Cris Tales

  • Preview

  • 20 jul 21 om 00:00

  • Dreon

  • 4

Op Gamescom 2019 heb ik verschillende nieuwe games gezien. Ik kan me nog goed herinneren dat ik Luigi’s Mansion 3, The Legend of Zelda: Link’s Awakening en Pokémon Sword & Shield heb gespeeld. Toch was er na al deze geweldige Triple A-spellen maar één spel die echt mijn aandacht trok: Cris Tales! Het spel introduceerde een aantal geweldige spelmechanieken die ik nog nooit in een videogame gezien heb. Nu kreeg ik eindelijk de kans om Cris Tales te spelen. Ik heb er al een aantal uurtjes in zitten en wil jullie dan ook meenemen in mijn ervaring tot nu toe.

In Cris Tales speel je als Crisbell, een weeskind dat op een dag een kikker met een hoge hoed ontmoet. Deze kikker introduceert haar aan een kracht waarmee ze de toekomst en het verleden kan zien. Deze kracht zorgt ervoor dat je binnen een mum van tijd drie fases uit iemand zijn leven kunt zien. Dit geldt overigens ook voor omgevingen, spullen en gebouwen. Zo zie je dat een huis van een arme familie en de apotheek ingestort zijn in de toekomst en aan jou dus de taak om deze huizen overeind te laten staan. Het spel geeft je dus ook nog eens keuzes, maar deze brengen consequenties met zich mee. Zo kun je alleen de apotheek óf alleen het huis van de arme familie redden, de keuze is aan jou.

Wie niet sterk is, moet slim zijn

Verder bevat Cris Tales een heel tof vechtsysteem, het mixt namelijk de timing van Paper Mario met een element dat ik nog nooit eerder in een role playing game heb gezien. Het spel stelt je namelijk in staat om de linkerkant van je scherm terug te brengen naar het verleden en de rechterkant van je scherm naar de toekomst te brengen. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om iemand te vergiftigen met een gifaanvall, om hem vervolgens naar de toekomst te sturen waardoor hij in één keer een hoop schade krijgt.

Ook kun je sterke mannen met grote hakbijlen omtoveren tot jongemannen met een stuk minder grote wapens. De ontwikkelaars hebben duidelijk goed nagedacht over dit spelelement en het is dan ook tof om te zien dat er zo veel mogelijkheden zijn. Zo moest ik het bijvoorbeeld opnemen tegen twee slechteriken met een mega groot ijzeren schild. Ik richtte maar geen schade aan, wat ik ook probeerde. Toch was er een oplossing: een water aanval gebruiken zodat het schild nat werd, vervolgens stuurde ik ze naar de toekomst en het schild was opeens verroest. Nu lukte het me wel om ze te raken!

Binnenkort meer!

Dit zijn maar een paar kleine voorbeelden die mijn ervaring met Cris Tales al geweldig hebben gemaakt. Het spel verschijnt vandaag en het leek me dan ook leuk om in ieder geval alvast wat spelers enthousiast te maken voor Cris Tales. Binnenkort wil ik jullie alles vertellen in de review!

Like dit bericht:

Recente artikelen

Fantasy RPG Runa aangekondigd voor “Nintendo-hardware”

0

Nieuws Fantasy RPG Runa aangekondigd voor "Nintendo-hardware"

30-04-2024

1

Rik

No More Heroes 3 ’s open wereld centraal in nieuwe trailer

3

Media No More Heroes 3 's open wereld centraal in nieuwe trailer

20-07-2021

1

Mitch

Mario Kart Tour pit Mario binnenkort tegen Peach

0

Nieuws Mario Kart Tour pit Mario binnenkort tegen Peach

19-07-2021

2

Erik

Discussieer met ons mee! 4

Mossie

20 jul 21 om 08:09

#840‍

92 XP | 15 comments

Lijkt me een toffe game. Het concept en grafische stijl spreken me erg aan. Ben benieuwd naar de review!

Erik

20 jul 21 om 12:27

#845‍

4950 XP | 355 comments

Ik heb er zin in.

Patrick

20 jul 21 om 19:19

#862‍

298 XP | 44 comments

Ik ga nog even het eindoordeel afwachten maar deze game ziet er echt fantastisch uit en het concept lijkt me echt super vet.

hoysmallfrry

21 jul 21 om 10:59

#868‍

105 XP | 21 comments

Het concept is interessant, de artstyle niet echt mijn ding. Vind de 2D-3D mash up dan weer wel erg leuk. Ik houd de review in de gaten en wie weet bij n sale