Nintendo lanceert 'Switch-reparatie abonnement' in Japan

  • Nieuws

  • 2 jul 22 om 15:23

  • Rik

  • 1

Nintendo heeft aangekondigd de ‘Wide Care’ service aan te gaan bieden in Japan. Met deze service, vergelijkbaar met bijvoorbeeld Apple Care, sluiten consumenten een abonnement af op ‘gratis’ reparaties van hun hardware.

Nintendo noemt Wide Care zelf ‘een flat-rate reparatie-garantieservice waarop men zich op elk moment kan abonneren’. Zowel de console zelf, Joy-Cons, Docks en opladers vallen onder de service. Naast ‘natuurlijk’ ontstane schade, wordt ook waterschade of gebruikersschade gerepareerd onder de service. De dienst kost 200 Yen (€1,42 met de huidige koers) per maand of 2000 Yen (€14,18 met de huidige koers) per jaar. Per jaar kunnen leden zes reparaties claimen onder de dienst, waaronder twee reparaties die tot vervanging van het product leiden. De reparaties mogen verder jaarlijks tot 100.000 Yen (€709,15) kosten om onder de service te blijven vallen. Verzendkosten voor reparaties zijn inbegrepen bij de service.

De Japanse aanbieding voor de Wide Care-service

Gebruikers hebben een smart device met camera nodig om gebruik te kunnen maken van de service. Voor alsnog zijn er geen tekenen dat Nintendo een vergelijkbare dienst zal aanbieden buiten Japan. De beruchte ‘Joy-Con drift’, die er voor zorgt dat de input van de joystick op je Joy-Con controllers niet meer goed wordt geregistreerd, repareert Nintendo wel gratis. Ook als je garantie al verlopen is worden drifting Joy-Cons zonder vergoeding gerepareerd. Zit je zelf nog met drifting Joy-Con(s)? Kitty legt je stap voor stap uit hoe je ze aanbiedt ter reparatie.

Zou jij gebruik maken van de service als deze ook hier beschikbaar kwam? Laat het ons weten in de comments!

Bron: Vertalingen via VGC

Like dit bericht:

Over Rik

Rik is het typische gevolg van Satoru Iwata's Blue Ocean strategy: sinds Pokémon Diamond op de DS is hij verslingerd aan (Nintendo) games. Bij voorkeur speelt Rik games met grote werelden waar hij uren in kan verdwalen. Ook is Rik onze specialist op het gebied van Super Nintendo World en Nintendo's andere avonturen in de pretparkwereld.

Lees meer over Rik

Recente artikelen

Wereldwijde bètatest-demo beschikbaar voor Inazuma Eleven: Victory Road

0

Nieuws Wereldwijde bètatest-demo beschikbaar voor Inazuma Eleven: Victory Road

28-03-2024

2

Rik

Nieuwe trailer voor My Hero Ultra Rumble, bevestiging Westerse release

0

Nieuws Nieuwe trailer voor My Hero Ultra Rumble, bevestiging Westerse release

02-07-2022

2

Rik

Wat spelen jullie dit weekend? [2 juli]

7

Special Wat spelen jullie dit weekend? [2 juli]

02-07-2022

5

Erik

Discussieer met ons mee! 1

Zool

2 jul 22 om 22:47

#5758‍

1913 XP | 359 comments

Moehahaha. Nintendo heeft zulke leuke content, maar is als bedrijf echt verschrikkelijk.

stap 1: lanceer een product die extreem vaak kapot gaat.

stap 2: lanceer een betaalde maandelijkse dienstverlening die dit product weer voor je herstelt.

Stap 3: profit op je eigen onkunde!