Regisseur Live A Live legt keuze voor HD-2D remake uit

  • Nieuws

  • 11 apr 22 om 01:43

  • Rik

  • 3

Live A Live deed bij zijn aankondiging maar een belletje rinkelen bij een paar westerlingen, de SNES-game kwam immers nooit eerder uit in het Westen. De remake wordt onze eerste aanraking met de Japanse RPG-klassieker. De Japanse publicatie Famitsu hield een interview met de originele regisseur van de game.

Takashi Tokita was 28 jaar geleden de regisseur van Live A Live en is ook weer betrokken bij deze remake. Ter gelegenheid van de aankondiging van de game sprak Famitsu met hem. Nintendoeverything.com wist de Japanse teksten naar het Engels te vertalen. In het interview legt Tokita uit hoe de remake er eindelijk van kwam en hoe de keuze voor een HD-2D artstyle gemaakt werd. Let op: onderstaande is dus een vertaling van een vertaling, er kunnen nuances zijn weggevallen.

Het is zo’n 28 jaar sinds de game uitkwam op de Super Famicom [SNES], en nu de lang verwachte HD-2D remake is aangekondigd, kunt u uitleggen hoe u tot de ontwikkeling kwam van de remake?

Ik heb intern meerdere keren druk uitgeoefend voor een remake of vervolg, maar de omstandigheden werkten nooit goed en het idee werd verlaten. Een van de grote redenen dat we in staat waren om de remake te maken was omdat we onze krachten bundelden met meneer Asano’s team, die verantwoordelijk waren voor de HD-2D RPG Octopath Traveler van vier jaar terug. Toen we het project aan het plannen waren, vroegen we ons af of we HD-2D konden gebruiken om een Live A Live remake te creëren, en na het met ze te bespreken maakten we het een realiteit.

Als een buitenstaander liet Octopath Traveler een grote impact op me. Het deed me realiseren dat zo’n aanpak mogelijk was. Ik denk dat een volledige 3D remake van de game te veel van het uiterlijk van de game zou hebben veranderd, maar een HD-2D remake fuseert de pracht van pixel art met de unieke effecten die mogelijk zijn met 3D.

Er zijn vanaf het begin verschillende plotlijnen in Live A Live. De Science fiction-secties zijn misschien beter geschikt voor 3D, waar handgetekende kunst gebruikt kan worden om de meer belangrijke elementen te highlighten. HD-2D staat veel variëteit toe, wat iets is wat we in het achterhoofd hielden vanaf het begin van de ontwikkeling.

De Science Fiction-plotlijn van Live A Live

Live A Live staat gepland voor een release op 22 juli 2022 voor de Nintendo Switch. Het is de eerste keer dat de game officieel speelbaar is buiten Japan.

Ga jij aan de slag met Live A Live? Of ben jij juist geen fan van HD-2D games? Laat het ons weten in de comments! 

Bron: Famitsu via nintendoeverything.com

Like dit bericht:

Over Rik

Rik is het typische gevolg van Satoru Iwata's Blue Ocean strategy: sinds Pokémon Diamond op de DS is hij verslingerd aan (Nintendo) games. Bij voorkeur speelt Rik games met grote werelden waar hij uren in kan verdwalen. Ook is Rik onze specialist op het gebied van Super Nintendo World en Nintendo's andere avonturen in de pretparkwereld.

Lees meer over Rik

Recente artikelen

Sophia the Traveler – Het had zo mooi kunnen zijn…

0

Review Sophia the Traveler - Het had zo mooi kunnen zijn...

26-04-2024

1

Karlijn

Chrono Cross: The Radical Dreamers technisch onder de loep genomen

6

Nieuws Chrono Cross: The Radical Dreamers technisch onder de loep genomen

11-04-2022

2

Erik

Wat als Nintendo… Sega (+Atlus) koopt?

4

Special Wat als Nintendo... Sega (+Atlus) koopt?

10-04-2022

4

Rik

Discussieer met ons mee! 3

Robin

11 apr 22 om 11:33

#4439‍

3176 XP | 469 comments

Deze game staat hoog op mijn lijstje voor dit jaar. Een blind dag één aankoop. De HD-2D games hebben mij tot nu toe niet teleurgesteld. Waarschijnlijk ook deels door nostalgische redenen .

Selan

11 apr 22 om 14:30

#4441‍

2655 XP | 485 comments

Komt deze game niet 22 juli uit i.p.v juni? 

Hoe dan ook, ik ga deze game zeker halen! Maar met Fire Emblem Warriors en Monster Hunter Rise Sunbreak eind juni, en dan mogelijk Splatoon 3 in juli (en niet te vergeten Mario Strikers ook begin juni) wordt het een knetter drukke periode. Dus weet nog niet of ik deze day 1 ga halen Wat een first world problem haha

Rik

11 apr 22 om 15:51

#4442‍

4694 XP | 668 comments

Nou we zijn lekker bezig de laatste tijd, eerst Mink met het Fire Emblem Three Hopes-artikel en nu ga ook ik de mist in met juni-juli... Ik denk dat we een weekje terug naar de kleuterschool gaan met zijn allen