The Pokémon Company praat over totstandkoming van New Pokémon Snap

  • Nieuws

  • 4 jan 22 om 14:47

  • Ness

  • 2

The Pokémon Company overwoog meerdere malen om Pokémon Snap terug te brengen naar nieuwe consoles.

Dat blijkt uit een ontwikkelaarsinterview in het Japanse blad Famitsu over New Pokémon Snap. Hierin praatten Pokémon president Tsunekazu Ishihara en director Haruki Suzaki over de totstandkoming van de nieuwe Snap-game. Zo legt Ishihara uit dat er bij elke release van een nieuwe console moeilijke discussies gaande waren over een vervolg op Pokémon Snap (vertaald):

”Met de release van elke nieuwe generatie van consoles, of het nou de GameCube of Wii was, discussieerden we over het maken van een vervolg. Het nemen van foto’s is iets geworden dat we elke dag doen en de nieuwigheid was niet wat het ooit was, dus het was een moeilijk concept om een game rondom te designen. Er was veel discussie over hoe deze gimmick zou werken, wat het moeilijk maakte om ontwikkeling te starten.

Dit spel is de vrucht van vele jaren aan vallen en opstaan. We vonden eindelijk een concept dat logisch was voor de Nintendo Switch en maakten het.”

Uiteindelijk was de ontwikkeling van New Pokémon Snap afgehandeld door Suzaki’s team bij Bandai Namco. Ishihara stond namelijk versteld van hoeveel details dat team in de achtergrondlandschap van Pokkén Tournement had gestoken:

”We werken met meneer Suzaki’s Pokkén Tournament-team en hadden hoge verwachtingen dat zij de nieuwe Pokémon Snap konden creëren. Pokkén was een grote prestatie, maar ik stond versteld door hoeveel detail ze in de achtergrond en landschap van de game hebben gestoken.

Ik vroeg me echt af of zoveel Pokémon en achtergronddetails echt nodig waren, aangezien het totaal ongerelateerd is aan de gameplay. Soms wanneer ik speel, word ik aangevallen terwijl ik naar de achtergrond kijk en ik vraag mezelf dan af of dat expres was (lacht).”

Tenslotte besprak het tweetal dat ze moesten nadenken over of ze de kern van de gameplay concept van de originele Pokémon Snap zouden moeten aanpassen. Dat bleek een welkom reflecteermoment te zijn voor het team:

”Het is meer dan 20 jaar geleden sinds de Nintendo 64-release van Pokémon Snap en het probleem waar we tegenaan struikelden was of we de kern van de game’s concept zouden moeten aanpassen. Het was een goede kans voor ons; het reflecteren op de game bleek een grote invloed te hebben gehad op de ontwikkeling. Hoe meer ik leerde over wat er was gebeurd tijdens de ontwikkeling van het vorige spel, hoe meer het onze keuze bevestigde om bij het originele concept te blijven. Vanuit daar was het een kwestie van dingen vinden binnen de kern van het concept dat we konden uitbreiden om het  beter aan de markt van vandaag te laten passen.”

New Pokémon Snap verscheen vorig jaar voor de Nintendo Switch. Willems gedachten over New Pokémon Snap kun je hier lezen of bekijken in zijn videoreview!

Bron: Famitsu via NintendoEverything

Like dit bericht:

Over Ness

Neslihan, of Ness voor de nerds, heeft een ding voor innovatieve en gekke spelletjes. Zo heeft ze de rare gewoonte om rommel op te rollen in een plakkerige bal, muren vol te spetteren met inkt en te stofzuigen. Naast artikelen schrijven als redacteur, pakt ze ook graag de digitale kwast op om te tekenen.

Lees meer over Ness

Recente artikelen

Tales of the Shire: A The Lord of the Rings Game komt naar Switch

0

Nieuws Tales of the Shire: A The Lord of the Rings Game komt naar Switch

24-04-2024

2

Rik

Timelie – Neem alle tijd voor deze hersenkrakers

0

Review Timelie - Neem alle tijd voor deze hersenkrakers

05-01-2022

4

Willem

mario kijkt bedenkelijk

3

Special Uitslag N1-UP poll: welk cijfer krijgt jouw Switch-jaar?

04-01-2022

4

Kitty

Discussieer met ons mee! 2

Yosher

4 jan 22 om 23:46

#3052‍

5881 XP | 1089 comments

Ik hoop nu wel echt op een vervolg waar je zelf gewoon rond mag lopen en ook de pokémon zelf niet zo op rails gaan. Het is een tof spel maar door de voorspelbaarheid na het spelen van een level niet heel erg interessant om meermaals te spelen.

rob1N

5 jan 22 om 20:59

#3067‍

5411 XP | 1042 comments

Hmjah, dat is pretty much wat ik al riep voordat iedereen zo hyped was over een nieuwe Pokemon Snap. Het grootste probleem was het voorspelbare on-rail systeem. Dat ze dan bij NEW Pokemon snap af en toe een 'splitsing' in de weg toevoegden, was een klein stapje in de goede richting maar lang niet genoeg. N.a.v. reviews kon ik ook wel concluderen dat het gewoon een hype game was dat nooit echt lang zou leven.

En heel eerlijk, hoe boeiend is het nou om die foto's te maken en sharen als iedereen over de hele wereld diezelfde foto's maakt? Er zal toch echt iets toegevoegd moeten worden bij een vervolg en dat is inderdaad free movement., maar dan is natuurlijk de vraag, hoe groot moet zo'n game dan wel niet worden en hoe enorm veel ontwikkeltijd is daar voor nodig als alles moet bewegen, een eigen natuurlijke weg moet lopen etc. etc.? 

Ik denk dat ze altijd wel met on-rail zullen werken of in ieder geval weinig bewegingsruimte. Misschien verschillende voertuigen door hetzelfde level of zo, maar meer verwacht ik echt niet. het is en blijft Pokemon, een franchise die al verkoopt puur door de naam. De games hoeven niet perse een 10 te krijgen want het wordt toch massaal gekocht.