Nintendo heeft aangekondigd de ‘Wide Care’ service aan te gaan bieden in Japan. Met deze service, vergelijkbaar met bijvoorbeeld Apple Care, sluiten consumenten een abonnement af op ‘gratis’ reparaties van hun hardware.
Nintendo noemt Wide Care zelf ‘een flat-rate reparatie-garantieservice waarop men zich op elk moment kan abonneren’. Zowel de console zelf, Joy-Cons, Docks en opladers vallen onder de service. Naast ‘natuurlijk’ ontstane schade, wordt ook waterschade of gebruikersschade gerepareerd onder de service. De dienst kost 200 Yen (€1,42 met de huidige koers) per maand of 2000 Yen (€14,18 met de huidige koers) per jaar. Per jaar kunnen leden zes reparaties claimen onder de dienst, waaronder twee reparaties die tot vervanging van het product leiden. De reparaties mogen verder jaarlijks tot 100.000 Yen (€709,15) kosten om onder de service te blijven vallen. Verzendkosten voor reparaties zijn inbegrepen bij de service.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
2 jul 22 om 22:47
#5758
1913 XP | 359 comments
Moehahaha. Nintendo heeft zulke leuke content, maar is als bedrijf echt verschrikkelijk.
stap 1: lanceer een product die extreem vaak kapot gaat.
stap 2: lanceer een betaalde maandelijkse dienstverlening die dit product weer voor je herstelt.
Stap 3: profit op je eigen onkunde!