Team achter Hyrule Warriors legt uit hoe DLC tot stand kwam

  • Nieuws

  • 23 jan 22 om 19:11

  • Rik

  • 6

In een interview met de Japanse publicatie Nintendo Dream hebben verschillende leden van het team achter Hyrule Warriors: Age of Calamity een boekje open gedaan over de ontwikkeling van de Uitbreidingspas-DLC. Zij onthulden onder andere dat de DLC niet vooraf gepland was en is ontstaan naar aanleiding van fan-feedback.

Nintendo Dream sprak met vier personen: de director Ryouta Matsushita, de producers Yosuke Hayashi en Masaki Furusawa en kunstenaar Yu Oboshi. Hieronder volgen de relevante stukken uit het interview (vertaald):

Was de beslissing om een uitbreidingspas toe te voegen genomen na de release van de game?
Hayashi: Inderdaad, dat kan voor sommige fans misschien klinken als een leugen maar… het is de waarheid (lacht)
Iedereen: (lacht)
Hayashi: Toen de ontwikkel-cyslus voltooid was en de uiteindelijke versie in de winkels lag, werd het ontwikkelteam ontbonden.
Furusawa: Het was zo’n maand na de release, dat we veel feedback van fans ontvingen op de game’s officiële website die zich afvroegen of er plannen waren voor DLC.
Matsushita: Die verzoeken kwamen pas na de release van de game.
Oboshi: Onmiddellijk na de release!
Hayashi:  Die reactie leidde tot de ontwikkeling van de eerste DLC. Breath of the Wild (BotW) wat een game was die gemaakt is voor spelers om een lange tijd te spelen, kreeg ook zijn eigen uitbreidingspas en het Zelda-team liet weten ook interesse te hebben in het maken van DLC. Op dat moment waren sommige leden van de staf al met andere projecten bezig, maar… we slaagden erin om ze eenmalig terug te halen (lacht).
Oboshi: Dat was een totale chaos (lacht).
Hayashi: Met het herenigde team bedachten we wat de beste manier was voor fans om nog meer te kunnen genieten van Hyrule Warriors. Onze hoofdfocus lag op ideeën die we niet in de hoofdgame konden stoppen. We besloten tot die ideeën en gebruikten ze als focuspunt voor de ontwikkeling. Het kostte ongeveer een jaar voordat alles was afgerond.

Promotieafbeelding voor de Uitbreidingspas.

Hoe voelde het toen jullie erachter kwamen dat er DLC ontwikkeld zou worden?
Matsushita: In een woord, ik was extatisch – dat ze ons weer lieten ontwikkelen voor de game! (lacht) Er was een gevoel van opluchting toen de hoofdgame klaar was, maar de gedachte dat het allemaal voorbij was… Ik was een beetje teleurgesteld. Met deze DLC was ik dankbaar dat ik nog een jaar langer met het team kon werken.
Furusawa:  Er waren eigenlijk geen plannen voor DLC, dus we vermeden dingen op de website te plaatsen om de verwachtingen van de fans te beteugelen. We wisten gelijk dat mensen DLC voor de game wilden, en het was een opluchting toen we eindelijk het groene licht kregen. Ik was blij dat we de content konden leveren dat de fans wilden.

De uitbreidingspas voor Hyrule Warriors bestond uit twee ‘Waves’, genaamd Geavanceerd Leven en Wachter der Herinneringen. Erik was zeer te spreken over de prijs-kwaliteitverhouding van de uitbreidingspas. Ikzelf riep de DLC uit tot mijn Game of the Year 2021. Hyrule Warriors: Age of Calamity is de best verkochte ‘Musou-game’ ooit en tikte recent nog de vier miljoen exemplaren aan.

Wat vond jij van de DLC voor Hyrule Warriors? Laat het ons weten in de comments!

Bron: Nintendo Dream via Nintendoeverything

Like dit bericht:

Over Rik

Rik is het typische gevolg van Satoru Iwata's Blue Ocean strategy: sinds Pokémon Diamond op de DS is hij verslingerd aan (Nintendo) games. Bij voorkeur speelt Rik games met grote werelden waar hij uren in kan verdwalen. Ook is Rik onze specialist op het gebied van Super Nintendo World en Nintendo's andere avonturen in de pretparkwereld.

Lees meer over Rik

Recente artikelen

Tales of the Shire: A The Lord of the Rings Game komt naar Switch

0

Nieuws Tales of the Shire: A The Lord of the Rings Game komt naar Switch

24-04-2024

2

Rik

Terugkijken – N1-Podcast live

7

Livestream Terugkijken - N1-Podcast live

24-01-2022

3

Dreon

Sol Cresta komt uit op 22 februari

0

Nieuws Sol Cresta komt uit op 22 februari

23-01-2022

1

Rik

Discussieer met ons mee! 6

Yosher

24 jan 22 om 09:42

#3309‍

5881 XP | 1089 comments

Ik hoop dat het succes van deze game toch meer teweeg brengt. Zou toch graag een Mario Warriors game willen zien.

Selan

24 jan 22 om 09:59

#3311‍

2655 XP | 485 comments

Of een Xeno Warriors!

Yosher

24 jan 22 om 12:06

#3317‍

5881 XP | 1089 comments

Sure, zolang het maar niet zo generiek aanvoelt als Fire Emblem Warriors. 

lifegiving

24 jan 22 om 12:24

#3318‍

2160 XP | 353 comments

kirby warriors?

rob1N

24 jan 22 om 18:07

#3323‍

5411 XP | 1042 comments

Het verbaast mij dat dit nog niet bestaat eigenlijk.

lifegiving

24 jan 22 om 12:26

#3320‍

2160 XP | 353 comments

Ik blijf de zelda botw serie 1 van de tofste zelda games vinden en age of calamity ook. Vooral doordat ze er ook een goed verhaallijn in hebben gegooid en omdat de game gewoon zo open voelt, zelfs de age of calamity game!