ik weet alleen niet of de afwezigheid mijn algehele teleurstelling vergroot of verkleint.

Like dit bericht:

Recente artikelen

Hoofdafbeelding bij F-Zero: Maximum Velocity snelt naar Switch Online+ deze week

1

Nieuws F-Zero: Maximum Velocity op NSO+ te spelen vanaf vandaag

29-03-2024

2

Erik

Pillars of Eternity: Complete Edition

0

Review Pillars of Eternity: Complete Edition

05-09-2019

0

Dre

Pillars of Eternity II: Deadfire – Ultimate Edition

0

Preview Pillars of Eternity II: Deadfire - Ultimate Edition

03-09-2019

0

Dre

Reageer als eerste!