Bloodroots

Hooivorken, karrenwielen, gebraden vissen, brandende stokken, zwaarden, biervaten, rondrennende vijanden, veel geschreeuw, nog meer bloedspetters en razendsnelle actie. Deze opsomming omschrijft in het kort wat voor een bizarre game Bloodroots ongeveer is. Je leest hier onze eerste preview.

Volgens een van de ontwikkelaars is Bloodroots een samenraapsel van een aantal verschillende games en films. Om de beste man maar te quoten: “We hebben de game gemaakt op een manier zoals Quentin Tarantino zijn films maakt. We nemen bepaalde elementen of thema’s en maken daar één geheel van. Zoals in Jackie Chan films waar zo’n beetje alles als een wapen gebruikt kan worden, de razendsnelle actie uit games als Hotline Miami, de personages en kleding stijl uit The Revenant met Leonardo DiCarprio en de artstyle geïnspireerd door Samurai Jack.”

“We need weapons, lots of weapons”

Er zal vast een verhaal in de game zitten, maar in de demo die wij speelden kwam dit niet heel erg naar voren. De focus van de demo lag echt op van A naar B reizen, en dat zonder kleerscheuren. Dat betekent dat je al vechtend door het level heen moet zien te komen. Gelukkig is zo’n beetje elk voorwerp dat je tegenkomt te gebruiken als een wapen, hoewel het vaak maar voor korte duur is (een beetje zoals in Breath of the Wild maar dan veel korter). Tevens heeft ieder wapen een soort special move die je kunt uitvoeren. Zo heeft het zwaard een speciale dash, waarmee je keihard vooruit schiet en vijanden doormidden chopt. Grote vaten kun je naar vijanden gooien, maar je kunt er ook op lopen en vijanden over de grond uitsmeren door ze plat te walsen. En zo is er een enorme lijst met wapens die ter beschikking staan, liggen of hangen. Neem nu het wiel van een kar, of een vis die boven het vuur hangt te braden. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt er iemand op gruwelijke wijze mee vermoorden.

Heel veel rood

Volgens de ontwikkelaar probeert de game ook eerlijk te zijn. Zo gebruiken vijanden net als jijzelf wapens en word je ook in één keer in de pan gehakt als een vijand te dichtbij weet te komen. Daardoor kan het best voorkomen dat je bepaalde stukken van de game een aantal keer opnieuw moet spelen, want voor je het weet is het met je gedaan. Naast het doorspelen van de normale verhaallijn is de game ook te speedrunnen. De game krijgt namelijk leaderbords waarin je kunt terugvinden hoe lang je over een level gedaan hebt ten opzichte van andere spelers. Met de demo waren wij een ruime tien minuten bezig, maar de ontwikkelaar stond er zelf van te kijken dat er tijdens het testen van de game al mensen waren die het net onder de minuut voor elkaar hadden gekregen.

Grafisch heeft de game erg veel weg van een simpele cartoon, een beetje zoals in South Park. De actie op het scherm oogt vaak komisch terwijl het toch behoorlijk gewelddadig is. Het komt regelmatig voor dat een groot deel van het scherm rood gekleurd is. De game slaagt er door zijn humoristische en chaotische stijl in om zelfs verliezen leuk te maken.

Voorlopige conclusie

Blootroots is een bizarre, gewelddadige en humoristische game met een toffe cartoonachtige artstyle. De graphics hebben ergens wat weg van South Park, maar deze tekenstijl past perfect bij de gameplay. Wat voor een verhaal er in de game zit moet nog blijken maar de gameplay is in ieder geval razendsnel, bloederig en geeft voldoening. Kortom, Bloodroots lijkt met zijn ludieke wapenarsenaal een ontzettend toegankelijke, originele game te gaan worden. Wij kijken erg uit naar de uiteindelijke game.

Like dit bericht:

Recente artikelen

Lanceertrailer voor Square Enix RPG SaGa Emerald Beyond

0

Media Lanceertrailer voor Square Enix RPG SaGa Emerald Beyond

26-04-2024

1

Jeroen

Creature in the Well

0

Review Creature in the Well

24-09-2019

0

Ness

Into The Dead 2

0

Preview Into The Dead 2

22-09-2019

0

Dreon

Reageer als eerste!