Nintendo verlaagt prijs van de Switch

11

Nadat Eurogamer deze morgen opmerkte dat de prijs van de Nintendo Switch op verschillende plekken gedaald is, heeft Nintendo laten weten dat dat een gevolg is van zowel de wisselkoersen als de aankomende lancering van Nintendo Switch OLED.

Nintendo liet aan Eurogamer weten (vertaald):

“Nintendo of Europe wijzigt de Europese handelsprijs van de Nintendo Switch console voor retailers. Meer dan vier en een half jaar na de eerste release blijft de Nintendo Switch een sterk verkoopmomentum hebben in Europa. Na een zorgvuldige afweging van verschillende factoren, waaronder de wisselkoersen in Europa en de aankomende lancering van Nintendo Switch – OLED Model, hebben we besloten dat het nu het juiste moment is om de Europese handelsprijs van Nintendo Switch te wijzigen.

De prijs is gedaald met zo’n 20 euro. Via Amazon en Bol.com is de console nu te koop voor 295 euro. De Nintendo Switch (OLED-model), die volgende maand verschijnt, neemt met die prijsdaling een iets grotere afstand van de console die nu op de markt is.

Discussieer met ons mee!

Fl@ppy

13 september 2021 15:47

#1429

Kleine prijsdaling. Las op andere sites dat je hem ook voor 270 kunt vinden binnen Europa. En vind dat nog steeds een kleine daling als je het weet dat hij al 4,5 jaar bestaat. 

Zool

13 september 2021 17:03

#1432

Gek dat nintendolife rept dat de adviesprijs in Europa 269 gaat worden en niet de 299.

Naja, de beperkte aantal verkopers zullen de prijs toch wel kunstmatig hoog houden.

Rik

13 september 2021 18:03

#1436

Het zou inderdaad niet de eerste keer zijn dat de verkopers de suggestie van de retailprijs naast zich neer leggen voor eigen gewin. Het is even afwachten wat de verkooppunten in andere Europese landen doen om daar conclusies over te trekken.

rob1N

13 september 2021 17:56

#1434

was de prijs inmiddels niet al hoger dan bij de release? Dat ze nu met een pricedrop komen en doen alsof dat heel tof is, is nogal hypocriet... eerst stilletjes verhogen en dan de verlaging aankondigen.

Rik

13 september 2021 18:02

#1435

Kwam die prijsverhoging niet vooral omdat alle retailers collectief de prijs omhoog gooiden?

rob1N

13 september 2021 23:38

#1443

Dunno, zou kunnen. Maar ik weet wel dat de prijs omhoog is gegaan. In maart 2017 was het in Duitsland in elk geval €329,99. 

reporterdavid

14 september 2021 15:17

#1458

als het eerst 299 was is het sowieso een verlaging. er zijn sites waar hij nu zelfs rond de 259 te koop was... dus een verlaging is het wel.

Rogeroz

13 september 2021 18:42

#1437

De Switch OLED is vanaf 8 oktober beschikbaar. De pre-orders zijn uitverkocht. Hoe groot is de kans dat ik op 8 oktober er eentje uit de winkel kan halen? Is er naast pre-orders ook nog winkelvoorraad?

Mitch

14 september 2021 07:38

#1444

Ik zou uit gaan van 'zeer klein'.

Rogeroz

14 september 2021 08:43

#1448

Ik leg 7 oktober wel een slaapzak bij de Mediamarkt

reporterdavid

14 september 2021 08:34

#1445

270 is een  aardig  prijskaartje voor de Switch.