In een interview met de Japanse publicatie Nintendo Dream hebben verschillende leden van het team achter Hyrule Warriors: Age of Calamity een boekje open gedaan over de ontwikkeling van de Uitbreidingspas-DLC. Zij onthulden onder andere dat de DLC niet vooraf gepland was en is ontstaan naar aanleiding van fan-feedback.
Nintendo Dream sprak met vier personen: de director Ryouta Matsushita, de producers Yosuke Hayashi en Masaki Furusawa en kunstenaar Yu Oboshi. Hieronder volgen de relevante stukken uit het interview (vertaald):
Was de beslissing om een uitbreidingspas toe te voegen genomen na de release van de game?
Hayashi: Inderdaad, dat kan voor sommige fans misschien klinken als een leugen maar… het is de waarheid (lacht)
Iedereen: (lacht)
Hayashi: Toen de ontwikkel-cyslus voltooid was en de uiteindelijke versie in de winkels lag, werd het ontwikkelteam ontbonden.
Furusawa: Het was zo’n maand na de release, dat we veel feedback van fans ontvingen op de game’s officiële website die zich afvroegen of er plannen waren voor DLC.
Matsushita: Die verzoeken kwamen pas na de release van de game.
Oboshi: Onmiddellijk na de release!
Hayashi: Die reactie leidde tot de ontwikkeling van de eerste DLC. Breath of the Wild (BotW) wat een game was die gemaakt is voor spelers om een lange tijd te spelen, kreeg ook zijn eigen uitbreidingspas en het Zelda-team liet weten ook interesse te hebben in het maken van DLC. Op dat moment waren sommige leden van de staf al met andere projecten bezig, maar… we slaagden erin om ze eenmalig terug te halen (lacht).
Oboshi: Dat was een totale chaos (lacht).
Hayashi: Met het herenigde team bedachten we wat de beste manier was voor fans om nog meer te kunnen genieten van Hyrule Warriors. Onze hoofdfocus lag op ideeën die we niet in de hoofdgame konden stoppen. We besloten tot die ideeën en gebruikten ze als focuspunt voor de ontwikkeling. Het kostte ongeveer een jaar voordat alles was afgerond.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
24 jan 22 om 09:42
#3309
5881 XP | 1089 comments
Ik hoop dat het succes van deze game toch meer teweeg brengt. Zou toch graag een Mario Warriors game willen zien.
24 jan 22 om 09:59
#3311
2655 XP | 485 comments
Of een Xeno Warriors!
24 jan 22 om 12:06
#3317
5881 XP | 1089 comments
Sure, zolang het maar niet zo generiek aanvoelt als Fire Emblem Warriors.
24 jan 22 om 12:24
#3318
2160 XP | 353 comments
kirby warriors?
24 jan 22 om 18:07
#3323
5411 XP | 1042 comments
Het verbaast mij dat dit nog niet bestaat eigenlijk.
24 jan 22 om 12:26
#3320
2160 XP | 353 comments
Ik blijf de zelda botw serie 1 van de tofste zelda games vinden en age of calamity ook. Vooral doordat ze er ook een goed verhaallijn in hebben gegooid en omdat de game gewoon zo open voelt, zelfs de age of calamity game!