Speedrunner speelt Pokémon Shining Pearl in recordtijd uit

Laten we alvast verklappen dat het een heel stuk sneller is dan de 24 uur die de meeste mensen gemiddeld nodig hebben om hem uit te spelen!

De game is nog maar net uit, of er is alweer een record gevestigd. YouTuber Werster uploadde vandaag beelden waarop te zien is dat hij Shining Pearl in net iets meer dan een half uur uit weet te spelen. Door allerlei glitches en andere aspecten van de game te gebruiken slaat hij wedstrijden tegen Trainers en zelfs de Elite Four over. Ook bepaalde geluidsinstellingen zorgen ervoor dat kostbare seconden gespaard worden. Een aantal trucs waar je een deur voor nodig hebt, en Surf, zijn te zien in onderstaande video. Wist jij dat je Surf op land kon gebruiken?

Like dit bericht:

Over Jeroen

Jeroen speelde op zijn eerste spelcomputer in 1988, en schrijft sinds 1999 over videogames. Trots bezitter van te veel videogames, speelt praktisch alles en is altijd wakker te maken voor een rondje Mario Kart.

Lees meer over Jeroen

Recente artikelen

Lanceertrailer voor Square Enix RPG SaGa Emerald Beyond

0

Media Lanceertrailer voor Square Enix RPG SaGa Emerald Beyond

26-04-2024

1

Jeroen

Vampire: the Masquerade – Swansong wederom uitgesteld

0

Nieuws Vampire: the Masquerade - Swansong wederom uitgesteld

29-11-2021

0

Jeroen

The Game Awards kent wereldpremière die 2.5 jaar in de maak is

4

Nieuws The Game Awards kent wereldpremière die 2.5 jaar in de maak is

29-11-2021

4

Erik

Discussieer met ons mee! 10

rob1N

30 nov 21 om 08:17

#2664‍

5411 XP | 1042 comments

meh, als het allerlei glitches gebruikt is het niet fair meer. Zo is er toch geen reet meer aan? =')

nNanob

30 nov 21 om 08:57

#2665‍

96 XP | 5 comments

Ik vind any% speedruns altijd wel interessant: ze laten zien hoe snel een game nou echt uitgespeeld kan worden zonder regels en zijn vaak ingewikkelder dan glitchless speedruns.

Het huidige any% glitchless record staat op 3:30:49 (https://youtu.be/3qARB9JEsKE), een flink verschil

rob1N

30 nov 21 om 09:41

#2666‍

5411 XP | 1042 comments

Juist! Dat zijn imo de échte speedruns, zonder al die rare glitches. Zolang de game gewoon gespeeld wordt zoals het bedoeld is, is het veel leuker om naar te kijken. Bij die glitches had ik zoiets van "oh, okay, lame..." terwijl ik bij jouw voorbeeldfilmpje meer skills zie. =)

Jeroen

30 nov 21 om 13:13

#2668‍

1005 XP | 152 comments

Op zich heb je ook wel skills als je bepaalde trucs weet uit te voeren,  of vindt, maar ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik vind zelf stiekem die speedrun fails veel leuker 😛

Yosher

30 nov 21 om 18:00

#2672‍

5886 XP | 1090 comments

Glitches zijn vaak interessant om te zien hoe een spel gemanipuleerd kan worden om bepaalde dingen op onbedoelde manieren voorbij te komen. Ik vind dat persoonlijk tof om te zien, vooral als er zaken bij komen waarbij het spel op dingen moet reageren waar het niet op voorberekend is (denk bijvoorbeeld aan een cutscene induiken in Twilight Princess als Wolf Link waar je normale Link had moeten zijn). Krijg je af en toe wel hilarische dingen te zien. Maar kan ook ontzettend indrukwekkend zijn omdat glitches niet altijd zo makkelijk uit te voeren zijn. 

 

Maar allebei de categorieën hebben wel iets.

rob1N

30 nov 21 om 22:45

#2675‍

5411 XP | 1042 comments

oh zeker hoor, het vinden van die glitches vind ik ook interessant, maar een speedrun daarmee 'cheaten' vind ik gewoon unfair. 

Waliwal

30 nov 21 om 14:36

#2670‍

345 XP | 64 comments

Geeft wel aan hoe incapabel de devs zijn 

Jeroen

30 nov 21 om 22:29

#2674‍

1005 XP | 152 comments

Ocarina of Time kan binnen 18 minuten uitgespeeld worden door skips en glitches, de mensen die die game hebben ontwikkeld zou ik ook niet incapabel noemen ;-)

rob1N

30 nov 21 om 22:49

#2676‍

5411 XP | 1042 comments

Ocarina of Time was wel 1 van de eerste grote 3D games op de N64. Er waren sowieso wel heel veel glitches te vinden. Het is altijd iets dat zelfs de devs niet voor ogen hadden, hoe goed ze ook zijn en testen. 

Tegenwoordig zouden ze wel met dit soort shit rekening moeten houden vind ik. Zeker als ik zie hoe je door middel van een deur kan Surfen over land, en met Pokedolls de hele Elite 4 en champion kan 'verslaan'. Dat is wel erg. Wat dat betreft vind ik Gamefreak ook nog steeds incapabel in het neerzetten van een flawless game. 

Rik

2 dec 21 om 14:09

#2688‍

4694 XP | 668 comments

Klein probleempje is dan weer wel dat deze games helemaal niet door GameFreak zelf zijn ontwikkeld

Voor klachten moet je deze keer bij ILCA zijn...